Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Photography in Global Media
Elínardóttir, María ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; KOLÁŘ, Viktor (oponent)
By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
Analýza mediálního trhu v České republice
Roll, Jan ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti médií a představit historické souvislosti, které vedly k utváření médií do podoby, v jaké je známe dnes. Dále budou v teoretické části charakterizovány jednotlivé mediatypy včetně uvedení jejich výhod a nevýhod. Práce se bude podrobněji zabývat plánování mediálních kampaní. Cílem praktické části bakalářské práce je analýza současného stavu médií, která utvářejí český mediální trh. Pomocí veřejných výstupů dlouhodobých projektů monitorujících česká média zde bude zkoumán stav a vývoj mediálního trhu.
Obraz etnických a národnostních menšin v českých masmédiích
MINAŘÍK, Michal
Práce se zabývá obrazem etnických a národnostních menšin v českých masmédiích. Teoretická část vymezuje základní teoretické pojmy a stručně charakterizuje vybrané menšiny na našem území. Dále se věnuje problematice společného soužití, problematice stereotypů, postojů a předsudků. Závěr této části je věnován problematice masmédií, mediálního produktu a mediální reprezentaci menšin v kontextu zvoleného tématu. Praktická část vychází z předpokladu, že současná česká média informují o menšinách převážně v souvislosti s negativním obsahem jako například kriminalita, nezaměstnanost apod. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu článků denního tisku, které se týkají vybraných menšin.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize v Bělorusku a Rusku
Asipouskaya, Iryna ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato práce je zaměřena na zkoumání vlivu médií na společnost a osobu a faktory omezující nebo zvětšující tento vliv. Práce zahrnuje popis, členění, historii, průběh rozvoje a formování médií a stručný popis události hospodářské krize, její vznik a následky. Také jsem popsala nejdůležitější funkce médií v současné společnosti a trendy posledních let ve světě a v Rusku a Bělorusku.
Využití sdělovacích prostředků a internetu v prevenci chorob
KRMENČÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na využití klíčových českých médií v prevenci chorob, analýzu jejich úrovně a možného dopadu na recipienty. Zjišťuje také do jaké míry jsou témata provázána s komerčními sděleními a jak komerční pozadí tato sdělení determinuje. V teoretické části diplomové práce jsem se snažila srozumitelnou formou stručně přiblížit problematiku prevence chorob a masmédií podle nejnovějších poznatků. Hlavním cílem praktické části této diplomové práce bylo zmapovat frekvenci zveřejňování zdravotně preventivních materiálů v klíčových českých médiích. Dalším cílem práce bylo zjistit jakými hlavními tématy se klíčová média zabývají. V této části byla použita kvantitativní metoda sběru dat, analýza médií. Z mého výzkumu vyplynulo, že klíčová média se zabývají nejvíce tématem prevence zhoubných nádorů. Reklamy zabývající se prevencí vybraných onemocnění se většinou týkají doplňků stravy a léčebných preparátů. Výsledky této práce dále ukazují, že prevence chorob v masmédiích není zanedbána, ale myslím si, že frekvence zveřejňování by mohla být vyšší. Naopak komerčních sdělení, která doprovází materiály se zdravotně preventivní problematikou, by mohlo být méně. Jsem přesvědčena o tom, že prevence chorob s využitím sdělovacích prostředků je základním krokem pro zdravou populaci, bez které si neumíme představit naši budoucnost. Výsledky této práce mohou být využitelné při tvorbě preventivních programů a informačních strategií v oblasti prevence chorob.
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Otipka, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci ke koupi produktu rozhodují, jaké faktory ovlivňují zákaznické chování a jak reklamu vnímají jednotlivé věkové skupiny dětí. Informuje také o tom, jaká jsou specifika reklam určených dětem a jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování dětí. Cílem práce je zjistit, jak televizní reklama ovlivňuje reálné spotřebitelské chování dětí v kontextu s tím, zda pochází z vícečlenné rodiny, v závislosti na tom, kolik času jim rodiče věnují, jakým způsobem jsou vychovávané apod. Zjišťováním těchto skutečností se zabývá praktická část diplomové práce.
Realizace českých masmédií na Internetu
Havlíček, Jan ; Brixí, Radim (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Studie se zabývá vztahem masových médií, teorií informace a komunikace a vlivem, jaký na oblast masové komunikace příchod internetu měl. Další část práce postihuje situaci jak česká zpravodajská média, s důrazem na internetové portály odpovídající formátu denního tisku, adoptují jisté internetové technologické trendy z hlediska úspěšnosti pochopení a uchopení těchto technologií a také z hlediska úspěšnosti podání jejich obsahů skrze tyto formáty jejich publikům. Ke zhodnocení tohoto cíle byl také vypracován online dotazník, jehož výsledky a jejich okomentování se nachází v závěru práce. Posledním cílem, kterým se v této práci zabývám, je zjistit, jakou roli při výkladu informace hraje technologie k jejímu přenosu užitá a jaké je postavení technologie v procesu komunikace.
Hromadné sdělovací prostředky v informační společnosti
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá masmédii a vlivem, který na ně má vývoj v informačních a komunikačních technologiích. Cílem práce je čtenáře seznámit se všemi aspekty, které s sebou tento vývoj přináší. První část práce je zaměřena na ujasnění používaných pojmů a uvedení do problematiky masmédií skrze pohled do jejich historie. Ve druhé části se pak práce podrobně zabývá současnou podobou masmédií. Objasňuje jejich zábavnou funkci, stanoví místo pro internetové zpravodajství, popisuje aktuální trendy spojené s používáním internetu. Zabývá se současnou krizí, kterou tištěná masmédia procházejí a představuje čtenáře jako prvek, který v komunikaci s masmédii přestává mít jen pasivní roli. Práce se také zaměřuje na vliv, který masmédia ve společnosti mají. Třetí kapitola je pak věnována průzkumu mezi novináři a osobnostmi zabývajícími se masmédii, ale také mezi laickou, neodbornou veřejností. V něm jsou předem stanovené předpoklady konfrontovány se zjištěnými fakty.
Vliv televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku
RAJNOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vlivem televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku. Obecně vysvětluje ústřední pojmy, uvádí základní dělení agrese a členění masových médií, přibližuje psychiku dítěte mladšího školního věku, popisuje televizní násilí, jeho formy, negativní a pozitivní vlivy, zdravotní následky nadměrného sledování televize a nastiňuje způsob prevence nežádoucího vlivu televizních pořadů na děti. Na základě získaných teoretických poznatků byly v práci stanoveny tři výzkumné otázky, k jejichž verifikaci byl proveden terénní výzkum mezi dětmi mladšího školního věku a jejich rodiči a dále analýza dětmi nejsledovanějších televizních pořadů. Výsledky výzkumu jsou součástí přílohové části práce.
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.