Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 564 záznamů.  začátekpředchozí549 - 558další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přednosti a rizika alternativních vzdělávacích programů pro děti předškolního a mladšího školního věku
BACHOVÁ, Jarmila
Diplomová práce seznamuje čtenáře nejprve s nejvýznamnějšími alternativními směry a jejich zakladateli. Postupně přechází k modernějším a v současnosti využívaným alternativním metodám a směrům. Praktická část je zaměřena na konkrétní alternativní školy u nás, jejichž popisem se snaží navodit představu fungování alternativních programů v České republice. Zabývá se přednostmi a riziky, které se mohou v souvislosti s alternativním vzděláváním vyskytnout.
Management výuky statistických předmětů v kombinovaném studiu
Vlnas, Pavel ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Voráček, Jan (oponent)
V současné době existuje naléhavá potřeba provést analýzu výuky statistických předmětů na Fakultě managementu VŠE v Praze. Práce analyzuje dosavadní pedagogické metody, jež jsou v době vzniku práce v akademickém roce 2009-2010 aktuální. Dalším cílem je navrhnout takové nové metody výuky, které by odrážely nastupující trendy v pedagogice a které by studentům pomohly jak v absorpci a pochopení látky, tak v její aplikaci v praxi na manažerských pozicích.
Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.
Programovací jazyk Python a účelnost jeho zařazení do výuky
Vitásek, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem první části této bakalářské práce je shrnout základy programovacího jazyka Python. Ukázat jak programy v Pythonu vytvářet, co jsou moduly, základní datové typy, syntaxi a možnosti přístupu k jazyku. V druhé části se pak budeme zabývat popisem úvodních kurzů programování, jejich cíly a jaké výhody Python do výuky přináší. V neposlední řadě se pak podíváme na (ne)závislost Pythonu na platformě, na které běží, a jakým způsobem se dostaneme od Pythonu k jiným často používaným programovacím jazykům.
Využítí nástrojů web 2.0 při výuce
Doubravová, Lucie ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Diplomová práce Využití nástrojů Web 2.0 ve výuce seznamuje čtenáře s konceptem Web 2.0 a jeho vlastnostmi. V první kapitole jsou definovány základní charakteristiky nástrojů a technologií označovaných termínem Web 2.0. Ve druhé kapitole věnuji pozornost konkrétním službám, které již našly své uplatnění ve výuce a zabývám se způsoby jejich vhodného využití, zejména v oblasti vysokoškolského vzdělávání. Tato kapitola, zároveň obsahuje konkrétní příklady z oblastí, ve kterých se nástroje Web 2.0 úspěšně uplatnily. Práce se zabývá především využitím Web 2.0 nástrojů v prostředí českých škol. Jelikož služby Web 2.0 nejsou žádnou novinkou, oslovila jsem studenty a vyučující na VŠE a zjišťovala, jaké zkušenosti mají s těmito nástroji jak v osobním životě, tak v kontextu výuky. Třetí kapitola je tedy zcela věnována průzkumu využívání nástrojů Web 2.0 v praxi VŠE. Obsahem závěrečné kapitoly je zamyšlení, jakým směrem se bude web vyvíjet v následujících letech. Stranou nezůstaly ani sociální otázky, spjaté s bouřlivým rozvojem internetu a Webu 2.0.
Analýza nabídky informatických oborů bakalářského stupně studia v ČR
Salzer, Hermann ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza nabídky informatických oborů bakalářského stupně studia v ČR. Je zde představena metodika hodnocení informatických oborů, podle které je možné posoudit jakých znalostí nebo celkového zaměření absolventi hodnocených oborů dosahují. Stěžejní částí práce je pak samotné hodnocení a srovnání výuky informatiky v rámci jednotlivých oborů. V závěru práce je provedena analýza a vyhodnocení získaných výsledků.
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.
Technické prostředky podpory výuky tělesně postižených
Louda, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením kvality technických prostředků pro podporu výuky osob s tělesným postižením na počítači. Cílem je přiblížení a ohodnocení kvality a atraktivnosti běžných technických prostředků pro domácí použití s náhledem na méně běžné prostředky ovládání počítače a to jednak pro běžné uživatele, ale i s ohledem na osoby s tělesným postižením. Práce je rozdělena do čtyř logických částí. První část je věnována teoretickému úvodu do problematiky. Z charakteru nemocí a postižení vyplývají podstatné skutečnosti, které ovlivňují používání počítače uživatelem s tělesným postižením. Na konci této části jsou zmíněny i případné způsoby ovládání počítače. Druhá část se věnuje finanční náročnosti pořízení technických prostředků. Třetí část stručně charakterizuje metodu hodnocení produktů na základě první části a definuje kritéria, která určují, zda výrobky reflektují skutečnosti vyplývající z charakteru příslušného tělesného postižení a zároveň i požadavků člověka, běžného uživatele. Čtvrtá část práce zakončuje a podává hodnocení vybraných produktů. Doplněním jsou i vyslovené trendy a skutečnosti, které ovlivňují současný trh s technickými prostředky.
Možnosti využití e-learningu pro výuku programování
Svoboda, Ondřej ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem práce je vytvořit souhrnný pohled na problematiku e-learningu a uvést doporučení pro výuku programování. Dále vytvořit materiál, který by měl pomoci studentům začínajícím s objektově orientovaným programováním. V teoretické části jsou popsány formy elektronické výuky včetně úlohy ICT. Jsou srovnány výhody a nevýhody e-learningu oproti klasické výuce a podán obraz vývoje tohoto odvětví od historie po současnost i s výhledem do budoucna. V samostatné kapitole jsou uvedeny nejdůležitější standardy včetně standardizačních organizací. Také jsou zhodnoceny formy e-learningu ve vztahu k výuce programování. Součástí je webová prezentace obsahující výklad základních pojmů spojených s objektově orientovaným programováním. Při výkladu pojmů se autor snaží pojmy co nejvíce přiblížit realitě pomocí různých příkladů. Cílem je poskytnout na pojmy další možný pohled. Prezentace dále obsahuje materiály, které mají pomoci studentům zvládnout první dvě cvičení předmětu 4IT101 Základy programování. Každý úkol obsahuje sepsaný postup nutný pro jeho splnění a animaci provádějící postupem krok za krokem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 564 záznamů.   začátekpředchozí549 - 558další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.