Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 506 záznamů.  začátekpředchozí457 - 466dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Překážky v práci
DLOUHÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Překážky v práci" se v teoretické části zabývá obecnou charakteristikou pojmu pracovněprávní vztah a překážek v práci v komparaci s unijními předpisy. Překážky v práci vznikají v každém pracovněprávním vztahu. Mohou vzniknout jak na straně zaměstnavatele, tak i na straně zaměstnance. Dále v bakalářské práci bude rozebráno, jaký vliv mají překážky v práci na dovolenou a na zkušební dobu. Praktická část se zabývá účtováním a ukázkou výpočtu jednotlivých případů - když překážky v práci vzniknou. Dále praktickou část tvoří dotazníkové šetření v malé, velké firmě a v příslušném úřadu.
Podporované zaměstnávání z pohledu zaměstnavatelů
MYŠÁKOVÁ, Hana
Filosofie podporovaného zaměstnávání se v českém prostředí vyvíjí přes dvacet let, přesto je nadále opomíjenou službou, kterou realizuje několik málo neziskových organizací. Nejenže chybí legislativní ukotvení této služby, ale podobně nejasný pohled na zaměstnávání lidí se zdravotním postižením přichází ze strany společnosti. Současná situace na trhu práce není nijak příznivá. Pro lidi se zdravotním postižením se tak podpora při hledání zaměstnání stává stále více nezbytnou a žádanou pomocí. Důležitým článkem celé problematiky jsou zaměstnavatelé, jejichž postoj k myšlence podporovaného zaměstnávání hraje významnou roli. Bakalářská práce na téma "Podporované zaměstnávání z pohledu zaměstnavatelů", jak napovídá sám název, má ambici nahlédnout na podporované zaměstnávání z úhlu pohledu těch, kteří nejsou aktivními iniciátory této služby, avšak jsou důležitými aktéry pro její úspěšnou realizaci, tedy zaměstnavatelé. Teoretická část práce má snahu přiblížit základní problematiku. Popisuje službu podporované zaměstnávání od historického vývoje po její neodmyslitelný význam. Blíže se zaměřuje na specifika zdravotního postižení a s tím spojený sociální dopad na člověka. Závěr je věnován pracovním možnostem lidí se zdravotním postižením v podmínkách současné legislativní i ekonomické situace. Praktická část práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Pro účely výzkumu byla použita metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro výzkumné šetření bylo zvoleno 8 informantů, a to prostřednictvím záměrného výběru. Získaná data z rozhovorů byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování. Hlavním cílem práce bylo zmapovat zkušenosti zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání. Dalším zájmem zkoumání byla motivace zaměstnavatelů k realizaci této služby. Výzkumná otázka zněla: "Jaké důvody pro realizaci podporovaného zaměstnávání u zaměstnavatelů převládají?" Výzkum poukázal na nejčastější skutečnosti, které zásadním dílem předurčují možnost integrace lidí se zdravotním postižením na otevřený trh práce. Na základě rozhovorů a zodpovězení výzkumné otázky bylo možné charakterizovat zkušenosti zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání i hlavní motivy zaměstnavatelů k její realizaci. Z výpovědí bylo zjištěno, že zkušenost zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání je poměrně omezená. Zaměstnavatelé se s ní seznamují nejčastěji prostřednictvím agentury pro podporované zaměstnávání, která je nejenom iniciátorem spolupráce, ale sehrává významnou roli při přijetí uživatele do pracovního poměru. Spokojenost zaměstnavatele s agenturou bývá často i důležitým kritériem úspěšného průběhu tohoto zaměstnávání. Zaměstnávání lidí se zdravotním postižením přináší určitá rizika spojená s limity, jež s sebou nese zdravotní postižení. Toho jsou si vědomi také zaměstnavatelé umožňující těmto lidem pracovat. Impuls k zaměstnání bývá různorodý, od finančních zvýhodnění, firemní filantropie po osobní solidaritu zaměstnavatele. Společenská odpovědnost firmy je trend, s nímž se mnozí zaměstnavatelé teprve seznamují, avšak lze usuzovat, že může mít nemalý vliv na stále více samozřejmé zaměstnávání lidí se zdravotním postižením a tím i častější vyhledávání služby podporovaného zaměstnávání z řad zaměstnavatelů. Tato bakalářská práce může přispět k pochopení významu práce v životě lidí se zdravotním postižením. Přinese informace o tom, jaké jsou zkušenosti zaměstnavatelů s využitím služby podporovaného zaměstnávání a jaká je jejich motivace k realizaci této služby. Stejně tak může pomoct odhalit překážky integrace lidí se zdravotním postižením na otevřený trh práce.
Ukončení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele
Jechová, Adéla ; Soušková, Milena (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Cílem práce bylo podat celistvější obraz o problematice ukončování pracovních poměrů, a to především ze strany zaměstnavatele. Podrobně vymezit způsoby, jimiž může zaměstnavatel se zaměstnancem rozvázat pracovní poměr a určit práva a povinnosti zaměstnavatele, které daný způsob skončení pracovního poměru doprovází. Praktickou část práce tvoří dva výzkumy. V prvním z nich jsem pomocí dotazníkového šetření zjišťovala, který ze způsobů skončení pracovního poměru zaměstnavatelé nejčastěji volí. Nejvyužívanějšímu výpovědnímu důvodu jsem poté věnovala samostatnou kapitolu. Druhým výzkumem, založeným na metodě rozhovoru, jsem na závěr porovnávala postoj dvou zaměstnavatelů z diametrálně odlišných oblastí k dané problematice.
Sledování vývoje kvalifikačních potřeb prostřednictvím šetření zaměstnavatelů
Zukersteinová, Alena ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Kislingerová, Eva (oponent) ; Czesaná, Věra (oponent)
Disertační práce se podrobně věnuje tématu identifikace a předvídání kvalifikačních potřeb (optimální mix dovedností, znalostí, zkušeností a schopností) v podnicích. Základním cílem je prozkoumat existující postupy, metody a nástroje identifikace budoucích kvalifikačních potřeb v podnicích a navrhnout a otestovat nové šetření zaměstnavatelů s cílem získat informace o měnících se kvalifikačních potřebách ve vybraných profesích na evropské úrovni. Navržené šetření ověřuje možnost získávání informací o trendech v obecných (přenositelných) a profesně specifických dovednostech prostřednictvím pracovních úkolů, které jsou pro zaměstnavatele srozumitelnější. Pilotní šetření je provedeno v 9 zemích EU metodou CATI s počtem 8 500 telefonických rozhovorů. Závěr práce obsahuje analýzu vybraných dat, kritické zhodnocení navržené metodiky a doporučení pro její další využití.
Analýza motivace a odměňování zaměstnanců ve vybrané organizaci.
ZIMMELOVÁ, Martina
Motivování a odměňování zaměstnanců je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejsložitějších oblastí z hlediska řízení organizace. Každá instituce má systém motivace a odměňování nastaven jinak. Motivovaní pracovníci pracují lépe, podávají lepší výkony a mohou fungovat i jako vzor pro ostatní spolupracovníky. Řada organizací využívá ke správnému nastavení systému motivace i odměňování, hodnocení pracovníků. Pokud je systém motivace, odměňování a hodnocení nastaven správně, to znamená, že by měl vycházet z potřeb zaměstnanců, je pravděpodobné, že se to odrazí na celkových výsledcích organizace. Ne vždy je ale možné z tohoto modelu vycházet, proto je důležité najít kompromis, který bude vyhovovat všem, jak vedení organizace, tak i zaměstnancům. Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu systému motivace a odměňování zaměstnanců ve vybrané organizaci působící v sociální oblasti. Byly vybrány 2 instituce v Českých Budějovicích, a to Diecézní charita v Českých Budějovicích a Občanská poradna při Jihočeské rozvojové, o. p. s., kdy výsledky získané z obou organizací byly následně podrobeny komparaci. Pro naplnění cíle bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika rozhovoru pomocí návodu. Výzkumný soubor tvořili personalisté a zaměstnanci organizace, kteří mají personální agendu na starosti. Rozhovory byly rozděleny do několika okruhů. První část rozhovorů byla zaměřena na informace o organizaci. Zde byly zjišťovány informace o oblasti působnosti a poslání organizace. Dále byly zjišťovány informace o způsobu financování organizace, o počtu zaměstnanců a zřizovateli. Druhá část rozhovoru byla směřována na pracovní poměr zaměstnanců. Byl zjišťován druh pracovního poměru, pracovní doba, zaměstnanecké výhody, kultura pracovního prostředí a zásady práce zaměstnanců. Třetí část rozhovorů byla zaměřena na oblast hodnocení pracovníků. Bylo zjišťováno, zda systém hodnocení pracovníků existuje a jak probíhá. Kdo koho a jak hodnotí a jestli existuje provázanost na odměňování. Dále, jak často hodnocení probíhá a jestli jsou zaměstnanci se systémem hodnocení seznámeni. Čtvrtá oblast byla zaměřena na motivaci zaměstnanců. Zde bylo zjišťováno, jaký druh motivace je v organizaci využíván. To znamená, jestli se organizace zaměřuje na poskytování finanční nebo nefinanční motivace. Případně zda si mohou zaměstnanci druh motivace sami zvolit. Poslední část rozhovoru byla směřována na oblast odměňování. Bylo zjišťováno, jaké složky tvoří mzdu, jak často jsou odměny poskytovány a v jaké formě. Dále, jak hodnotí vedení organizace prestiž pozice vůči společnosti a spokojenost zaměstnanců. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že je ve vybraných organizacích oblasti motivace a odměňování věnován značný prostor. Proces motivace, který vychází z potřeb zaměstnanců, žádná z organizací nevyužívá. Obě organizace využívají možnosti hodnocení pracovníků. Prostřednictvím tohoto hodnocení, organizace získává informace o tom, jak zaměstnanci pracují, jak zvládají své povinnosti a co postrádají. V některých bodech je systém hodnocení v obou organizacích podobný. Každá organizace využívá výsledky hodnocení jinak. Organizace motivují své pracovníky prostřednictvím finančních i nefinančních motivů. Nejčastěji je využíváno slovní vyjádření. Dále je z výsledků výzkumu patrné, že pro výkon pozice sociálního pracovníka, musí být člověk motivovaný samotnou prací. Práce ho musí bavit, naplňovat a motivovat zároveň. Prostor pro odměňování není moc velký, ale je možné nastavit systém odměn tak, aby vyhovoval zaměstnancům. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že obě instituce mají celkově spokojené zaměstnance. V závěru práce jsou uvedeny návrhy na zlepšení systému motivace a odměňování ve vybraných organizacích. Systém motivace a odměňování zaměstnanců představuje mnoho úskalí, ale nejdůležitější je, aby byl funkční a přínosný. To znamená, aby byl ve prospěch jak zaměstnanců, tak i celé organizace.
Pracovní cesty zaměstnanců - evidence a účtování cestovních náhrad pracovních cest
PETRÁSKOVÁ, Kamila
Cílem mé bakalářské práce je provést srozumitelné zpracování evidence pracovních cest a účtování cestovních náhrad, včetně názorných ukázek případů z praxe ve zvolené účetní jednotce. Hlavním zdrojem informací použitých pro tuto práci je odborná literatura dané problematiky a informace z vnitřních zdrojů poskytovaných společností ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Teoretická část obsahuje definice základních pojmů z oblasti pracovních cest a cestovních náhrad. Dále teoretická část obsahuje jednotlivé druhy cestovních náhrad, účtování cestovních náhrad a daňovou problematiku cestovních náhrad. Praktická část je zaměřena na evidenci pracovních cest a účtování cestovních náhrad v praxi konkrétně ve společnosti ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Tato část také zahrnuje názorné ukázky případů z praxe ve zvolené účetní jednotce, náklady na pracovní cesty společnosti a v neposlední řadě chyby a problémy pojící se s oblastí cestovních náhrad, které se vyskytují v praxi.
Analýza mzdových nákladů z hlediska účetního a daňového
SLADKÁ, Klára
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat mzdové náklady v účetnictví, zhodnotit jejich vliv na účetní a daňový výsledek hospodaření a zpracovat návrh možných řešení na optimalizaci těchto nákladů. V teoretické části jsou popsány mzdové náklady a položky s nimi související a to z daňového i účetního hlediska. V praktické části došlo k porovnání mzdových nákladů vzhledem k poskytování vybraných benefitů, příplatků a prémií. Závěr této práce obsahuje vyhodnocení jednotlivých variant změn mzdových nákladů z pohledu zaměstnavatele.
Komparace výpočtů mzdového zatížení podnikatelského subjektu v ČR a v zemích EU
VAZDOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na srovnání výpočtů mzdového zatížení podnikatelského subjektu v ČR a v zemích EU, konkrétně v Německu. Bakalářská práce je strukturálně rozdělena na dvě části. První část obsahuje základní vymezení pojmů ? co je pracovně-právní vztah, definice zaměstnance a zaměstnavatele, minimální mzda, pracovní doba. Druhá část je zaměřena na srovnání mzdových nákladů podnikatelských subjektů v České republice a zemích Evropské unie, konkrétně Německu. Přestože s námi Německo bezprostředně sousedí, je německý mzdový systém od českého naprosto odlišný. V práci jsou uvedeny konkrétní příklady, kdy má zaměstnanec stejnou výši hrubé mzdy, a příklady, kdy mají zaměstnavatelé stejně velké mzdové náklady na jednoho zaměstnance. Na závěr jsou tyto příklady vyhodnoceny. Z celkových zjištěných informací vychází, že v Německu, byť má dle mého daleko složitější výpočet mezd i zařazení zaměstnance do kategorie mezd, mají zaměstnanci vyšší příjmy a zaměstnavatelé menší mzdové náklady.
Rozvazování pracovních poměrů
Holoubková, Aneta ; Soušková, Milena (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rozvazování pracovních poměrů z pohledu zákona i z pohledu praxe obchodní společnosti. Cílem práce je seznámení čtenáře s problematikou rozvazování pracovních poměrů, představení změn zákona č. 262/2006 Sb., Zákoníku práce, které přinesla v rámci tématu práce novela č. 365/2011 Sb. zákona účinná od 1. ledna 2012 a dále zjištění praktik rozvazování pracovních poměrů ve sledované společnosti. Použity jsou metody pozorování, srovnávání, analýzy a syntézy. V rámci tématu rozvazování pracovních poměrů je pozornost věnována rozvazování pracovních poměrů ze strany zaměstnance, zaměstnavatele i vzájemnou dohodou a také neplatnosti rozvázání pracovního poměru. Čtenář je však v prvních kapitolách seznámen i s pracovněprávními vztahy a subjekty těchto vztahů. Samostatná část je zaměřena na praxi obchodní společnosti podnikající v bankovním sektoru, kde jsou popsány praktiky této společnosti při rozvazování pracovních poměrů a dopad novely zákoníku práce na sledovanou společnost.
Živnostenské podnikání se zaměřením na veřejné stravování
BOLECHOVÁ, Lucie
Cílem této práce je poukázat na povinnosti a zákonné předpisy pro živnostenské podnikání se zaměřením na veřejné stravování. V praktické části jsem se pomocí dotazníkového šetření snažila zjistit, zda dochází k dodržování daných předpisů a pro zjištěné nedostatky jsem navrhla případné možnosti zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 506 záznamů.   začátekpředchozí457 - 466dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.