Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 489 záznamů.  začátekpředchozí450 - 459dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smrt a umírání
NĚMCOVÁ, Veronika
Práce stručně shrnuje chápání smrti ve společnosti v historii a dnes. Jak může být smrt současnou společností vykládána a rozuměna. První kapitola se zabývá smrtí v historickém kontextu, jejím přesahem do současnosti a jak jí může dnešní západní společnost porozumět. Druhá kapitola rozebírá skutečnost literatury jako základ pro filmovou tvorbu. Třetí kapitola se zabývá tím, kdo stojí v pozadí tvorby filmů, a jak může film působit na diváka. Čtvrtá kapitola souvisí s filmografií Karla Kachyni. Pátá kapitola se zabývá současným chápáním smrti. Je připojen i náhled vývoje chápání smrti u dětí od dvou do třinácti let. Šestá kapitola práce předchozí kapitoly dává do souvislosti filmografického zpracování smrti u režiséra Karla Kachyni. Zahrnuje rozbor jeho nejvýznamnějších filmů. Jakým způsobem Karel Kachyňa zobrazuje smrt, a jak jí jako diváci můžeme porozumět.
Zkoumání vlivu recenzí na tržby filmů v USA
Zrůbek, Dalimil ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Klesla, Arnošt (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem recenzí na tržby filmů ve Spojených státech v letech 2008-2010. Odpovídá na otázku, zda vůbec takový vliv existuje a jak se mění jeho síla v závislosti na době promítání, strategii pokračování, strategii vysokých rozpočtů a volbě žánru. K nalezení odpovědí práce využívá klasický lineární regresní model odhadnutý metodou vážených nejmenších čtverců. Z výsledků modelu vyplývá, že recenze mají vliv na celkové tržby filmů. V různých týdnech promítání má vliv recenzí na tržby různou sílu. Filmová pokračování snižují vliv recenzí na tržby. Schopnost vysokého rozpočtu eliminovat vliv recenzí nebyla prokázána. Vliv recenzí na tržby má různou sílu u jednotlivých žánrů. Nejsilněji se projevuje u komedií, nejméně recenze ovlivňují tržby hororů. Výsledky modelu práce pokud možno porovnává s literaturou zabývající se těmito tématy.
Socialistický realismus v československém filmu 50. let 20.století
Mojžíšová, Radka ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala socialistickým realismem. Ukázala jsem, že obsah tohoto termínu se měnil s ohledem na politickou situaci a v dobových textech byl volně nahrazován pojmem lidové umění. Prokázala jsem, že názory odborníků na socialistický realismus se liší a jednoznačná definice termínu socialistický realismus zřejmě neexistuje. Absence definice socialistického realismu byla využívána k manipulaci s uměleckou obcí. Diplomová práce mi pomohla obhájit tezi, že komunistická strana vykonávala supervizi a ovlivňovala chod filmového oboru již před únorovým převratem v roce 1948 prostřednictvím ministerstva informací, v jehož čele zasedl komunista Václav Kopecký. Už v bezprostředně poválečném období byly činěny zásahy do podoby filmů a proběhly i čistky filmových pracovníků. Hlavní kulturně-politická směrnice kinematografie z dubna 1950, která měla zajistit rychlejší prosazení a závaznost socialistického realismu, si kladla za cíl zvýšit filmovou výrobu. Moje práce prokázala, že tato směrnice spolu s byrokratickým způsobem schvalování filmů, spory uvnitř KSČ, změnami filmových orgánů a pomalou prací tvůrčích kolektivů přispěla k nevídané krizi ve filmové výrobě a fatálnímu nesplnění plánu v následujícím roce. Ve své práci jsem dokázala, že film Císařův pekař a Pekařův císař plně splňuje dvě ze tří zásad socialistického realismu. Za částečně splněnou jsem označila zásadu, která požaduje pravdivost a historickou konkrétnost. Z mé analýzy vyplynulo, že tato historická veselohra má všechny funkce, které jsou od díla socialistického realismu vyžadovány.
Efektivita product placementu v závislosti na známosti značky
Sedněvová, Šárka ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Rozlivka, Milan (oponent)
Product placement jako jeden z moderních nástrojů marketingové komunikace v současnosti nabývá na stále větším významu. Tak je tomu i v České republice, především po nedávné změně legislativy a s tím související legalizací product placementu. Diplomová práce product placement charakterizuje, uvádí jeho jednotlivé formy a způsoby vyhodnocování jeho efektivity. Cílem diplomové práce je potom zjistit rozdíl mezi efektivitou product placementu v situaci, kdy je v audiovizuálním díle propagována v prvním případě značka známá, ve druhém případě značka neznámá a ve třetím pak značka fiktivní. To prověřuje provedený experiment, který vychází ze zhlédnutí videa se třemi typovými situacemi, a následného dotazníkového šetření mezi respondenty. Z analýzy výsledků výzkumu vychází najevo, že product placement je nejefektivnější v případě zobrazení známé značky, začlenění neznámé značky je již podstatně méně efektivní, a efektivita fiktivní značky je nejnižší. Na základě statistického testování hypotéz je ověřeno, že existuje statisticky významná souvislost mezi známostí značky a její efektivitou.
Praxe product placementu v české tvorbě
Andrle, Štěpán ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Mazal, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá fungováním product placementu v české televizní a filmové tvorbě. V teoretické části je popsána jeho role v marketingové komunikaci, jeho vlastnosti a specifika. Zároveň jsou zde jeho vlastnosti a ztvárnění znázorněny na konkrétních příkladech. Praktická část pojednává o současné praxi v ČR. Zkoumá postoje a zkušenosti odborníků na implementaci product placementu a produkci filmových a televizních děl. Pojednává o postupu implementace product placementu. Popisuje také, jak by správný product placement měl vypadat, což je následně ilustrováno na konkrétních příkladech.
Analýza návštěvnosti pražských kin
Gábrišová, Nikol ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Návštěva kina byla velkým fenoménem a oblíbenou zábavou ve 20. století, je tomu tak ale i v moderní době 21. století? Stále se natáčí nové filmy, které můžeme vidět v kinech. Vývoj návštěvnosti kin je však v posledních letech velmi nejistý a kolísavý. Proto jsem se rozhodla v této práci věnovat bližší analýze návštěvnosti pražských kin. Praha má ze všech českých měst nejvíce kin a potenciální divák má tedy skutečně široký výběr, i proto je tedy zajímavé prozkoumat blíže návštěvnost v pražských kinech. Cílem práce je tedy zjistit a blíže analyzovat, jak se vyvíjela návštěvnost pražských kin v posledních šesti letech, dále porovnat návštěvnost a tržby kin klasických a multikin a na základě těchto zjištění pak formulovat odhady vývoje návštěvnosti do budoucna a také vymyslet rady, které by kinům pomohly přilákat více diváků. Pomocí dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu pak zjistím, jak často chodí Pražané do kina a také tímto výzkumem získám bližší informace o charakteristikách návštěvníků kin.
Czech-German history and its reflection in present czech films
ZVÁNOVEC, Mikuláš
Práce je zaměřena na konfliktní epochu česko-německých dějin se zaměřením na léta 1933 až 1948. Na základě literární rešerše budou charakterizovány zlomové body společných dějin a s nimi související výkyvy česko-německých vztahů. Na příkladech dvou vybraných současných českých filmů(Musíme si pomáhat,Habermannův mlýn) se práce zabývá porovnáním literatury s filmovým ztvárněním dějinných událostí. Důraz je kladen na analýzu objektivity a dějinné relevance vybraných filmových titulů a na dějinný obraz, které tyto filmy poskytují mladé generaci diváků.
Kniha v multimediálním světě
SLÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje různým typům medií (film, zvuková kniha, elektronická kniha) jako alternativní možnosti tištěné knihy. Výzkum se zaměří na přístup středoškolských studentů v okrese Písek k těmto typům medií. Práce se inspiruje z dosavadního výzkumu čtenářů prováděného Jiřím Trávníčkem. Zkoumání bylo prováděno na základě dotazníkové metody.
Analýza využívání Product Placementu v ČR
PLEVA, Milan
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současné využívání Product placementu v kinematografii a televizní produkci v rámci České republiky, posoudit změny ve využívání PP v souvislosti se schválením novely zákona č. 231/2001 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení v oblasti využití PP. Téma je pojato především z ekonomického hlediska a analyzuje Product placement jakožto marketingový nástroj. V literární rešerši jsou definovány pojmy, které je nutné znát pro potřeby pochopení problematiky, charakterizován historický vývoj a právní aspekty, hlavní část se zabývá PP jako marketingovým nástrojem, následují zahraniční a české ?best practices? a ?worst practices?, poté hloubkový rozhovor s představiteli mediální agentury odkrývající proces od poptávky ke kontraktu a následná doporučení marketérům firem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 489 záznamů.   začátekpředchozí450 - 459dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.