Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Urbanisticko – architektonická studie konverze vojenského brownfieldu
Vostalová, Helena ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Transformace bývalého vojenského areálu u Českého Krumlova na centrum vzdělávání KRUMLOVIA, které by mělo být zdrojem inspirace nejen v oblasti vzdělávání, ale také zdrojem inspirace k vytvoření novodobého urbanistického prostoru s výrazným sociálním a ekologickým přesahem.
Urbanisticko – architektonická studie konverze vojenského brownfieldu
Beránková, Tereza ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Transformace bývalého vojenského areálu u Českého Krumlova na centrum vzdělávání KRUMLOVIA, které by mělo být zdrojem inspirace nejen v oblasti vzdělávání, ale také zdrojem inspirace k vytvoření novodobého urbanistického prostoru s výrazným sociálním a ekologickým přesahem.
Urbanisticko architektonická studie městského nízkopodlažního bydlení
Krůpa, Miloslav ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Tématem práce je navrhnout městské účelné komfortní bydlení v klidném přírodním prostředí mezi původní zástavbou staré Líšně a panelovým sídlištěm z 80. let 20. století. Návrh nového obytného souboru bude odpovídat současným trendům a potřebám zdravého bydlení. Stavební pozemek má lichoběžníkový tvar s delší stranou ve směru západ - východ s tím, že se zužuje a svažuje směrem k východu. Převýšení je cca 22 m na 330 m délky pozemku. Významnou dominantou Líšně je "kostelíček“ (Kaple Panny Marie Pomocnice) na protějším východním kopci. Cílem urbanistické studie bylo vytvoření plynulého přechodu mezi "Starou Líšní" a "Novou Líšní“ s důrazem na environmentální a sociální aspekty. Území je členěno kompoziční a pohledovými osami, které se „potkávají“ ve společenském prostoru, který je tvořen společenským centrem s dominantním otevřeným prostorem a krytým zázemím v přilehlém objektu, umístěným v jeho nejvyšší západní části. Před objektem se nachází menší „náměstíčko“, na které navazuje centrální prostor s pobytovým trávníkem, veřejným grilem a dětským hřištěm. Tato část je poté na východě ukončena novou vodní plochou v podobě koupacího biotopu, který je překlenut dvěma lávkami ve směrech kompozičních os. Mezi těmito lávkami jsou na západním břehu navrženy terasové schody s navazujícím molem na vodě. Smíšená zástavba rodinnými a bytovými domy se výškově i objemově zvedá od východní a jižní hranice území směrem k severozápadnímu rohu území, kde navazuje na stejně vysokou zástavbu bytových domů. Podél západní hranice území při ulici Novolíšeňská je navržen bariérový dům, který plní i funkci optické dělící linie od stávající zástavby panelovými domy. Důraz byl kladen i na minimum dopravních ploch. Hlavní silniční trasy jsou jednosměrné a usnadňují tak orientaci v území. Při návrhu parkovacích ploch bylo upřednostněno kryté a podzemní parkování. Hlavními prioritami bylo jednak co největší množství zeleně, a to ve formě vzrostlé zeleně a zelených střech, a jednak snaha o maximální ponechání rostlého terénu. Výsledkem návrhu je tedy bydlení v zelení v rozvolněné nízkopodlažní zástavbě s možností uplatnění výhledů z objektů do okolí, výborného proslunění obytných místností a vnesením společenského života do řešeného území pro jeho obyvatele a obyvatel jeho okolí. Při situování rodinných domů byl brán zřetel na energetickou úspornost. Objekty jsou navrženy v jednoduchých hmotách ve tvaru kvádrů s obdélníkovou nebo čtvercovou půdorysnou stopou. Bytové domy mají většinou společné či prolínající se podzemní podlaží. Objekt bariérového domu má liniový charakter, který přibližně kopíruje západní hranici území. Jeho parter je ve čtyřech místech pravidelně přerušen a umožňuje tak pomocí těchto průchodů a průjezdu propojení s obslužnou komunikací Novolíšeňská. Při výběru materiálů byl kladen důraz hlavně na dřevo a kamen, jakožto hlavní přírodní materiály. Rodinné domy při jižní hranici jsou řadové (ve skupinách 2 x 4 a 1 x 5) a jsou uvažovány jako pasivním domy. Samostatné rodinné domy okolo vodní plochy jsou přístupny pouze pro pěší, a tedy je zde vyloučena automobilová doprava (příjezd vozidel však možný je po pojížděném chodníku šířky 3,0 m). Tyto domy jsou uvažovány jako nízkoenergetické.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
Urbanisticko architektonická studie městského nízkopodlažního bydlení
Pavlíková, Iveta ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Tématem práce je navrhnout městské účelné komfortní bydlení v klidném přírodním prostředí mezi původní zástavbou staré Líšně a panelovým sídlištěm z 80. let 20. století. Návrh nového obytného souboru bude odpovídat současným trendům a potřebám zdravého bydlení.
Realizace hrubé vrchní stavby požární stanice
Šťastný, Jiří ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá technologií realizace hrubé vrchní stavby požární stanice. Technologické postupy jednotlivých dílčích pracovních etap jsou doplněny o návrh strojní sestavy, kontrolní a zkušební plán, BOZP, rozpočet, časový plán celé etapy. Dále je vypracována technická zpráva zařízení staveniště včetně potřebných výkresů. V rámci bakalářské práce je také zpracováno stavebně technologické řešení dodatečného zateplení zděných stěn požární stanice v rozsahu technologického předpisu, tepelně-technického posouzení, návrh umístění kotevních prvků, návrh finální povrchové úpravy z hlediska HBW indexu. Variantní řešení a posouzení vhodnosti použití pro trubkové a pojízdné lešení.
Stavebně technologický projekt objektů skládky Úholičky
Doubek, Rostislav ; Henková, Svatava (oponent) ; Novotný, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou řešeny dva ocelové rámové objekty skládky Úholičky. Cílem je řešení vybraných částí stavebně technologického projektu. Hlavními tématy pro vybrané technologické etapy jsou širší dopravní vztahy, výkaz výměr, technologické předpisy, zásady organizace výstavby, časový plán, strojní sestava, kontrolní a zkušební plán, bezpečnost a ochrana zdraví pracujících. Tyto okruhy jsou vypracovány pro technologické etapy zemních prací, základové konstrukce, vrchní nosné konstrukce, konstrukce podlahy a opláštění objektu. Dalšími částmi práce je statické řešení předem předpjatého prvku, položkový rozpočet, kalkulace údržby objektu, manuál na užívání objektu a návrh smlouvy o dílo.
Potenciál automatizácie v cestovnom ruchu
Entlichová, Sabína
Bakalářská práce se zabývá identifikací jednotlivých oblastí v rámci vybraných segmentů cestovního ruchu s potenciálem zavádění automatizace a automatizačních procesů. Práce je zaměřena na historický vývoj průmyslových revolucí a základní charakteristiku automatizace a automatizačních procesů s důrazem na cestovní ruch. Práce pojednává o možnostech využití automatizace v cestovním ruchu, konkrétně v oblasti dopravy, v ubytovacím zařízení, na hotelové recepci, v hotelových pokojích ale rovněž v ostatních hotelových provozech.
Competitiveness of the Indian economy
Goyal, Ishaan
Tato práce si klade za cíl prozkoumat determinanty konkurenceschopnosti indické ekonomiky a jak přispívají k její výkonnosti v globální ekonomice. Studie bude analyzovat pět klíčových faktorů: právní systém, investice do lidského kapitálu, technická zlepšení, dobře zavedené dopravní sítě a obchodní vazby. Výzkum bude využívat metriky, jako je index konektivity liniové dopravy, aktivní pracující populace, výdaje na výzkum a vývoj a obchod. Primárním cílem studie je identifikovat, posoudit a diskutovat o významných faktorech, které ovlivňují konkurenceschopnost indické ekonomiky a jak dobře si vede v globální ekonomice. Mezi konkrétní cíle tohoto výzkumu patří vyhodnocení rámce a vývoje indické ekonomiky v historii, pohled na různé aspekty konkurence související s indickou ekonomikou, zdůraznění a vyhodnocení důležitých faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost Indie, pohled na to, jak se tyto faktory vzájemně ovlivňují a ovlivňují konkurenceschopnost Indie. a poskytování politických doporučení, která mohou zvýšit konkurenceschopnost indické ekonomiky a postavení na globálním trhu.
Návrh konstrukce lopatky větrné turbíny
Plhal, Matěj ; Linda, Jakub (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh konstrukce lopatky větrné turbíny. V teoretické části se zaměřuje na obecnou rešerši větrné energetiky a na konstrukci větrné elektrárny jako celku. V praktické části se práce věnuje aerodynamickému návrhu lopatky, a to od stanovení rychlosti větru v lokalitě až po výběr profilu lopatky a její výsledné charakteristiky. V navazující části je provedena rešerše konstrukcí lopatek s používanými materiály a vlastní strukturou lopatky. Dále jsou popsány možné způsoby výroby lopatek se zjednodušeným technologickým postupem výroby lopatky navrhované. V návrhu je brán zřetel na dopravu lopatky z místa výroby na místo instalace, a proto jsou uvedeny možné způsoby řešení, jak v konstrukci, tak v dopravě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.