Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Od lingvistických anomálií k subverzi moci: Narušování jazyka moci a vyjádření vykořeněnosti skrze střídání a míšení jazyků v literatuře
Zelenková, Alena ; Jirsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá střídání kódů, tedy užití více jazyků v rámci jedné promluvy, jako stěžejní strukturní prvek polyfonie ve vybraných literárních dílech, mezi která patří za prvé Borderlands: The New Mestiza = La Frontera (1987) chicanské autorky Glorie Anzaldúy, která prostřednictvím několika jazyků zakládá literární tradici tak, aby byla schopna reflektovat život v pohraničí. Za druhé román Vystěhovalci (1992) německého spisovatele Winfrieda Georga Sebalda, který skrze fotografie a vícejazyčné promluvy jednotlivých protagonistů vyvolává dojem autentického vyprávění. Třetí okruh tvoří povídky Franze Kafky. Předmětem zájmu příslušné kapitoly jsou gesta, která prakticky tvoří jednotlivé povídky-fragmenty. Konečně se práce zastaví u prolínání různých jazykových struktur intimních sfér prvkem jazyka moci, diskurzu socialistického realismu, v Zahradní slavnosti (1963) Václava Havla skrze repetice a variace.
Komentovaný překlad: Décoder le langage du corps (Isabelle Duvernois, Larousse, Paris 2013, str. 10-45)
Jirkovská, Markéta ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část tvoří český překlad úvodu a první kapitoly francouzské publikace s názvem Décoder le langage du corps od Isabelle Duvernoisové. Druhá část obsahuje překladatelskou analýzu originálu, zabývá se jednotlivými překladatelskými problémy a popisuje jejich konkrétní řešení.
Vnímání a vyjadřování neverbální formy vulgarity v kontextu genderu
Šorfová, Eva ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Fenomén vulgarity je téma velmi diskutované a zajímavé, avšak poměrně málo vědecky prozkoumané. V této práci bych se chtěla věnovat mapování vulgárních gest mezi dospívajícími- pubescenty a adolescenty v ČR. Cílem je posoudit odlišnosti ve vnímání a vyjadřování vulgarity neverbálně prostřednictvím gest mezi 1)chlapci a dívkami 2) pubescenty a adolescenty. Skupiny budou porovnávány na základě četnosti, formy a významu používání vulgárních gest. K tomu byl sestaven dotazník obsahující uzavřené-polouzavřené a otevřené otázky, doprovázené obrazovým materiálem. Vzorek respondentů je složen ze dvou skupin dospívajících ve věku 1) 13 - 15 let a 2) 16 - 17 let, kteří byli ochotni spolupracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tanec jako náboženský projev, jeho historie a uplatnění v křesťanské liturgii
Zídková, Veronika ; Kotas, Jan (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
Diplomová práce "Tanec jako náboženský projev, jeho historie a uplatnění v křesťanské liturgii" představuje pojednání o tanci v rámci křesťanské kultury. Nastiňuje vývoj náboženského tance v dějinách lidstva, jeho formy a způsoby vnímání v různých kulturách a náboženstvích. Práce se zabývá také tancem jakožto projevem víry v židovské kultuře, ze které křesťanský liturgický tanec často čerpal a navazoval tak na své původní kořeny. Snaží se prozkoumat pozitivní přístupy věřících k tanci, ale také nedůvěru, která jej provázela po celou historii křesťanství. Nakonec práce mapuje situaci tance v rámci současné křesťanské kultury na různých kontinentech (Evropa, Amerika, Afrika), a poté se obrací k tanci jako náboženskému projevu v České republice. Na základě shromážděného materiálu se práce snaží postihnout hluboký potenciál tance, který prostřednictvím gest a pohybů dokáže vyjádřit úctu věřících k Bohu, jejich radost i úzkost, žal i naději a jako takový je, po boku hudby a zpěvu, pro liturgii cennou hodnotou. Klíčová slova Tanec, gesto, liturgie, modlitba, vyjádření.
Fyzická akce malíře
Vejnarová, Pavlína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Vejnarová, P.: Fyzická akce malíře [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, (Příloha: DVD - záznam realizace praktické části). Abstrakt Tématem diplomové práce "Fyzická akce malíře" je analýza gesta, těla, pohybu, smyslového vnímání, tance ve vztahu k výtvarnému umění. V teoretické části se pojednává zejména o těch umělcích akčního umění, pro něž je gesto, tanec, pohyb při tvorbě zásadní a dominantní. Didaktická část je tvořena výtvarným projektem, jehož jednotlivé výtvarné řady ("Gesto", "Pohyb", "Tělo", "Smyslové vnímání") a jejich výtvarné náměty spolu úzce souvisejí a vzájemně se prolínají. Ve výtvarném projektu jsou uvedené pojmy didakticky transformovány a většina výtvarných námětů je ověřena v pedagogické praxi. Téma je doplněno vlastní tvorbou v podobě akční malby - spojení výtvarného umění s tancem a hudbou. V práci jsou využity odborné publikace o daném tématu.
Gesto a fyzično
Pecová, Kateřina ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Název: Gesto a fyzično Abstrakt: "Vše souvisí se vším" na základě této věty v diplomové práci hledám spojitost lidského gesta s okolním světem. Diplomová práce v první části poukazuje na důležitost smyslového vnímání, jakožto na jeden z hlavních citlivých senzorů, jenž využívá naše okolí, potažmo náš svět ke komunikaci s námi. Dále poukazuji k myšlenkové transformaci těchto smyslových vjemů, jakožto k druhé fázi lidského vnímání. Myšlenkovou transformací myslím utvoření si obrazu o subjektivně viděné skutečnosti a následné zvolení si vhodného média ke sdílení s ostatními lidmi. K práci a volbě médií nám slouží gesto, ať se jedná o gesto v postoji, čase, prostoru či hmotě. Pedagogická spolu s výtvarnou částí vycházejí z této koncepce. Klíčová slova: Svět, duše, myšlení, kultura, gesto, obraz.
Malba jako fyzická, gestická akce. Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě
Lešková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Lešková, K.: Malba jako fyzická, gestická akce - Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 84 stran. Práce má za úkol přiblížit vybrané momenty v historii malby, které spojuje gestický prvek a fyzická a gestická akce. Toto zadání je převážně ohraničeno tématem krajinomalby. Součástí je filozofická úvaha o podstatě obrazu jakožto fyzickém objektu. Na základě nových zjištění propojených s reflexí vlastní tvorby, vznikl soubor výtvarných prací s důrazem kladeným na gestické vyjádření. Propojení získaných vědomostí a vlastní výtvarně-tvůrčí zkušenosti vedlo k vytvoření didaktické výtvarné řady úkolů vhodných pro výuku žáků základních škol, ze kterého je patrná snaha o rozvoj tvořivého myšlení a vedení ke gestu a akci při tvorbě. Velký důraz je kladen na motivační proces. Část úkolů je ověřena praxí na základní škole. Celá práce je průběžně doplněna obrazovou dokumentací.
Obraz pohybu- pohyb obrazu
Havlová Rovenská, Dana ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
HAVLOVÁ ROVENSKÁ, D.; Image of move - move of image/ Prague 2012, Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art, 122 page (75 norm p.). This final diploma thesis Image of move - move of image is uncovering unusual forms using body, movement and gesture in art education. It is searching straight way in expresive activities and reflextions. It brings and connect the author with sensory art creation as a distinct form of expression of visually figurative expression. Key words: body, physicality, emotion, expression, move, gesture, shape, image, expression, meaning, action, art of action, spontaneus creation, interpretation, reflection.
Divadelní znaky v představení "Škola Malého stromu"
Axmanová, Petra ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá znakem a jeho teorií, se zaměřením na znak v umění, s důrazem na divadelní znak. Je zde nastíněna i problematika podmínek komunikace a tvorby významu. Praktická část je zaměřena na analýzu výskytu konkrétních divadelních znaků v představení Škola malého stromu a na ukázkách z představení detailně rozebírá tyto divadelní znaky a tvorbu významu v práci s gestem. Dále sleduje proměny hereckých postav a analogovou a digitální komunikaci. Zabývá se otázkou, jak lze téměř bez rekvizit, kulis a kostýmů vytvořit široké spektrum postav a prostředí ve velmi rozmanitých situacích. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, vyplývajících z rozboru neverbální komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.