| |
|
e-Government
Vellendorfová, Jana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Ačkoliv se o e-Governmentu začalo více mluvit až v poslední době, hlavně v souvislosti s datovými schránkami, počátky jeho vývoje sahají do 90. let 20. století. Tehdy začaly první snahy o vývoj informačních systémů, které by propojily jednotlivé úřady. Avšak zpočátku tyto snahy nebyly moc úspěšné. Později se začaly rozvíjet různé služby e-Governmentu a právě o nich je tato práce. Nejprve je nastíněn vývoj e-Governmentu. Následně se práce věnuje jednotlivým službám e-Governmentu, dále pak poskytuje informace o systému e-Governmentu ve vybraných zemích a je zakončena popisem elektronické výměny dat, elektronické fakturace a elektronické archivace.
|
|
Softwarové aplikace na podporu logistiky
Kondrysová, Alžběta ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Taubenhansl, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojovými stadii podnikových informačních systémů s důrazem na jednotlivé softwarové aplikace z oblasti logistiky. Porovnává modulový a procesní přístup k výstavbě softwarového řešení. V praktické části vyhledává vhodné aplikace pro jednotlivé oblasti logistiky, podle specifik zvoleného podniku střední velikosti - oblast skladové evidence s čárovými kódy, VoIP telefonie, internetového připojení, elektronické fakturace, fleetware, klasického EDI a WEBEDI.
|
|
Možné směry vývoje využití ICT v účetnictví
Ďurianová, Gabriela ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Velechovská, Lenka (oponent)
Práce se věnuje problematice silnícího propojení účetnictví a informačních technologií. Popisuje jak historii využívaných forem a technik účetnictví, tak i současné možnosti a trendy aplikované informatiky v této oblasti. Text akcentuje na snahy o zefektivnění systému zpracování účetnictví, a to prostřednictvím snižovaní nákladů, zvyšování kvality a zkracováním doby jeho sestavení. Část práce také odráží současný stupeň regulace technik zpracování účetnictví na národní úrovni i z hlediska mezinárodních standardů.
|
|
ANALYSIS OF LOGISTIC PROCESSES IN LOMBARDINI SLOVAKIA, s.r.o. ,
Svítek, Michal ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Michal (oponent)
SVÍTEK, Michal: ANALÝZA LOGISTICÝCH PROCESU V LOMBARDINI SLOVAKIA s.r.o, bakalářská práce, Vysoká škola ekonomická v Praze, Katedra logistiky, vedoucí práce: Ing. Peter Jirsák Cílem bakalářské práce je popsat logistický procesy, které ve vybraném podniku probíhají a jsou nevyhnutné pro zajištění plynulého a ekonomického průběhu výroby, tak aby byli splněny požadavky zákazníka. Dále na základě autorových dřívějších teoretických znalostí z oblasti logistiky, identifikovat hlavní nedostatky těchto procesů a předložit návrhy na jejich potenciální zlepšení. Práce je dělena do dvou základních bloků. První, teoretický blok, je zaměřený na definici a vývoj logistiky, jako prostředku na zvyšování efektivity a konkurenceschopnosti podniku. Součástí tohoto bloku je taky popis konceptu minimalizace celkových logistických nákladů, který tvoří základní východisko pro vypracování téhle bakalářské práce. Druhý, praktický blok, obsahuje už samotný popis logistických procesů a činností tak jak jsou vykonávané v podmínkách vybraného podniku. Autor se soustředí především na nákup, skladování a tok materiálu podnikem v průběhu celého procesu výroby finálního produktu. Součástí tohohle bloku je taky identifikace hlavních nedostatků a návrhy na jejich zlepšení. Klíčové slova: logistika, nákup, skladování, přeprava, vstupní technická kontrola, EDI, materiál, logistický náklady, vývoj logistiky, expedice, logistický procesy, LOMBARDINI
|
| |
|
Zákaznický servis v logistice vybrané firmy
Tomanová, Veronika ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent)
- současný stav společnosti AKUMA, a.s.; analýza činnosti oddělení externí logistiky ve společnosti; složky zákaznického servisu; podrobný popis funkce zákaznického servisu, toku důležitých dokumentů, oddělení expedice a container managementu v koncernu VW; zaměření na popis a zavádění EDI (elektronická výměna dat) u jednotlivých zákazníků a příslušné dokumenty; plánování výroby pro zákazníky
|
| |
|
Logistické technologie se zaměřením na ECR v řetězcích obchodního typu
Pejznochová, Jana ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Jirská, Petr (oponent)
Práce rozebírá logistické technologie, podrobněji Efficient Consumer Response. Zabývá se příčinami vzniku, stručnou historií, prvky, přínosy pro podniky a implementací ECR v podniku. Cílem práce je ukázat, jak ECR funguje a jak je uplatňováno v praxi u výrobních i obchodních společností, jak ECR vnímají koneční zákazníci, a jak by při zavádění technologie měly postupovat podniky, které s ECR nemají zkušenosti.
|
|
Studie využitelnosti Internetu pro přenos EDIFACTu v oblasti dopravy v ČR
Jung, Roman ; Kastl, Jan (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Svoboda, Karel (oponent)
Cílem práce je zpřístupnit dostupné prostředky pro přenos EDIFACTu v internetu, seznámit s bezpečnostními aspekty, které z daného vyplývají a přiblížit je oboru dopravy v ČR v návaznosti na automatizované informační systémy i jim předcházející prvotní vkládání dat z webových formulářů, především menšími institucemi. Práce nově představuje normy AS1, AS2 a AS3 skupiny EDIINT pro přenos EDI zpráv internetem pod protokoly SMTP, HTTP a FTP.
|