Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,795 záznamů.  začátekpředchozí3752 - 3761dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školství jako veřejně poskytovaný soukromý statek
Nečasová, Romana ; Heřmanský, Pavel (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
This paper explores the relationship between education and public sector. It examines broadly accepted notion that education is a legitimate and necessary function of the state. The notion is often based upon these reasons: an educated individual brings whole society a positive externality; the market will not provide equal opportunities; and education is a good which should be consumed by everyone. The study hence examines whether the market really fails in this area and whether the state provision is the best solution. Education is a politically sensitive topic, thus there exists social approach besides the economic one. Using historical line of a Czech school system, this paper shows how was the social approach formed and how it looks like today. It is concluded that public education is not the ideal form and possible solutions are propounded.
Procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s.
Dudová, Štěpánka ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Janščáková, Katarína (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s. Obsahem teoretické části práce jsou teoretické poznatky a východiska pro analyzu systému vzdělávání, která se týká jak odborného, tak rozvojového vzdělávání. Praktická část zahrnuje představení společnosti z hlediska působení na českém trhu, představení vedení společnosti a cílů personální strategie i strategie vzdělávání. Následující kapitoly obsahují samotnou analýzu procesů vzdělávání se zaměřením na povinná školení, systematické vzdělávání a oblast rozvoje.
Mzdy v České republice v souvislosti s dosaženým vzděláním
Hudrlíková, Lenka ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Cílem práce je analyzovat mzdy v České republice v souvislosti s nejvyšším dosaženým vzděláním. Práce zahrnuje různé analytické pohledy na mzdy a dosažené vzdělání podle různých charakteristik. Vzdělání považuji za možný faktor zvýšení mezd. Podstatný vliv na rozhodování jedince o tom, zda bude investovat do získání dalšího, vyššího stupně vzdělání, mohou mít mzdové rozdíly související s dosaženým vzděláním.
Financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a ČR.
Pelaheika, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Účelem této práce je popis a zhodnocení financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a v ČR. Obsahuje podrobnou charakteristiku přístupů k financování vysokého školství v těchto vybraných zemích. Poslední kapitola je věnována porovnání a zhodnocení popsaných způsobů, které vzdělávací instituce využívají k obstarávání finančních prostředků zajištující jejich činnost. Závěrečná část také obsahuje doporučení, která mají za cíl vést ke zlepšení situaci ve sféře financování vysokého školství obou studovaných států.
E-learning
Šulc, Ondřej ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Štofila, František (oponent)
Teoretická část práce se zabývá v první řadě vzděláváním v podniku obecně a poté se věnuje obecným rysům e-learningu. Dále jsou v této části obsaženy možné způsoby aplikace learnigu v podniku. Praktická část práce obsahuje informace o společnosti PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, a.s. a dále různé možné způsoby řešení vzdělávání v této společnosti. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro výběr jedné z variant, a toto je porovnáno s názorem vedoucího personálního oddělení této společnosti.
Analýza systému vzdělávání v Hewlett-Packard
Ponczová, Zuzana ; Jarošová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je v první části zaměřená na teoretická východiska podnikového vzdělávání. V těchto je definován především popis fází tvorby vzdělávacího systému a doporučení pro přístup ke vzdělávání pracovníků a manažerů. Předmětem praktické části je analýza systému vzdělávání v české pobočce mezinárodní firmy Hewlett-Packard. V rámci práce jsou zkoumány především dva konkrétní programy, a to program pro adaptaci nových pracovníků a program určený pro rozvoj obchodních manažerů. Prostřednictvím metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu je zjišťován názor účastníků programů na jejich smysl a efektivnost. Hodnoceny jsou rovněž pravidla tvorby celopodnikového systému vzdělávání v konkrétní společnosti. V závěru jsou formulována doporučení pro zkvalitnění obou programů i systému podnikového vzdělávání jako celku. Vyjádřen je také celkový názor na aktivity podniku v oblasti vzdělávání zaměstnanců
Systém vzdělávání pro územní finanční orgány
Krajčovičová, Lucie ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Špidlenová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje systém vzdělávání pro územní finanční orgány (finanční úřady a jim nadřízená finanční ředitelství) na základě teoretických poznatků a ankety (hodnocení zaměstnanců). Na základě této analýzy je systém zhodnocen a jsou navrženy případné změny.
Veřejná vysoká škola - postavení, úkoly a organizace
Šimčík, Adam ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá veřejnou vysokou školou a její rolí ve společnosti. Práce hodnotí současný stav a postavení a úpravu této instituce a jejích součástí v právním řádu České republiky z důrazem na některé problémy, se kterými se současné veřejné vysoké školy potýkají.
Vzdělanostní struktura českého trhu práce
Vašíčková, Jitka ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá strukturou českého trhu práce z hlediska vzdělanosti. První část práce podává krátký exkurz do historického vývoje disproporcí mezi nabídkou a poptávkou po konkrétní skladbě vzdělanosti pracovní síly, jejich příčiny a dopady na ekonomický vývoj. Poukazuje na celkovou strukturu vzdělanosti v zemi jako na nástroj hospodářského růstu a současně promítá úroveň vzdělání do kvality života jednotlivce. Druhá část se zaměřuje na soudobé požadavky českých zaměstnavatelů na obor a stupeň dosaženého vzdělání. Cílem je nalezení příčin a důsledků přebytků či nedostatků pracovních sil určitých profesí. V závěru diplomové práce jsou zjištěné informace použity pro prognózu vývoje v této oblasti. Následuje rozbor možných pozitivních a negativních dopadů současného trendu, kterým je značný nárůst vysokoškolsky vzdělaných lidí a jeho odraz v ekonomické úrovni a společenském vývoji v České republice, přičemž nechybí porovnání se situací v Evropské unii.
Prezentace zájmu o celoživotní vzdělávání (CV) jako součást identity aktéra dle gender ? dosažené vzdělání
Průšová, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Teoretická část je zaměřena na zjišťování rozdílů mezi muži a ženami, na základě nichž by bylo možné odhalit volbu postupů celoživotního vzdělávání mužů a žen. Práce zkoumá rozdíly v jednotlivých psychických procesech, v postavení muže a ženy v rodině a v postavení muže a ženy na trhu práce. Praktická část je zaměřena na analýzu internetové seznamovací databáze, za účelem zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání dle gender a dosaženého vzdělání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,795 záznamů.   začátekpředchozí3752 - 3761dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.