Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.
Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovou vadou - možnosti fyzioterapeutické intervence
Dolanská, Veronika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce na téma Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením v předškolním věku - možnosti fyzioterapeutické intervence je zpracována formou rešerše s kazuistikou. Práce je rozdělena do tři částí. První část se věnuje základním informacím o sluchovém postižení a úvodu do specifik vzdělávání, výchovy a psychomotorického vývoje dítěte v předškolním věku. Hlavní část je zaměřena především na senzomotorické deficity, které jsou spojené se sluchovými problémy u dětí. Je zde uvedeno mnoho studii, které se již tomuto tématu v minulosti věnovaly. Třetí, praktická, část obsahuje kazuistiky dvou dětí - jednoho zdravého a jednoho s percepční sluchovou poruchou. Na základě uvedených studií bylo provedeno u obou dětí vyšetření senzomotorických funkcí a jejich porovnání.
Změny jemné a hrubé motoriky u pacientů s dětskou mozkovou obrnou po terapii pomocí aktivní videohry Nintendo Wii a pomocí Vojtovy reflexní lokomoce
Píšťková, Marie ; Medunová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kraus, Josef (oponent)
Cíl: Cílem této práce bylo zhodnotit efekt terapie Vojtovou reflexní lokomocí a terapie s aktivní videohrou Nintendo Wii na parametry jemné a hrubé motoriky u dětí s DMO. Metodika: 14 probandů ve věku 6 až 18 let bylo náhodně rozděleno na dvě poloviny. Každá z těchto polovin absolvovala dva terapeutické cykly prostřednictvím každé z těchto metod v různém pořadí. Terapie probíhala v domácím prostředí a doba jejího trvání byla 30 dní. Mezi terapeutickými bloky byla 6 měsíců pauza, ve které neprobíhala žádná cílená fyzioterapie. Před každou ze dvou částí terapie proběhlo měření hrubé motoriky prostřednictvím testu GMFM a měření jemné motoriky pomocí testů Nine hole Peg a Box and Block. Na konci každého cvičebního bloku dostalo dítě k vyplnění dotazník o prožitku z aktivity PACES. Výsledky: Série vyšetření ukázala zlepšení v testu jemné motoriky Box and Block po obou druzích terapie v čase, ovšem bez signifikantního rozdílu mezi terapií prostřednictvím VRL a Nintendo Wii. Testování pomocí Nine Hole Peg testu nebylo signifikantní v čase ani při hodnocení rozdílu mezi terapiemi. Výsledky testování hrubé motoriky prostřednictvím GMFM rovněž nemají statistickou signifikanci. Odpovědi z dotazníku PACES nepotvrdily rozdíl mezi terapiemi - statistické zhodnocení ukázalo, že prožitek byl stejný při obou...
Hodnocení motoriky u dětí po operaci tumoru v oblasti zadní jámy lební
Jirousková, Jitka ; Medunová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jevič, Filip (oponent)
Cíl: Cílem práce bylo shrnout dostupné informace o krátkodobých i pozdních motorických následcích léčby tumoru zadní jámy lební u dětí a zjistit, zda existuje závislost mezi motorickým deficitem a postupem léčby. V návaznosti na již vzniklé studie na toto téma navrhnout možnosti testování dle vytipovaných oblastí motorického deficitu a tyto testy pak prověřit v praktické části diplomové práce. Metodika: Na základě rešerše literatury byly vybrány čtyři hlavní motorické deficity pacientů po léčbě tumoru v oblasti zadní jámy lební a to ataxie, balance, kondice a hrubá motorika. K testování ataxie byl vybrán test SARA, k testování kondice 6MWT, k testování balance PCTSIB a k testování hrubé motoriky BOT-2. Dále jsme dotazníkem PedsQL hodnotili kvalitu života pacientů z námi vybraného souboru. Experimentální skupina obsahovala devět jedinců, kteří absolvovali léčbu tumoru v oblasti zadní jámy lební před více než dvěma lety. Výsledky: U testů SARA (p=0,020) a 6MWT (p<0,0001) bylo prokázáno signifikantní snížení kondice a schopnosti taxe v porovnání s normami zdravé populace pro daný věk a pohlaví. Také byly naměřeny nižší výsledky v hrubě motorických schopnostech, testovaných pomocí BOT-2 (p=0,007). PCTSIB neprokázal změnu balančních schopností oproti normě. Rozdíl mezi pacienty, kteří podstoupili pouze...
Metodika výuky předškolních dětí v mateřské škole
ŠVARCOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá metodikou výuky předškolních dětí. Práce nahlédne do současného pojetí výuky, včetně motivace dětí a učitelů k učení. Za pomoci kvalitativního výzkumu a nastudovaných vědomostí byl v rámci práce vytvořen projekt, který je zacílen na děti předškolního věku. Vytvořený projekt nabídne soubor aktivit a her, které podpoří osvojení základních znalostí a dovedností dětí pro vstup do školy. Projekt podporuje individuální rozvojové oblasti, které pomocí her a smysluplně navozených tvořivých činností, ovlivňují jejich vztah k poznávání a učení. Bakalářská práce je inspirací pro každého, kdo se zabývá předškolní pedagogikou. Práce nahlíží do metodiky předškolních dětí z hlediska školní zralosti. Práce je přínosná pro učitele jako motivace dětí k učení, která nabízí něco nového v rámci výchovy a vzdělávání, na základě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Příčiny a důsledky chybné fixace základních pohybových stereotypů
Janebová, Martina ; Sedlak, Petr (vedoucí práce) ; Riegerová, Jarmila (oponent)
Základní pohybové stereotypy jsou klíčovou složkou hybného a posturálního projevu každého člověka. Jsou to jakési programy, vytvořené centrální nervovou soustavou na základě aference, pro efektivní fungování pohybového aparátu. Vyvíjejí se především v průběhu dětství, kdy dochází k intenzivnímu motorickému vývoji. Základní motorické stereotypy jsou předpokladem pro rozvoj specializovanějších pohybů. Je důležité, aby byly v dětském věku vhodně vytvořeny a fixovány a následně udržovány po celou dobu života jedince. V průběhu časné ontogeneze ale může dojít k jejich chybné fixaci. Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o motorickém vývoji, chybné fixaci základních pohybových stereotypů z pohledu příčin i důsledků v rámci dětské populace a navrhuje možná řešení problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu
Purchartová, Dana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu Cíl práce: Hlavním cílem mé diplomové práce je zhodnotit bezprostřední vliv alkoholu na vybrané úkoly z oblasti jemné a hrubé motoriky, kdy byly nejprve zjištěny průměrné hodnoty u vybraných testů za střízliva a dále při zvyšující se hladině alkoholu v krvi. Dalším cílem je rozlišit, zda dojde k ovlivnění jemné i hrubé motoriky při stejné hladině alkoholu v krvi, či nikoliv. Metody: Potřebná data byla získána na základě experimentálního měření na 12 probandech (6 žen a 6 mužů), kdy byly k testování jemné motoriky využity 3 nestandardizované testy modifikované či vytvořené pro účely tohoto experimentu: navlékání korálků, odemykání zámků a přesun mincí do kasičky. Hrubá motorika byla testována pomocí stabilometrické plošiny ve stoji snožném s otevřenýma očima po dobu 30 sekund. Sledovaným parametrem byl u testů jemné motoriky čas a při testu stability dráha COP, přičemž byl každý z testů jemné motoriky proveden v každém kole třikrát. Ve druhém a v každém dalším kole byla každému probandovi podána vždy dávka 0,3 g alkoholu na kg hmotnosti, s konečným počtem šesti kol. Orientační hodnoty alkoholu v krvi byly průběžně měřeny přístrojem Dräger Alcotest 7510. Výsledky: K ovlivnění jemné i hrubé motoriky došlo v určité míře již po první...
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.
Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou
Kadečková, Anna ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou Cíle: Zjistit úroveň pohybových dovedností a tělesné složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou. Metody: Výzkumný soubor zahrnoval 29 předškolních dětí (4-6 let). Hodnocení úrovně vybraných motorických dovedností dětí předškolního věku bylo realizováno pomocí testové baterie MABC - 2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. U dětí bylo dále hodnoceno tělesné složení (tloušťka kožních řas a index BMI). Výsledky: Úroveň základních motorických dovedností z oblasti hrubé motoriky (míření, chytání, házení) a rovnováhy se významně nelišila od populačního průměru dětí v ČR (50. Percentil). Výsledky tak signalizují optimální rozvoj základních motorických dovedností předškolních dětí. Ukazatele tělesného složení (tloušťka kožních řas a index BMI) poukázaly na zdravou tělesnou hmotnost předškoláků s pravidelnou organizovanou aktivitou. Klíčová slova: Předškolní věk, hrubá motorika, rovnováha, tělesné složení, motorické dovednosti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.