Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 368 záznamů.  začátekpředchozí331 - 340dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emise kotlů na tuhá paliva
Gardavský, Jan ; Moskalík, Jiří (oponent) ; Štelcl, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá rozdělením používaných paliv, rozdělením kotlů na tuhá paliva a přiblížením norem pro posuzování emisí. Druhá část se zabývá měřením a vyhodnocením kotle Slokov Variant SL 22D. Nejprve jsou přiblíženy základní výpočty účinnosti. Potom už se práce zabývá postupem a výsledky měření kotlů na tuhá paliva.
Modelový výzkum vodních turbín
Dokoupil, Pavel ; Habán, Vladimír (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Takhle zpráva se zabývá modelovým výzkumem vodních turbín. Zpráva je rozdělena na dvě základní části a to na část teoretickou, kde je stručně popsána teorie modelového výzkumu vodních turbín. A na část praktickou, kde se zabývám měřením a vyhodnocením dat v praxi.
LIMITY ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI MOTORU S VNITŘNÍM SPALOVÁNÍM
Vondrák, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem vlivů na celkovou účinnost motoru s vnitřním spalováním, přibližuje hranice jejího zvyšování a nabízí přehled vybraných technologií, které jsou toho času ve vývoji a mají potenciál do budoucna snížit spotřebu paliva či produkci škodlivých emisí.
Hydraulické spojky a měniče
Pospíšil, Dan ; Žák, Radim (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje základní informace o hydraulických spojkách a měničích. Hlavní část se věnuje hydrodynamickým spojkám a úpravám v jejich konstrukci pro zlepšení vlastností v provozu. Rovněž jsou uvedeny základní výpočtové vztahy. Dále jsou uvedeny možnosti konstrukce hydrodynamických měničů a jejich paralelní propojení s mechanickým převodem. Závěrečná část je věnována hydrostatické pístové spojce.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
Studie typů pohonů plavidel
Chadima, Bedřich ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rešeršního charakteru a zabývá se současnými typy pohonů plavidel. Vytváří přehled o stavbě, principu činnosti a použití jednotlivých součástí pohonů a rozděluje je do skupin podle jejich funkce. Práce se také zabývá historickým vývojem pohonů od prvních vesel až po nejmodernější jaderné pohony.
Paroplynový cyklus z hlediska termodynamiky
Pransperger, Jan ; Štětina, Josef (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje termodynamice paroplynového cyklu a porovnává jej s některými jinými tepelnými oběhy. Zaměřuje se na účinnost cyklu a na její omezení v kontextu druhého termodynamického zákona. Dále krátce shrnuje některá jeho technická provedení a možnosti. V druhé části jsou uvedené poznatky aplikovány na konkrétním příkladu provozu brněnské teplárny Červený mlýn a nabízí posouzení jeho účinnosti.
Proměnný kompresní poměr u spalovacích motorů
Dragoun, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výhod a nevýhod konstrukcí s proměnným kompresním poměrem použitých v minulosti, současnosti a reálně použitelných do budoucnosti v závislosti na současném trendu moderního vývoje v konstrukci motorů.
Přeplňování spalovacích motorů
Vrána, Jan ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Při přeplňování se uplatnily především dva způsoby – přeplňování turbodmychadly nebo mechanickým kompresorem. Cílem práce bylo porovnání ideálních cyklů nepřeplňovaných motorů s ideálními cykly přeplňovaných motorů, uvést hlavní problémy při přeplňování, především hranice samovznícení paliva a detonačního spalování, výhody a nevýhody jednotlivých způsobů přeplňování a vliv přeplňování na účinnost motoru. Dále jsou v práci uvedeny základní konstrukční řešení turbodmychadel a chladičů stlačeného vzduchu a některé speciální metody přeplňování a chlazení.
Výměníky tepla
Rosypal, Štěpán ; Fortelný, Zdeněk (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce má seznámit čtenáře se základními druhy výměníků tepla používanými v energetice a jejich rozdělením. Je zde uvedeno jejich třídění jak z hlediska účelu a funkce, tak i z hlediska konstrukčního, které je doplněno porovnáním rekuperačních výměníků. Dále se zabývá možnostmi zvyšování účinnosti, problémy při provozu a jejich odstraňováním. Zejména pak zanášením a čištěním výměníků tepla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 368 záznamů.   začátekpředchozí331 - 340dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.