Název:
Proměnný kompresní poměr u spalovacích motorů
Překlad názvu:
Variable compression ratio for an internal combustion engine
Autoři:
Dragoun, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výhod a nevýhod konstrukcí s proměnným kompresním poměrem použitých v minulosti, současnosti a reálně použitelných do budoucnosti v závislosti na současném trendu moderního vývoje v konstrukci motorů.
This bachelor thesis describes the advantages and disadvantages of structures with variable compression ratio used in the past, present, and realistically applicable in the future depending on the current trend of modern developments in engine design.
Klíčová slova:
hybridní pohon; koncept; motor; Proměnný kompresní poměr; účinnost; concept; efficiency; engine; hybrid drive; Variable compression ratio
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15874