Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Masárová, Simona ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je projektovanie súboru školských stavieb v Ostrave na Černej lúke. Stavenisko nie je presne zadané, na základe analýz a urbanistickej štúdie holandského ateliéru Maxwan, som si zvolila parcelu južne od Černej lúky, hraničiacu s riekou Ostravica. Parcela je vymedzená z južnej strany ulicou Na Karolíně a zo severnej strany smyčkou električky, nadväzujúcou na ulicou 28. října, zastávka Výstaviště. Stavenisko je v súčasnej dobe využívané ako tzv. Areál MINUNI, svet miniatúr. Lokalita sa nachádza v nesúrodom prostredí so zmiešaným funkčným využitím. V roku 2010 bola vypísaná na územie Černej louky, ktorá je v tesnej blízkosti, súťaž, súčasťou ktorej bola aj daná parcela. Na základe súťaže bola spracovaná urbanisticka štúdia na územie Černej louky. Holandský ateliér Maxwan predpokladal výstavbu školských stavieb na tomto území. Základným urbanistickým riešením je 5 hmôt orientovaných rôznych smeroch podľa svojho využitia. Škôlka a základná škola sa otáčajú smerom na juh, lýceum na západ, chrbtom k predpokladanej dopravnej komunikácii, spoločenské centrum s orientáciou na juh a telocvičňa s orientáciou na východ. Školské stavby vytvárajú tak samostatný komplex s vnútroblokom, rôzna orientácia a prístup zo všetkých strán zabezpečuje jeho spojenie či už s riekou alebo s centrom. Pozemok nie je oplotený, pretože je prístupný komunite mesta.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Knežníková, Zuzana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nosnou ideou práce je snaha o vytvorenie nadčasovej školy, ktorá by bola schopná flexibilne reagovať na neustále sa vyvíjajúci vzdelávací systém a meniace sa priestorové nároky. Filozofia je založená na princípe „otvorenej školy“. Škola ako významná verejná stavba má veľký potenciál pôsobiť ako katalyzátor v rámci komunity. Otvorená je jednak verejnosti, a to prostredníctvom zdieľaných funkcií (knižnica, telocvičňa, multifunkčná hala, umelecké a jazykové učebne...). Otvorenosť je však dôležitá aj v rámci školy ako takej. Školu je možné chápať ako malé spoločenstvo. A keďže každé spoločenstvo potrebuje verejný priestor ako platformu spoločných aktivít, aj škola môže mať vlastný verejný priestor vo forme centrálneho átria, ktoré funguje ako “piazza” a odohráva sa tu množstvo rôznorodých činností. Návrh organizácie školy je založený na schopnosti sociálnej integrácie, ktorá sa u detí formuluje postupne.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Linderová, Ivana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zadaním diplomovej práce bolo navrhnúť komplex školských budov neďaleko historického centra mesta Ostrava, ktorý zahŕňa tri stupne vzdelávania, od deti predškolského veku až po stredoškolskú mládež. Hlavným cieľom projektu je nájsť vhodnú formu funkčného a provozného riešenia objektu v návaznosti na súčastné trendy vzdelávania a ohľadom na rôzny mentálny a psychický vývoj týchto troch vekových skupín detí.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Hůlová, Petra ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Řešení komplexu školských staveb v Ostravě -Černá louka. Dané území se nachází u řeky Ostravice. Celý komplex je tak řešen jako přechod a spojnice mezi městem a řekou. Jelikož řeka ve městě by měla býti prvkem, který člověka přitahuje a vyzývá jej k pobytu, odpočinutí a hrám. A proto je mým cílem takto přistupovat k řece Ostravici - vytvořit atraktivní nábřeží a přiblížit město k němu.
Moravsko-slezská filharmonie Ostrava, Černá louka
Smékal, Jan ; Rusín, Tomáš (oponent) ; Gürtler,, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie se obrací do náměstí. Hmota je rozdělena na tři části.
Moravian-Silesian Philharmonic Orchestra of Ostrava, Černá louka
Ertl, Ján ; Kusý, Martin (oponent) ; Gürtler,, Ivan (vedoucí práce)
Design of Moravian Slesian Philharmonic in Ostrava. The concept of vertical foyer to make this institution more open to the city and society. The visual connection between people inside of foyer and people on the square.
Moravsko-slezská filharmonie Ostrava, Černá louka
Fedorková, Zuzana ; Rusín, Tomáš (oponent) ; Gürtler,, Ivan (vedoucí práce)
Objekt sa nachádza v Ostrave na čiernej lúke v tesnej blízkosti centra mesta a rieky, uprostred blokovej zástavby. Filharmónia je riešená ako mosadzná podnoš ktorá vynáša ľahkú sklenenú kocku s auditórium a do ktorej sa vnára hmota átria. Tieto dva objemy predstavujú miulé a budúce hodnoty mesta Ostrava. Objem auditória je voči spodnej časti stavby aj celému ortogonálnemu urbanizmu natočený a tým získava na jedinečnosti a zvláštnosti a stáva sa novým symbolom mesta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.