Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínosy a úskalí využívání multimediálních aplikací ve výuce francouzského jazyka
CÍZLOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování mobilních dotykových zařízení do výuky francouzského jazyka a možnostmi jejich využití v praxi. Teoretická část se věnuje komplexnímu zmapování této problematiky z různých hledisek didaktického, technického a zejména metodického. V praktické části popisujeme výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo způsoby zapojování mobilních technologií do hodin francouzštiny na českých školách a postoje učitelů k těmto didaktickým prostředkům. Dále je v praktické části představen přehled multimediálních aplikací včetně návrhu konkrétních aktivit, které lze použít při výuce francouzštiny.
Vliv moderních technologií na výuku zeměpisu
Firlová, Veronika ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Fikarová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce si klade za hlavní cíl na základě kvalitativního výzkumu zjistit, jak jsou tablety v hodinách zeměpisu využívány, jaké to přináší pozitivní a negativní stránky a zda má využívání tabletů ve výuce vliv na pojetí výuky zeměpisu. Hlavního cíle je dosaženo na základě kvalitativního rozhovoru s učiteli zeměpisu základních škol. Ke splnění hlavního cíle bylo potřeba nejprve splnit několik dílčích cílů. Jednak definovat pojem moderní technologie, poté popsat konkrétní technologii, kterou tato práce bude zkoumat ve vztahu ke změně vyučovacích hodin - tablet. Popisu kladů a záporů využití tabletů ve výuce bylo využito při sestavování dotazníku. Každý učitel ovlivňuje výuku svým pojetím, to souvisí s tvorbou hodiny, platí to také pro vyučovací hodiny s tablety. Nezbytným dílčím cílem je popsání kvalitativního výzkumu, poté mohl být vytvořen scénář rozhovoru a následně mohly být rozhovory provedeny a vyhodnoceny. Z informací zjištěných výzkumem vyplývá, že učitelé používají tablety v hodinách zeměpisu především dvěma způsoby. Prvním způsobem, který příliš neovlivňuje okolnosti výuky je využívání aplikací, které jsou využívány většinou k opakování. Druhý způsob využívání tabletů je založen na vyhledávání informací a následné práci s nimi. Tento způsob je většinou provázen výraznějšími...
Hodnocení disoluce tablet obsahujících theofylin a směsi dvou typů hydrogenfosforečnanu vápenatého a mikrokrystalické celulosy
Vávrová, Kateřina ; Ondrejček, Pavel (vedoucí práce) ; Svačinová, Petra (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické technologie Školitel: PharmDr. Pavel Ondrejček, Ph.D. Posluchač: Kateřina Vávrová Název diplomové práce: Hodnocení disoluce tablet obsahujících theofylin a směsi dvou typů hydrogenfosforečnanu vápenatého a mikrokrystalické celulosy Cílem této práce bylo zhodnocení disoluce tablet obsahujících theofylin, mikrokrystalickou celulosu a jednoho ze dvou typů hydrogenfosforečnanu vápenatého. Byl sledován vliv složení tabletoviny na disoluci tablet. Tablety byly slisovány ze směsí, které obsahovaly mikrokrystalickou celulosu, hydrogenfosforečnan vápenatý anhydrát a dihydrát. Tyto látky byly použity jako plniva. Připravené směsi obsahovaly theofylin jako modelovou účinnou látku a jako kluznou látku stearan hořečnatý. Následně byly provedeny disoluční testy. Při testech byla využita košíčková metoda. Jako disoluční médium byla použita 0,1M kyselina chlorovodíková. Z výsledků této práce jsme došli k závěrům, že jsme schopni ovlivňovat celkové množství uvolňovaného theofylinu a jeho rychlost uvolňování různým poměrem mikrokrystalické celulosy a jednoho ze dvou typů hydrogenfosforečnanu vápenatého. Nejrychleji se theofylin uvolňoval z tablet, které obsahovaly vysoký podíl mikrokrystalické celulosy. S klesající koncentrací...
Využití tabletů ve výuce německého jazyka
Habartová, Eliška ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování a využívání tabletů ve výuce německého jazyka. Ve třech kapitolách teoretické části jsou nastíněny základní fakta a poznatky, které jsou relevantní pro použití tabletu jako didaktické pomůcky. Dále pak v praktické části práce byly provedeny dvě metody výzkumného šetření, a to dotazníkové výzkumné šetření a akční výzkum. Tato práce se čtenářům snaží podat ucelený popis možností didaktického a metodického využití tabletů ve výuce cizích jazyků, především pak ve výuce německého jazyka. Z dotazníkového výzkumného šetření vyplynulo, že tablety zatím nemají své pevné místo ani ve školách, které jimi již disponují. Dalším zjištěním tohoto šetření byla i poměrně nízká frekvence využívání tabletů ve výuce cizích jazyků, kterou však žáci pociťují jako dostatečnou.
Moderní technologie ve výuce na druhém stupni základní školy z pohledu učitele
Doležel, Radim ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Ve své práci pojednávám o využití moderních technologií, jakožto o významné formě moderního vzdělávání, a v jaké míře zapojují učitelé moderní technologie do výuky. Zabývám se různými druhy, využitím a jakým způsobem lze zapojit moderní technologie do výuky. Mimo jiné se například zmiňuji o projektech Vzdělávání21 nebo Škola dotykem, které se právě o zapojení moderních technologii do výuky snaží. Píši i o online technologiích ve výuce, které jsou nedílnou součástí moderních technologií. Porovnávám výhody a nevýhody zapojení těchto technologií do výuky a snažím se představit ucelený pohled na tuto problematiku. Praktická část se soustředí na výsledky dotazníkového šetření, ve kterém jsem převážně zjišťoval vztah učitele a moderní technologie. Dotazoval jsem se učitelů, jestli jim tyto technologie pomáhají nebo naopak ztěžují práci. Jaké tyto technologie učitelé znají a aktivně používají ve svých hodinách. V neposlední řadě také v jaké míře moderní technologie ovlivňují některé vlastnosti žáka z pohledu učitele.
Vliv různých druhů a poměrů mikrokrystalické celulosy a laktosy na fyzikální vlastnosti tabletovin a tablet.
Machutková, Hana ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ondrejček, Pavel (oponent)
1 Abstrakt Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra: Katedra farmaceutické technologie Školitel: doc. PharmDr. Zdeňka Šklubalová Ph.D. Posluchač: Hana Machutková Název diplomové práce: Vliv různých druhů a poměrů mikrokrystalické celulosy a laktosy na fyzikální vlastnosti tabletovin a tablet V práci byly hodnoceny vlastnosti tabletovin připravených z pěti různých druhů mikrokrystalické celulosy (Avicel® A-101, 102, 105, 112, 200) a tří druhů laktosy v různých poměrech. U tabletovin byla porovnávána vlhkost, sypná a setřesná hustota a sypný úhel. S přídavkem laktosy do směsi docházelo obecně ke snížení obsahu vlhkosti v tabletovině. Po vyhodnocení tokových vlastností byly směsi s vhodnými vlastnostmi vylisovány při lisovacích silách 8 a 12kN. Byla sledována síla potřebná k vysunutí tablety, pevnost, doba rozpadu a oděr vzniklých tablet. Nejhorší lisovatelnost byla zjištěna pro směsi s vyšší koncentrací Avicelu 105. Díky velmi malým a jemným částicím (cca 20μm) docházelo k nerovnoměrnému plnění matrice a lisování nebylo úspěšné. Naopak nejlepší tokové a kompaktační vlastnosti vykazovaly směsi Avicelu 200. Nejvyšší pevností se vyznačovaly tablety obsahující pouze Avicel. S přídavkem laktosy pevnost tablet ve většině případů klesala. Při porovnání pevnosti tablet připravených...
Hodnocení relaxace tablet s theofylinem
Vitverová, Barbora ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ondrejček, Pavel (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické technologie Školitel: Doc. PharmDr. Šklubalová Zdeňka, Ph.D. Posluchač: Barbora Vitverová Název diplomové práce: Hodnocení relaxace tablet s theofylinem Tato diplomová práce se zabývá hodnocením elastické relaxace tablet s theofylinem. Hodnocena je axiální i radiální relaxace. V teoretické části jsou charakterizovány použité suroviny. Jedná se o mikrokrystalickou celulosu Comprecel 102, laktosu SpheroLac 100, hydrogenfosforečnan vápenatý anhydrát Di-Cafos A150, hydrogenfosforečnan vápenatý dihydrát Di-Cafos D160, stearan hořečnatý a theofylin. Dále je zde popsán lisovací proces a jeho hodnocení a také elastická relaxace tablety po vylisování, její výpočet a faktory které ji mohou ovlivnit. Experimentální část práce se zabývá elastickým zotavením tablet. Tablety byly lisovány lisovací silou 10 kN a v časech 0, 3, 6 a 24 hodiny po vylisování byl změřen jejich průměr a výška. Ze získaných hodnot se vypočítala elastická relaxace tablet. Jako počáteční hodnoty byly použity rozměry tablet při maximální lisovací síle. Ze získaných výsledků vyplývá, že k maximální axiální i radiální relaxaci dochází ihned po vysunutí tablet z matrice. Velikost relaxace závisí na charakteru látky. Di-Cafos D160 má nejvyšší hodnoty...
Měření stresové relaxace směsí mikrokrystalické celulosy a hydrogenfosforečnanu vápenatého určených k přípravě tablet s theofylinem
Hofmanová, Markéta ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ondrejček, Pavel (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra: Farmaceutické technologie Školitel: Doc. PharmDr. Šklubalová Zdeňka, Ph.D. Posluchač: Markéta Hofmanová Název diplomové práce: Měření stresové relaxace směsí mikrokrystalické celulosy a hydrogenfosforečnanu vápenatého určených k přípravě tablet s theofylinem V této práci se studovaly tabletoviny s theofylinem z hlediska viskoelastických vlastností použitých materiálů a pevnosti tablet. V teoretické části se práce zabývá popisem materiálů použitých ve směsi. Jsou to: mikrokrystalická celulosa Comprecel 102, hydrogenfosforečnan vápenatý anhydrát Di-Cafos A150, hydrogenfosforečnan vápenatý dihydrát Di-Cafos D160, lactosa SpheroLac 100, theofylin a stearan hořečnatý. Dále se práce zabývá testem stresové relaxace. Popisuje hodnocení testu několika metodami a jeho využití ve farmacii i jiných oborech. V experimentální části se práce zabývá viskoelastickými vlastnostmi jednotlivých směsí. Tyto vlastnosti se hodnotily testem stresové relaxace s maximální lisovací silou 10 kN a prodlevou 180 s. Dále se hodnotila radiální pevnost tablet. Ze získaných parametrů elasticity A1-3 a plasticity P1-3 vyplývá, že nejvyšší hodnoty vykazují směsi C, která obsahuje Comprecel 102 a Di-Cafos A150. Nižší hodnoty se naměřily u směsí E (Comprecel...
Stanovení sypnosti směsí pro přípravu tablet s theofylinem
Brunettová, Monika ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mužíková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra: Katedra farmaceutické technologie Školitel: Doc. PharmDr. Šklubalová Zdeňka, Ph.D. Posluchač: Brunettová Monika Název diplomové práce: Stanovení sypnosti směsí pro přípravu tablet s theofylinem Cílem této diplomové práce bylo charakterizovat sypnost a vlhkost směsí určených pro přípravu tablet s theofylinem. Parametry byly sledovány především v závislosti na celkovém obsahu plniv, kterými byli hydrogenfosforečnan vápenatý, mikrokrystalická celulosa a laktosa. Hodnoceno bylo 25 připravených směsí s různými poměry těchto plniv. Sypnost byla hodnocena třemi metodami uvedenými v Českém lékopise 2009 - indexem stlačitelnosti a Hausnerovým poměrem, vytékáním otvorem a sypným úhlem. Vlhkost byla hodnocena jako úbytek hmotnosti při sušení. Dle sypnosti se ukázaly vhodnější směsi obsahující hydrogenfosforečnan vápenatý a laktosu, jejichž charakter toku je průměrný. Zatímco podle obsahu vlhkosti jsou výhodnější směsi s mikrokrystalickou celulosou.
Gamifikace a její praktické využití v rámci školní výuky prostřednictvím tabletů
Manas, Adele ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití gamifikačních principů ve školní výuce, v rámci které jsou v hodinách používány tablety. V jednotlivých kapitolách jsou objasněny pojmy spojené s gamifikací, výukovými hrami a specifika implementace tabletů do výuky. Toto využití bylo zkoumáno prostřednictvím rozhovorů s učiteli a žáky druhé třídy na základní škole, jejichž výsledky jsou zaznamenány ve výzkumné části. Výzkumné otázky byly věnovány teoretickým konceptům předchozích částí této práce a směřovaly k tématům ohledně výuky prostřednictvím tabletů. Zároveň byly zkoumány typy využívaných aplikací. U společných okruhů byl porovnán pohled na danou problematiku očima žáků i vyučujících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.