Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí31 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou
Kadečková, Anna ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou Cíle: Zjistit úroveň pohybových dovedností a tělesné složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou. Metody: Výzkumný soubor zahrnoval 29 předškolních dětí (4-6 let). Hodnocení úrovně vybraných motorických dovedností dětí předškolního věku bylo realizováno pomocí testové baterie MABC - 2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. U dětí bylo dále hodnoceno tělesné složení (tloušťka kožních řas a index BMI). Výsledky: Úroveň základních motorických dovedností z oblasti hrubé motoriky (míření, chytání, házení) a rovnováhy se významně nelišila od populačního průměru dětí v ČR (50. Percentil). Výsledky tak signalizují optimální rozvoj základních motorických dovedností předškolních dětí. Ukazatele tělesného složení (tloušťka kožních řas a index BMI) poukázaly na zdravou tělesnou hmotnost předškoláků s pravidelnou organizovanou aktivitou. Klíčová slova: Předškolní věk, hrubá motorika, rovnováha, tělesné složení, motorické dovednosti
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou na 1. stupni základní školy
Otipková, Zuzana ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí31 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.