Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Měření aerodynamických charakteristik vozidla na základě jízdních testů
Horký, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vyhodnocováním aerodynamických vlastností vozidla na základě jízdních testů, konkrétně dojezdových zkoušek a zkoušek za konstantní rychlosti.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Čavoj, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá CFD simulacemi obtékání automobilů vystaveným bočnímu větru, kde jako automobil slouží referenční model MIRA ve třech variantách karoserie s difuzorem. Zahrnuje ladění výpočetní sítě a vybraných nastavení programu Fluent, převážně pro turbulentní model v2f. Hlavním výstupem práce jsou simulace všech variant karoserie pro několik úhlů vybočení ve stacionárním provedení a simulace vybrané varianty s vybraným úhlem v provedení nestacionárním. Všechny výsledky jsou porovnávány s měřením modelů MIRA v aerodynamickém tunelu v plném měřítku.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.
Aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu
Hromada, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářská práce je vypracování rešerše na téma aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu. V práci je popisován historický vývoj aerodynamických tunelů a jejich kategorizace. Dále jsou popsány jednotlivé části aerodynamického tunelu, způsoby jakými se v tunelech měří a problémy související se samotným měřením.
Výpočet aerodynamiky závodního automobilu
Vančura, Jan ; Šálený, Vratislav (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomové práce je zaměřena na výpočty aerodynamických charakteristik závodního automobilu. Popisuje metodu sestavení CFD modelu s využitím 3D scanneru ATOS a prostředí softwaru Pro Engineer. V průběhu vytváření této práce byly zjištěny vlivy přídavných aerodynamických prvků závodního automobilu na výsledné zatížení náprav.
Návrh soutěžního modelu F5F
Faltičko, Martin ; Bidlo, Michal (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tento dokument si dává za cíl prozkoumat možnosti optimalizace pro návrh koncepce leteckého modelu ve specifické soutěžní kategorii. Na základě simulování teoreticky navrženého modelu, popsého základními parametry, se provádí vyhodnocování výsledků. Dále podle vhodně zvoleného optimalizačního algoritmu probíhá zdokonalování návrhu. Při vyhodnocování se zohledňuje několik kritérií, mezi něž patří např. aerodynamický odpor, stabilita a hmotnost s přihlédnutím k požadavkům dané kategorie.
Design krytu střešní větrné elektrárny
Augustová, Andrea ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem a cílem mé bakalářské práce je analýza a návrh krytu na malou střešní větrnou elektrárnu, a to v souladu s technickými, estetickými a ekologickými požadavky. Cílem designu je vytvořit takový kryt, který bude minimalistický a moderní, nebude rušivým elementem v zastavěných oblastech a svým tvarem bude napomáhat zvýšit účinnost větrné elektrárny.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Vliv rotace pneumatiky na aerodynamiku automobilu
Oboňa, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je popis vplyvu rotácie pneumatiky na aerodynamiku automobilu. Popisuje rozdiely medzi zjednodušenými tvarmi pneumatík obvykle používanými pre CFD a realistickým tvarom pneumatiky. V práci je ďalej analyzovaný vplyv jednotlivých prvkov dezénu a ich vzájomná interakcia, vplyv rôznych pneumatík a rôznych typov karosérii.
Experimentální identifikace aerodynamických vlastností vozidla jízdní zkouškou
Poláš, Maroš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na jazdné odpory, dojazdové skúšky a vyhodnotenie nameraných dát. Práca sa skladá z dvoch hlavných častí: teoretická a výpočtová časť. V prvej časti sú popísané jazdné odpory so zameraním hlavne na aerodynamický odpor a vztlakovú silu. V druhej časti je vytvorený softvérový nástroj pre spracovanie merania podľa ISO 10521-1 a výpočet vztlakových síl nameraných pomocou metódy skúšok pri konštantných rýchlostiach.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.