Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 278 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Propojení virtuální reality s externím zdrojem dat
Klíč, Daniel ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku propojení virtuální reality s on-line externím zdrojem dat a následném návrhu aplikace v prostředí Unity a hardwarem HTC Vive.
Optimalizace pro stereoskopické zobrazení
Zelníček, Leoš ; Seeman, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. Dále jsou uvedeny nejčastější metody stereoskopické projekce, čtenář je seznámen s jejich vlastnostmi, výhodami i úskalími. Samotným optimalizacím je věnována největší část práce. Optimalizace se zaměřují na co nejvýkonnější zobrazení trojrozměrné scény stereoskopickým zařízením. Snahou je jak vyrobit co nelepší stereoskopický engine, tak i prozkoumat a vylepšit zobrazovanou scénu, aby výsledný pocit byl co nejlepší. Pro testování byla použita náhlavní souprava Trivisio ARvision-3D HMD.
Matematické modelování mechanických systémů vozidel
Zháňal, Lubor ; Svída, David (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výpočetního systému, který by umožňoval interaktivní simulace kinematiky a dynamiky mechanických systémů vozidel či obecných mechanismů za pomoci moderní výpočetní techniky. Rozebrán je základní princip činnosti, optimalizace numerických parametrů simulace, stejně jako samotná implementace do podoby funkční aplikace a její stěžejní části. Popsány jsou také možnosti využití prostředků virtuální reality ve spojitosti s vizualizací simulačního procesu. Závěrečné srovnávací testy potvrzují funkčnost a vysokou výkonnost vytvořeného systému.
Digiverse monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná se rastr snímků naskládaných v horizontálním pásu, jednotlivé snímky je možno variovat za jejich alternativy. Obraz je možno pozorovat z různých úhlů pohledu:1. Jako obraz na stěně z chodby v galerii, 2. z prostoru za plátnem, odkud je možné ho ovládat pomocí kurzoru 3. na internetu, jako streamované video.
Virtuální prohlídka FITu pro Oculus Quest
Janů, Michal ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvořit aplikaci pro náhlavní soupravu Oculus Quest, která podporuje virtuální realitu. Aplikace má několik funkcí, které umožňují uživateli dělat více než se pouze procházet po areálu VUT FIT, a těmi jsou: navigace, okamžitý přenos a prohlížení základních informacích o místnostech. Navigace je použita k nalezení nejkratší cesty ke kanceláři či přednáškové místnosti. Ke každé místnosti jsou poskytnuty základní informace popisující využití místnosti/kanceláře. Další funkcí je okamžitý přenos, který slouží ke zvolení bodu ze kterého uživatel započne prohlídku.
Design kráčivého rypadla
Wenzl, Filip ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; John, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je design kráčivého rypadla. Práce se zabývá koncepčním řešením inovativní možnosti dálkového ovládání a popisuje konstrukční, technologické a ergonomické aspekty tohoto řešení s ohledem na současné trendy.
Programový modul pro zobrazení mračna bodů ve virtuální realitě
Bařinka, Martin ; Chromý, Adam (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vývoj aplikace pro vykreslování multispektrálních mračen bodů, meshů a průhledných meshů ve virtuální realitě. Vstupní data mohou pocházet z různých typů skenerů. Tato práce popisuje druhy zařízení pro zobrazení virtuální reality, obsahuje základní data o historii virtuální reality a porovnává populární formáty pro ukládání 3D modelů. Jsou zde popsány metody zobrazování dat a jejich optimalizace. Popisuje program, jeho funkce a ovládání. Je provedena analýza a vyhodnocení efektů jednotlivých optimalizací vykreslování za definovaných podmínek.
Uživatelské rozhraní pro práci s počítačem ve virtuální realitě
Pazdera, Michal ; Najman, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi ovládání počítače ve virtuální realitě. Jejím cílem je vytvořit uživatelské rozhraní, které v ní bude umožňovat pracovat s počítačem. Nejprve studuje možnosti zařízení pro snímání akci uživatele a jejich využití pro ovládání a způsoby interakce ve virtuální realitě. Na základě získaných informací se zaměřuje na způsoby interakce, které využívají pro ovládání snímání rukou uživatele. Práce řeší problém výběru a manipulace s virtuálními objekty. Představuje tři způsoby interakce, které testuje v rámci experimentu a následně hodnotí. 
Manipulace s objekty pomocí p5 glove
Čapek, Radovan ; Polok, Lukáš (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na popis základních principů virtuální reality, na využití datových rukavic ve virtuální realitě a implementuje aplikaci s využitím vstupního zařízení P5 glove. Implementace obsahuje mimo jiné různé vizuální techniky OpenGL a také ukazuje práci v současnosti s populárním fyzikálním enginem Bullet Physics. Teoretické základy těchto technik jsou v práci rozebrány. Výstup práce tak poslouží jako zdroj informací jak zájemcům o znalost problematiky datových rukavic a jim podobných periférií, tak i zájemcům, kteří se chtějí dozvědět něco o realizaci počítačové grafiky a tvorbě fyzikálních modelů.
Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR
Zouhar, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 278 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.