Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení ethanolu v automobilovém benzínu impedančním detektorem.
Kadlecová, Tereza ; Opekar, František (vedoucí práce) ; Štulík, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá stanovením obsahu ethanolu v automobilovém benzínu bezkontaktním impedančním detektorem. Testují se zde planární a tubulární detekční cely o různých geometrických parametrech. Cely jsou zapojeny jako frekvenci určující kondenzátor v obvodu integrovaného multivibrátoru. Dielektrikem těchto kondenzátorů je analyzovaný benzín. Jeho permitivita je závislá na obsahu ethanolu, tj. pro různé obsahy ethanolu je kapacita detekčních cel různá a multivibrátor generuje různou frekvenci. Na základě kalibrace může být ze změřené frekvence obsah ethanolu stanoven. Získané výsledky jsou porovnány s výsledky získanými plynovou chromatografií s hmotnostní detekcí.
Analýza výstupních parametrů zážehového motoru provozovaného na etanol a benzín
Čech, Ondřej
Diplomová práce na téma "Analýza výstupních parametrů zážehového motoru provozovaného na etanol a benzín", se zaměřuje na problematiku provozování motorových vozidel na palivové směsi etanolu a benzínu. Teoretická část popisuje využívání biopaliv jako paliva pro spalovací motory v automobilovém průmyslu a zároveň se zaměřuje na využívání bioetanolu, uplatňovaného jako alternativní palivo pro zážehové motory. Praktická část je zaměřena na hodnocení výsledných změn výstupních parametrů zážehového motoru osobního automobilu provozovaného na palivo předepsané výrobcem a na palivo tvořené směsí etanolu a benzínu v poměru 1:1. Na základě výsledků praktického měření bylo zjištěno, že při spalování směsi etanolu a benzínu došlo k výraznému poklesu obsahu škodlivých emisí ve výfukových plynech, ale také i k poklesu výkonu a točivého momentu motoru ve srovnání s benzínem. Vzhledem k rozdílným vlastnostem etanolu a benzínu je nutné při spalování etanolu resp. jeho směsí zabezpečit vetší množství vstřikovaného paliva. Zvýšení vstřikované dávky paliva má za následek vyšší spotřebu paliva.
Kritická sektorová analýza trhu s pohonnými hmotami
Jaroš, Martin ; Strašil, Pavel (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Ve své práci analyzuji trh s pohonnými hmotami v České republice z pohledu nabídky čerpacích stanic a poptávky spotřebitelů. Jedná se o oligopolní tržní strukturu, kde přední místa zaujímají převážně zahraniční značky. Typ struktury jsem určil na základě údajů vypovídajících o tržní síle jednotlivých sítí čerpacích stanic a díky vlastnímu cenovému výzkumu. Spotřebitelé se na tomto trhu chovají často nelogicky a to hlavně z důvodu nedostatečného množství dostupných informací. K tomuto zjištění jsem dospěl na základě průzkumu trhu mezi aktivními řidiči. Možným a moderním řešením je vznik portálu, který by na základě spolupráce s čerpacími stanicemi usměrňoval a zprostředkovával kýžené informace směrem k řidičům.
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
Systémy přímého vstřikování paliva u zážehových motorů
Vondráček, Václav ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním paliva u zážehových motorů. V jednotlivých kapitolách se dozvíme o principu činnosti vstřikování paliva, seznámíme se s jednotlivými základními částmi a komponenty a dozvíme se, jak tyto komponenty fungují. Dále tato práce porovnává konstrukční odlišnosti systémů některých automobilových výrobců a sleduje současný trend v této problematice s odkazem na budoucnost.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Jak reagují čerpací stanice v České Republice na změnu ceny ropy na burze?
Hrabalík, Ondřej ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Vozárová, Pavla (oponent)
Práce si kladla za cíl zjistit, jestli se na trhu s pohonnými hmotami v České republice vyskytuje asymetrie, což je zakořeněný předpoklad anebo jde jen o iluzi. Na datech s denními cenami pohonných hmot v ČR a spotových cen ropy Brent, se snaží prokázat nepřítomnost asymetrie na trhu. Analýza je dělaná pomocí asymetrického modelu korekce chyby a následného testovaní asymetrie pomocí výsledných koeficientů z modelu. Výsledky ukazují, že jak trh s benzínem tak i trh s naftou vykazují spíše symetrickou reakci na změnu vstupní ceny. Asymetrie se podařila prokázat jenom ve zlomku zpoždění a výsledek práce proto zní, že asymetrie na trhu s pohonnými hmotami v České republice je spíše iluze než realita.
Analýza závislosti zdanění benzínu na vybraných ukazatelích v zemích EU
Trifončovski, Stanislav ; Zídková, Hana (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda existuje závislost mezi zdaněním bezolovnatého benzínu a vybranými ekonomickými, daňovými a sociálně-institucionálními faktory (vysvětlujícími proměnnými). Práce sleduje prostředí 27 členských států Evropské unie v období 2008 -- 2012. Práce zdanění bezolovnatého benzínu vyjadřuje ve dvou formách a to jako efektivní zdanění obsahující spotřební daň a DPH a jako zdanění spotřební, jež je bez vlivu DPH. Práce zkoumá závislosti pro obě zdanění bezolovnatého benzínu zvlášť. Práce pomocí regresní analýzy označila faktory, u nichž se závislost projevila. Výsledkem zkoumání je zjištění, zda vybrané faktory ovlivňují zdanění benzínu, jaký vliv se projevil a jaké mohou být ekonomické důvody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.