Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K historii Rolnické školy v Písku ve světle výročních zpráv školy z let 1870-1927
KUŽELOVÁ, Barbora
Předložená bakalářská práce se věnuje vzniku, historii a vývoji rolnické školy v Písku na přelomu 19. a 20. století, jedné z předních píseckých středních škol, jejíž úspěšné fungování pokračuje až do současné doby a řadí tuto školu mezi devět úspěšných středních škol ve městě Písku. Práce vznikla na základě prostudování odborné literatury, publikací, tištěných výročních zpráv a ročenek vydávaných rolnickou školou. Tato práce je rozdělena do pěti základních kapitol. Jelikož rolnická škola je spjata se zemědělstvím, je právě druhá kapitola věnována vývoji tohoto oboru v naší zemi na přelomu 19. a 20 století. Konkrétně je zde zaznamenán vývoj od mezního data našich dějin, a to od revolučního roku 1848. Další navazující kapitola přibližuje obecně dějiny zemědělského školství a vznik zemědělských, hospodářských a rolnických škol v daném období v našich zemích a v kontextu dějin zemědělství. Přibližuje postupný rozvoj těchto škol a jejich potřebu vzniku pro vzdělání venkovských hospodářů a jejich národní uvědomění. Čtvrtá kapitola se věnuje městu Písek, v němž studovaná škola vznikla a pracovala, a sice jeho dějinám a důležitým událostem v době vzniku a působení školy. Poslední závěrečná kapitola se věnuje rolnické škole od jejího vzniku v roce 1870 až do roku 1949 s malým přesahem do roku 1970. Jsou zde vysvětleny okolnosti a důvody jejího vzniku, analyzován její postupný rozkvět a rozšiřování, jsou zde zachyceny důležité události z dějin školy, statistika žactva a přehled pedagogů působících na škole, přehled konaných odborných kurzů. Samostatná podkapitola je věnována nejvýraznější osobnosti studované školy, kterou byl její dlouholetý ředitel Ladislav Burket.
Supervize ve školství
ŠLEISOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na téma supervize ve školství. Supervize ve většině škol představuje téměř neznámý pojem. Funguje jako nezávislá odborná podpora pro profesionály. Využívá se v oborech, kde se intenzivně pracuje se vztahem či s emocemi. Podmínkou supervize je dobrovolnost. Supervizor ve škole pracuje s dospělými a s jejich názory, emocemi, vztahy a problémy. V současné době bývá supervize více využívána v poradenství či ve vzdělávání. V podstatě se jedná o vzdělávací aktivitu, o cestu k sebepoznání. Jejím prostřednictvím pak dochází ke zlepšení práce se vztahovou problematikou, což je v učitelské profesi podstatné. Cílem práce je provést analýzu a popsat současný postoj pedagogických pracovníků ve školství k supervizi. Dílčím cílem je vytvoření doporučeného postupu k zavedení supervize do vytipovaných škol. K naplnění výše stanoveného cíle byla použita metoda kvalitativního charakteru, metoda dotazování, technika neřízeného rozhovoru. Na základě těchto zjištění byl doporučen postup, jak supervizi zavést do vytipovaných škol. Z těchto zjištění pak současně vyplynula specifika zavádění supervize do školství. Supervize ve školství má vzdělávací funkci, cílovými skupinami jsou žáci, supervidovaní učitelé a supervizoři. Bakalářská práce může sloužit jako inspirace a motivace k zavedení supervize do více škol.
Profesní spokojenost učitelů v průběhu jejich profesní dráhy
PECHOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá profesní spokojeností vybraných učitelů při výkonu jejich učitelské profese. V teoretické části je charakterizována učitelská profese z pohledu historického vývoje i současných proměn, příprava učitele na profesi a téma profesní spokojenosti z celkového pohledu. V empirické části je pomocí kvalitativního výzkumu zkoumána profesní spokojenost konkrétních učitelů a učitelek v průběhu jejich profesní dráhy. Výzkum je založen na polostrukturovaných rozhovorech s vybranými učiteli a učitelkami prvního i druhé stupně základní školy v různých etapách školní praxe. Výzkumné šetření se zaměřuje především na klady a zápory učitelské profese a nároky spojené s učitelskou profesí.
Židovské vzdělávání v okrese Písek
MOTYKA, Josef
Diplomová práce se zabývá židovským školstvím v průběhu 19. století. Práce popisuje pět lokalit Písek, Protivín, Mirotice, Milevsko a Veselíčko
Dějiny Obchodní akademie v Českých Budějovicích v letech 1949-2001
FIALOVÁ, Miloslava
Diplomová práce se pokouší zachytit život Obchodní akademie v Českých Budějovicích a její historii od roku 1960 po současnost. Práce je rozdělena kromě Úvodu, jedné stručné kapitolky a Závěru do tří hlavních kapitol. První podává stručný nástin dějin bývalého Českoslsovenska a dějin nově vzniklé České republiky. Druhá přibližuje historii středního odbornéhop (hlavně ekonomického ) školství od roku 1945 po rok 2000. a konečně ve třetí kapitole se věnuji historii samotné Obchodníé akademie (dříve Vyšší hospodářské od 1. 9. 1949 a poté Střední ekonomické školy od 1. 9. 1960). I když shromážděné informace nejsou a ani nemohou být úplné (kvůli nedostupnosti pramenů), přece jen zachycují poměrně velké časové období a podávají ucelený obraz o historii školy.
"Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému
Hrdličková, Agáta ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému analyzuje systém prevence homofobie a transfobie a možnosti podpory questioning youth, tedy dospívajících, kteří zpochybňují či hledají svou sexualitu nebo genderovou identitu. Práce přináší analýzu teoretických konceptů zabývajících se LGBTQ* dospívajícími, genderovou socializací a institucionálním vzděláváním. Následovala jsem tři hlavní výzkumné otázky: 1) Jak lidé působící na školních poradenských pracovištích vnímají questioning youth, respektive LGBTQ* dospívající? 2) Jaké prostředky prevence v oblasti sexuality a genderu mají školy k dispozici, a jaké reálně využívají? 3) Jaká je systémová podpora škol v oblasti prevence homofobie a transfobie? Hlavní metodou jsou polostrukturované rozhovory se školními metodičkami prevence a školními psycholožkami z víceletých gymnázií. Výběr je omezený na Prahu a blízké okolí a zahrnuje státní i soukromá gymnázia. Empirická část zjišťuje, že zásadní témata ovlivňující přístup mých komunikačních partnerek ke questioning youth jsou postoje samotných aktérek, terminologie, kterou používají, jejich nejistoty a nedostatek informací týkající se LGBTQ* tematiky a povědomí o reálných možnostech intervence vůči questioning youth. Dalšími důležitými...
Profese učitele druhého stupně základní školy v době koronavirové krize
Widemannová, Bohuslava ; Murad, Salim (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Reflexe Diplomová práce se zabývá tématem výuky v době koronavirové krize. Koronavirus s sebou přinesl nejen onemocnění, ale i pandemii, která měla celosvětové následky pro obyvatelstvo. Lidé byli postiženi sociálními, ekonomickými, psychickými i fyzickými následky. Práce se zabývá pandemickým dopadem na školství a podobou vyučování v tomto období. Profesí učitele, která byla v jednom okamžiku přerušena a omezena. Učitelé byli postaveni před novou situaci, kterou přineslo uzavření škol. Nemalý prostor je v práci věnován samotné výuce, především distanční a zmiňuje její pozitiva i negativa. Zajímavostí je i krátký průřez historií výuky a jejímu přerušení. Práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována důležitým pojmům, které se týkají koronavirového onemocnění, výskytu a vývoji samotné pandemie. Zabývá se i začátkem koronavirové krize v České republice a jaké dopady utrpělo české školství. Následně je vysvětlena podoba výuky před pandemií. Předkládá formu distanční výuky, která se stala jediným řešením v tomto období. Dále je zmíněna krátká historie výuky v Čechách, ale i kapitola, kde jsou zmíněny důvody uzavření škol či přerušení výuky v minulosti. Praktická část je věnována empirickému šetření. Jsou tu popsány metody sběru dat, jímž byl polostrukturovaný...
Z(a)tracený čas školních let? Historie gymnázia v Litomyšli v období protektorátu Čechy a Morava
Pavlišová, Kateřina ; Fapšo, Marek (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá historií litomyšlského gymnázia v období Protektorátu Čechy a Morava. Nastiňuje vznik gymnázia v Litomyšli a dále popisuje jeho vývoj a proměnu mezi lety 1939 a 1945 v kontextu politických, hospodářských a společenských změn. Pojednává o školním vzdělávacím systému v protektorátní době, průběhu školního roku a nově zřízených institucích (Kuratorium pro výchovu mládeže v Čechách a na Moravě, Mládež Národního souručenství), ale také o volnočasových aktivitách mládeže. Zaznamenává změny ve výuce se zaměřením na některé z předmětů (český jazyk, dějepis, německý jazyk). Věnuje se rovněž studentům a učitelům a jejich problémům v dobách nacistické okupace. V neposlední řadě uvádí některá konkrétní jména litomyšlského gymnázia spojená s odbojem, druhým stanným právem a perzekucí Židů. Cílem práce je ukázat, jak vypadal život studentů a učitelů na školách v období protektorátu na příkladu jednoho z gymnázií a s jakými překážkami se zmíněné osoby musely potýkat. Práce vychází zejména ze studia archivních pramenů a odborné literatury. Je psána tematicky se snahou o zachování chronologického sledu událostí. Z obecných závěrů můžeme naznačit, že historie litomyšlského gymnázia je ve vymezeném časovém období značně komplikovaná. Na jednu stranu docházelo k silné germanizaci, cenzuře,...
Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie COVID-19
Pospíšilová, Olina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie covid-19" se zabývá analýzou změn, které nastaly ve školství během pandemie covidu-19. Teoretická část diplomové práce představuje systém vzdělávání sluchově postižených, jeho historický kontext, legislativní ukotvení a moderní trendy ve vzdělávání osob se sluchovým postižením. Nadále jsou v teoretické části definovány komunikační systémy, které mohou osoby se sluchovou vadou využívat. V poslední kapitole je popsáno onemocnění covid-19, jeho průběh, šíření a mimořádná opatření s ním související. V Empirické části jsou použity výpovědi informantů, které byly získávány pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Byli osloveni jedinci z řad vyučujících, rodičů a žáků, kteří se aktivně podíleli na vzdělávání žáků se sluchovým postižením během světové pandemie covidu- 19. Cílem práce je zkoumání vzniklých změn z pohledu pedagogických pracovníků, rodičů a samotných žáků se sluchovým postižením. Výzkum poukázal na to, jak byla situace bezprecedentní, což lze vidět na nepřipravenosti jednotlivých účastníků výzkumu. Vyučující a rodiny často nevlastnili potřebné technické vybavení ani nezbytné znalosti k zajištění online výuky. Samotná výuka byla podstatně omezena, jednotlivé předměty byly zredukovány. Žáci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.