Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí256 - 265další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníka ve vybraném městě
Kadlecová, Martina ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá nákupními podmínkami ve městě Žďár nad Sázavou a zároveň analýzou nákupního chování zákazníků žďárských potravinářských prodejen. Práce popíše teoreticky i prakticky maloobchodní vybavenost města. Dále vyjmenuje vlivy, které působí na nákupní chování a charakterizuje současný trend chování v České republice. Přiblíží nám výzkum spotřebitele a jeho použití. Nakonec zpracuje získaná data z dotazníkového šetření a porovná výsledky s dostupnými republikovými trendy.
Dopady právních norem na podnikání v maloobchodě
Lunová, Elina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
V úvodní částí popisují pohnutky, které mně vedly ke zvolení daného tématu závěrečné práce a cíl. V první částí uvádím základní pojmy a obecné informace o maloobchodě v České republice. Ve druhé částí následuje výčet právních norem, které se týkají oblastí maloobchodu.Ve třetí částí zkoumám aplikaci právních norem v praxi, kde také uvádím výsledky anonymního dotazování náhodně vybraných firem. V závěru práce shrnují své poznatky z teoretické a praktické částí. Dále následuje seznam použitých zdrojů a literatury.
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníků ve městě Hlinsku
Vokáčová, Lucie ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce má přiblížit maloobchodní situaci na Hlinecku, co se potravinářského zboží a store retailu týká, a zároveň se zaměřuje na průzkum mínění zdejších spotřebitelů, zákazníků řetězců a prodejen ve městě Hlinsku. Práce je rozdělena na tři části. První, teoretická kapitola, charakterizuje obchodní vybavenost Hlinska a hodnotí potravinářské prodejny ve městě, co se týká jejich druhu a velikosti. Jsou zde stanoveny hypotézy a vytvořena mapa prodejen. Druhá část je prakticko-analytická. Skládá z dotazníkového zjišťování v domácnostech v Hlinsku a okolí. Výsledky tohoto šetření jsou zde vyhodnoceny a aplikovány na hypotézy z první kapitoly. Tato kapitola je stěžejní. Třetí závěrečná část je ryze analytická, tvoří ji výpočty zájmové nákupní oblasti pomocí metody obchodní gravitace a zakreslení vnějšího nákupního spádu. Na konec je vypočítána prodejní kapacita města metodou plošného standardu a tato hodnota je porovnána s realitou.
Strategie obchodní firmy a optimalizace jejích procesů
Novák, Patrik ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem práce je analyzovat, zhodnotit obchodní strategii a procesy ve vybrané firmě a na případně nedostatky/problémy navrhnout řešení. Postupy, jak těchto cílů dosáhnout, jsou převážně praktické, zejména měření, průzkumy, ankety. Přínosem práce by mělo být zvýšení efektivity v rámci procesů probíhajících ve firmě, dále samozřejmě vhodné nastavení obchodní, prodejní a marketingové strategie. Cílem je, aby si firma uderžela na svém trhu svůj podíl. Práce je sestavena od charakteristiky malých a středních podniků a jejich postavení na trhu, přes charakteristiku vybrané firmy, idetifikaci nedostatků ve firmě až po návrhy na jejich řešení.
Vstup retailingové firmy na čínský trh
Šlégl, Martin ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce na téma "Vstup retailingové firmy na čínský trh" je popsání čínského retailingového trhu v širších souvislostech, a to včetně obsáhlého popisu Číny jako takové. Čínská lidová republika (dále pouze Čína) je nejlidnatější zemí světa. Retailingové řetězce jí proto čím dál tím více sledují kvůli možnému vstupu na tamní trh, který bude za několik desetiletí významnější než americký. Z tohoto důvodu chci v této diplomové práci popsat kompletní vývoj Číny od roku 1949 ve všech ekonomických oblastech, protože Čína je natolik obrovský a unikátní trh, že je ho potřeba pochopit komplexně. Diplomová práce je rozdělena na část o Číně a část o tamním retailingovém trhu. Část o Číně obsahuje geografický a historický popis, ale také popis reforem, analýzu HDP, mezinárodního obchodu nebo zahraničních investic. Naopak v části o retalingovém trhu je popsána jeho velikost, vývoj v čase ale také nejčastější formáty na trhu včetně největších hráčů. Toto je následováno analýzou amerického retailera Wal-Martu a francouzského Carrefouru na tamním trhu, kteří mají k čínskému trhu odlišný přístup.
Ovlivňování zákazníka v maloobchodě
Bernat, Jakub ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce v teoretické části vysvětluje pojmy a oblasti důležité pro ovlinění zákakazníka v praxi. Hlavní část rozděluje marketingovou komunikaci a jednotlivé prvky přibližuje také za pomoci praktických příkladů. K práci patří i analýza dotazníkového šetření ukazující názory spotřebitele na tuto problematiku. Je možné tedy posoudit, nakolik si zákazníci jsou vědomi působících vlivů.
Analýza maloobchodní sítě s potravinami v Kroměříži
Haldinová, Alexandra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza maloobchodních jednotek s potravinami ve městě Kroměříž. Cílem analýzy je popis a hodnocení postavení a významu jednotlivých prodejen na kroměřížském trhu s potravinami. Práce se podrobněji zaměřuje na maloobchodní prodejny, které provozují řetězce. U těchto jednotek je zmapována jejich lokalizace, zájmová oblast, nákupní spád a popsána jejich nákupní atmosféra a prostorové řešení interiéru. Práce také poukazuje na faktory, jenž jsou pro zákazníky důležité v rámci rozhodování se o místě realizace nákupu potravin. V závěru práce je nastíněn nejbližší budoucí vývoj maloobchodu s potravinami v České republice.
Privátní značky v segmentu rychloobrátkového zboží
Králová, Lenka ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Práce zkoumá sektor privátních značek v rychloobrátkovém zboží, uvádí faktorovou analýzu čtyř oblastí, které působí na jejich rozvoj a dává je do souvislosti s aktuálními trendy.
Strategie provozní jednotky
Křížek, Tomáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce)
Bakalářská práce hodnotí provozní strategii novinového stánku v Jihlavě a navrhuje její změny. Teoretická část se vztahuje na historii novinových stánků ve světovém kontextu, vhodné marketingové nástroje a klasifikaci novinových stánků dle OKEČ. Praktická část se zaměřuje na vybrané problémy této jednotky - sortiment, zákazníky, umístění, komunikační aktivity a distribuční cesty, přičemž je nejen hodnotí, ale především navrhuje zlepšení s ohledem na požadavky zákazníka. Práci uzavírá týdenní statistické pozorování zahrnující počet zákazníků, kolemjdoucích a strukturu prodaného sortimentu. Práce je doplněna četnými fotografiemi a schématy.
Traceability (vysledovatelnost původu) v segmentu potravin
Macourková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování situace vysledovatelnosti potravin na území Evropské unie, posléze v České republice, zdokumentovat systémy dohledatelnosti původu potravin a jejich následnou zpětnou kontrolu. Nelze opomenout ani světové organizace, které mají zajistit kontrolu a následné postihy při nedodržení zákonem stanoveného postupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí256 - 265další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.