Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to develop an application for mobile platform iOS. This application will take advantages of augmented reality and Cave Automatic Virtual Environment. Main target of this thesis is to explore possibilities and obstacles of developing application for iOS platform using standard augmented reality framework in CAVE. Main part is dedicated to experimenting with markers in CAVE, which leads to obtaining some knowledge leading to designing appropriate markers and optimizing the recognition process. Its purpose is the improvement of user experience in this environment and provision of some additional information and possibilities of interaction with the object displayed.
Použití rozšířené reality při tréninku a provádění údržby letadel
Košík, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabíva rozšířenou realitou a jejím použitím při vykonávání údžby letadel. Její součastí je take rozsáhle studium problemaky rozšířene reality, leteckých servisních procedur a předchádzejících pokusů o jejich spojení. Dále bylo v rámci teto práce natočených několik servisních procedur a vytvořena aplikace, která byla na nich otestováná. Výsledky těchto testů spolu s návrhem dalších vylepšení je možné najít prímo v práci.
Uniform Marker Field na válci
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozšířením Uniform marker fields o možnost detekování na válci. V úvodu pojednává obecně o rozšířené realitě se zaměřením na systémy využívající markery. Diskutuje současné state-of-the-art systémy a jejich možnosti. Poté se podrobněji zabývá typem markerů Uniform Marker Field se zaměřením na jejich detekci. Zmiňuje i variantu pracující v odstínech šedi. Dále jsou v práci popsány některé zákonitosti projekce válce v reálném prostoru se zaměřením na vlastnosti, které lze využít k detekci markerů na plášti válce. Následuje návrh a popis konkrétní podoby detekčního algoritmu. Na závěr je implementace detektoru otestována a zhodnocena.
Augmented Reality for Mobile Devices for Precise Urban Navigation
Murín, Michal ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
The Master's thesis is focused on the augmented reality and its implementation for the Android mobile platform. The theoretical part is aimed at acquaintance with the principles of the augmented reality and the possibilities of its realization for the Android platform, which is described in detail, too. The practical part is focused on the design and implementation of the library, and the application using this library for the development of location - based augmented reality for Android platform, using the GPS and positioning sensors. The application serves as a navigation and displays a route to a specific destination location, both in the form of augmented reality and the standard two - dimensional map. The thesis describes the designed solution of the library and application and their implementation in detail. Finally, the thesis describes the testing of the solution, reviews achieved results and describes limitations and shortcomings of the solution and possibilities of its future updates, extensions respectively.
Rekonstrukce 3D modelu prostředí a lokalizace kamery
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D modelu prostředí ze sady fotografií a následnou lokalizací kamery pozorovatele. Popisuje základní principy a techniky využívané pro tvorbu modelů prostředí a také pro následný odhad pozice kamery ze sady 2D bodů kamery do 3D bodů modelu. Dále zkoumá vliv parametrů na kvalitu rekonstrukce a možnosti lokalizace. Porovnává kvalitu deskriptorů při tvorbě modelu a na základě lokalizace umožňuje realizovat rozšířenou realitu.
Noční obloha na mobilním zařízení
Plešek, Jan ; Dittrich, Petr (oponent) ; Koutný, Jiří (vedoucí práce)
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Menlo} Práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která umožňuje co nejsnadnější a nejintuitivnější pozorování noční oblohy za použití konceptu rozšířené reality. Na základě stručného popisu nejrozšířenějších mobilních operačních systémů byl vybrán iOS jako implementační platforma. Jsou popsány metody pro výpočet polohy nebeských těles, ke kterým jsou zapotřebí data z GPS modulu, magnetometru a tříosého akcelerometru. Vykreslování hvězd, planet a dalších objektů probíhá za pomoci stereografické projekce. Aplikace je ovládána natočením přístroje požadovaným směrem, přičemž jsou na displej přístroje vykreslena nebeská tělesa, která pozorovatel sleduje. Aplikaci je možné využít pro rychlou navigaci na noční obloze během amatérských astronomických pozorování nebo pro výukové účely.
Interaktivní turistický průvodce
Henry, Andrii ; Szentandrási, István (oponent) ; Horváth, Zsolt (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace Interaktivní turistický průvodce pro platformu Android. Popisuje řešení návrhu a implementace aplikace, která prostřednictvím tzv. rozšířené reality zobrazuje na obrazovce mobilního přístroje informace o kolem ležících objektech. Také se zabývá problematikou práce s vestavěnými senzory mobilních zařízení s operačním systémem Android. Práce také zasahuje do problematiky zobrazování OpenGL grafiky pomocí knihoven OpenGL ES.
Improving Markers for Augmented Reality
Páldy, Alexander ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis briefly describes the modern methods in augmented reality and deals with the synthesis of Uniform Marker Fields. The main purpose of this work is to refine the Uniform Checker-Board Marker Fields. This is achieved by proposing several improvements to the marker field design. The main ones are the use of a color palette, targeting resemblance to an image and changing the shape of the modules. An algorithm was implemented for the generation of such marker fields. As a result, the produced markers are aesthetically appealing, besides they can be reliably detected even when heavily occluded and under terrible lighting conditions.
Detektor Uniform Marker Fields pro Windows Phone
Mašek, Jiří ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o detekci Uniform Marker Fields a umístění kamery v prostoru. Jsou zde popsány vlastní kroky detekce UMF, platforma Windows Phone 8, práce s DirectX  a také pojem rozšířená realita. V textu je popsána zároveň implementace a návrh demo aplikace a celá architektura projektu. Výsledkem této práce je aplikace využívající detektor UMF a vykreslující 3D objekt do scény. Na závěr je aplikace otestována a zhodnocena.
Rozšířená realita nad obrazem ze stacionární kamery
Tinka, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se venuje konceptu rozšírené reality nad obrazem ze stacionární kamery a jejím cílem je nabídnout prototyp interaktivního editoru, díky kterému je možné ve scéne vytváret virtuální objekty, jako kompenzaci nedostatecných možností detekce nepohybujících se objektu v obraze ze stacionárních kamer. Výsledkem práce je editor scény vyvinutý v herním enginu Unity, jenž nabízí možnosti pro tvorbu jednoduchých objektu a jehož výstup je využitelný v projektech Unity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.