Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Učební opory pro předmětu počítačová grafika
Votápková, Michala ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je vytvoření učební opory pro předmět počítačová grafika. Učební opory budou sloužit studentům a učitelům studijního oboru Obalová technika (Obalový a grafický design) na Vyšší odborné škole obalové techniky a střední škole ve Štětí. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje oblasti počítačové grafiky, které jsou typické pro daný studijní obor. Následuje analýza kurikula studijního oboru, zhodnocení kurikula a navržená doporučení na možná vylepšení kurikula. Praktická část má za cíl vytvořit sadu učebních opor v prostředí LMS Moodle. Poslání praktické části je zvýšení úrovně připravenosti studentů v předmětu počítačová grafika.
Zpracování učebního textu odborného předmětu Poradenské služby pro 4. ročník studijního oboru Kosmetické služby
Bohatá, Květoslava ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Pro svoji diplomovou práci jsem si zvolila téma tvorby učebních textů pro odborný výcvik studijního oboru Kosmetické služby. Absence těchto kurikulárních dokumentů ztěžuje výuku žákům i učitelům odborného výcviku. Pro výuku jsou často používané texty, které si učitelé odborného výcviku sami připravují v rámci příprav na vyučování a žákům je předávají buď formou okopírovaných listů, nebo jim je nadiktují formou zápisků do sešitu. Mojí snahou je připravit co nejucelenější výukový materiál, který by bylo možné v souladu s tematickým plánem používat k výuce a žákům aby mohl sloužit při domácí přípravě a k opakování probraného učiva. V oboru služeb péče o klienta se zavádějí stále nové a nové postupy, nové technologie, výrobky a přípravky k ošetření, možná i z tohoto důvodu by byl pro vydavatele problém s aktualizací těchto učebnic, a proto na trhu s učebnicemi chybějí. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnice, funkce učebnice, parametry učebnice, učební text, školní vzdělávací program
Pojetí vyjmenovaných slov v učebnicích pro 1. stupeň základních škol
BOHATCOVÁ, Růžena
Diplomová práce se zabývá pravopisnou problematikou, zejména pojetím vyjmenovaných slov v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol. Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu pravopis, pravopisné principy a funkce, význam pravopisu a jeho druhy. Výzkumná část diplomové práce obsahuje výzkum týkající se osvojení učiva vyjmenovaných slov žáky základních škol. Praktická část práce se zabývá metodami, formami práce a motivačními hrami, které jsou vhodné pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva, zejména v učivu vyjmenovaných slov. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy určené žákům základních škol.
Mediální výchova ve výuce českého jazyka na středních školách
Janů, Michaela ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Cílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...
Teaching Silent Letters to Czech Learners
Pospíšilová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci téže autorky, která se zabývala fenoménem anglických tichých písmen. Jelikož zmíněná bakalářská práce odhalila, že správná výslovnost slov s tichými písmeny působí českým studentům značné problémy, cílem této diplomové práce bude najít způsob, jak tento stav změnit. Teoretická část se zaměří na rozbor existujících materiálů a technik výuky tichých písmen. V praktické části se pak pokusíme tyto materiály přizpůsobit potřebám českých studentů a vypracovat set aktivit, které by danou problematiku kompletně pokryly. Dalším krokem bude odpilotování daných aktivit na určitém počtu respondentů během delšího časového úseku. Analýza dat získaných během celého výzkumu by pak měla ukázat, zda byly aktivity efektivní a zda je u respondentů patrný pokrok.
Multimediální podpora výuky matematiky
SOCHOROVÁ, Iva
Tato diplomová práce Multimediální podpora výuky matematiky se zaměřuje na podporu pedagogů v zavádění inovací ve vyučování a podporu ve vlastní tvorbě výukových materiálů. Věnuje se podpoře žáku v sebevzdělávání. Zároveň slouží jako přehled vybraných zdrojů pro podporu využití technologií a softwaru ve vyučování. Součástí této diplomové práce jsou ukázky pro použití matematických programů v hodinách matematiky, a návrh na zapojení žáků do výuky, zrealizováním projektu "Nauč své spolužáky", jejímž cílem je tvorba výukových videí žáky.
Czech as a target language. An up-to-date evidence of Czech reference books available in the Czech Republic for our German fellow inhabitants
COUFALOVÁ, Markéta
Bakalářská práce nahlíží na češtinu jako na moderní cizí jazyk. Hlavním předmětem zájmu je výuka češtiny a používané materiály, zejména učebnice, pro německy mluvící cizince. Na základě dvou dotazníků je nabídnut hlubší vhled do problematiky výuky češtiny pro cizince v ČR i v německy mluvících zemích, konkrétně v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována výukovým materiálům pro německy mluvící cizince. Závěr práce tvoří náhled na tematicky řazený slovníček se cvičebnicí pro výuku češtiny. Pro jeho vytvoření jsou jako podklad použity poznatky získané z dotazníků a analýz učebních materiálů češtiny pro cizince.
Didaktické zapojení videa do výuky češtiny jako cizího jazyka
Šturmová, Kateřina ; Mašín, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Využití videa při výuce češtiny v reálném čase (tedy ne distančně prostřednictvím serveru YouTube) představuje pro studenty atraktivní cestu k rychlému a zábavnému zvládnutí jazyka a získání sociokulturní kompetence. Cílem práce je shrnout poznatky z odborné literatury a na jejich základě vytvořit vlastní videa využitelná při výuce cizinců na úrovni A0/A1. Videa budou zaměřená na rozvoj sociokulturní kompetence, tematicky se zaměří na tyto oblasti: 1. Lekce správného chování v českém prostředí, část 1.(formální X neformální jazyk) 2. Lekce správného chování v českém prostředí část 2. (cestování MHD, jak se chovat) 3. Svátky (Velikonoce, Vánoce) Empirická část práce bude vycházet z hypotézy, že zapojení videa do výuky usnadní osvojení sociokulturní kompetence. Několika skupinám studentů v kurzu A0/A1 budou při výuce promítána videa, zatímco dalším skupinám videa promítána nebudou. Tito studenti budou předmětné znalosti získávat z tištěných studijních materiálů (např. učebnice, materiály připravované ad hoc učitelkou) a výkladu učitelky. K videím se budou též vztahovat doplňkové aktivity, které ověří pochopení. Pro maximální věrohodnost výsledku bude hodnocena objektivní a subjektivní stránka. Po stránce objektivní řešitelka výzkumu porovná pokrok skupin využívajících video s pokrokem skupin video...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.