Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika rozhlasového vysílání pro posluchače ve věkové kategorii 30 až 50 let.
Drobná, Šárka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rozhlasovém vysílání v České republice, které je zaměřeno na skupinu posluchačů ve věku od 30 do 50 let. Zabývá se zejména veřejnoprávními a soukromými stanicemi s celostátním pokrytím. Dále zjišťuje, jaké formáty stanic a pořadů ve vysílání pro cílovou skupinu dominují a co od vysílání očekávají sami posluchači cílové skupiny. Práce je rozdělena do kapitol a podkapitol. První kapitola je zaměřena na vývoj veřejnoprávního a soukromého rozhlasového vysílání po roce 1989. Je zde popsán proces demonopolizace Československého rozhlasu a vzniku konkurenčního prostředí privátních stanic, dále zánik Československého rozhlasu a vznik Českého rozhlasu, který nyní funguje jako veřejnoprávní instituce. Druhá kapitola se věnuje počátkům prvních soukromých rozhlasových stanic s celostátním významem. Třetí kapitola popisuje formáty, které se v rozhlasovém vysílání vyskytují v současné době, a to jak formáty rozhlasových stanic, tak formáty pořadů. Ve čtvrté kapitole je stručně charakterizován program tří nejoblíbenějších stanic cílové skupiny. V poslední kapitole práce je shrnutí výzkumné části. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, jaké jsou ve vysílání rozhlasových stanic poslechové preference lidí v produktivním věku, kterým stanicím dávají přednost a jakou náplň vysílání...
Vývoj rozhlasového vysílání jako kulturní změna
Trubačová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Prokop, Michal (oponent)
Diplomová práce Vývoj rozhlasového vysílání jako kulturní změna je pojatá jako kulturologická srovnávací studie vývoje rozhlasu v Československu a ve Spojených státech amerických chápaného jako kulturní změna (vznik a transformace kulturního prvku). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou. Teoretická část vychází z vymezení problematiky, dále se zabývá dějinami médií ve světě. Těžištěm teoretické části je popis vývoje československého a amerického rozhlasového vysílání. Analytická část spočívá ve vlastní analýze empirických dat, převážně sekundární analýze dostupných údajů o vývoji rozhlasu. Soustředí se také na kulturologickou interpretaci či reinterpretaci výsledků. Závěrečná kapitola se zabývá komparací vývoje rozhlasu v Československu a USA.
Specifika vysílání pro posluchače Radia 1.
Míkovcová, Eliška ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Radiem 1, jeho historií, formátovým zařazením, jednotlivými pořady a způsobem moderace. Cílem práce je identifikovat a popsat specifika vysílání, která tvoří "identitu" Radia 1. Stanice nevysílá hudbu na základě playlistu, ale náplň vysílání určují sami moderátoři, a proto právě jejich způsob moderace je klíčovým prvkem této práce. Výzkumná část práce se dělí na dvě kapitoly. V první z nich jsou popsány odchylky od spisovného jazyka, které byly vysledovány v jazykovém projevu moderátorů Radia 1. V druhé kapitole jsou porovnány pořady Odvážné Palce - Radio 1 a Čelisti - ČRo 4 - Radio Wave z hlediska obsahové struktury pořadů, jazykového projevu moderátorů a interpretace obou pořadů, tedy reakcí posluchačů. Obě tyto stanice jsou si formátově velmi podobné a oba pořady mají stejné žánrové i tematické zaměření. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné faktory, které se na vytváření "identity" Radia 1 podílejí.
Historie a současnost Rádia Beat
Kondisová, Andrea ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Práce se zabývá historickým vývojem první classic rockové stanice v České republice - Rádia Beat. Stanice zahájila vysílání 1. ledna 2002 a už v prvních letech své existence dokázala, že i v české mediální krajině lze vybudovat (i přes úzkou profilaci) silné rockové rádio. Původně pražská stanice se v průběhu let rozšířila na téměř celé území České republiky a dnes je možné ho naladit na více než padesáti frekvencích ve všech regionech. V současnosti vyniká Beat mimo jiné tím, že ve svém vysílání nabízí každý večer specializované hudebně publicistické pořady. Práce je prvním uceleným portrétem stanice. Zaměřuje se kromě vývoje programu rovněž na personální strukturu Beatu, jeho propagaci a zázemí a zejména na komunikaci s posluchačskou skupinou. Její součástí je rovněž stručný popis toho, jak funguje Beat dnes (tedy v roce 2016) po stránce programové skladby, rozhlasové moderace nebo personální struktury. Práce poskytuje rovněž stručné teoretické pozadí k vývoji classic rockového formátu a jeho počátcích v České republice. Podrobně je v textu analyzován složený pořad Hard & Heavy (zejména po stránce mluveného projevu moderátorů), který se orientuje na extrémní hudební styly a ve vysílání Beatu se vyskytuje téměř od počátku jeho existence.
Jan Petránek a jeho pozice v médiích. Životopisná studie.
Fejtková, Pavlína ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Jan Petránek a jeho pozice v médiích. Životopisná studie. pojednává o životě a publicistické činnosti novináře Jana Petránka. Text odborné stati, jenž se věnuje rozsáhlému časovému období od Petránkova narození v roce 1931 až do roku 2016, je seřazen chronologicky. Jednotlivé kapitoly jsou uvozeny politicko-společenským kontextem daného časového období, který ovlivňoval nejen vysílání Československého rozhlasu, ale i novinářovu existenci. Stěžejní metodou pro vypracování této práce byla orální historie, tedy osobní rozhovor s Janem Petránkem, a práce s archivními materiály z fondů Národního archivu v Praze a Archivu Českého rozhlasu. Hlavní osou textu je Petránkova činnost v Československém rozhlase, kam nastoupil v roce 1951 a působil až do roku 1970, kdy byl propuštěn pro aktivní účast na protiokupačním vysílání v srpnu 1968. Pozornost byla věnována i Petránkovu rodinnému zázemí, podpisu Charty 77, působení v samizdatových Lidových novinách a v uskupení Šanson - věc veřejná, které bylo založeno v reakci na sebeupálení Jana Palacha. Vzhledem k faktu, že Jan Petránek do současnosti, tj. roku 2016, nadále externě spolupracuje s Českým rozhlasem a je častým hostem televizních pořadů, zaobírá se poslední kapitola jeho publicistickou činností po pádu komunistického...
Radio Imaging
Pokorný, Jaroslav ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; URBAN, Ondřej (oponent)
Ve své práci se podrobně zabývám problematikou Radio Imagingu, tedy oblastí tvorby sebeidentifikačního zvukového obalu rozhlasové stanice, a jeho užitím v rozhlasovém vysílání. V práci se věnuji roztřídění a systematizaci všech prvků zvukového obalu a dramaturgii užití těchto prvků ve vysílání. V závěru práce se pak věnuji specifickému prostředí tvorby zvukového obalu veřejnoprávní stanice Českého rozhlasu pro mladé. V této práci se snažím uplatnit své dosavadní praktické zkušenosti z působení na této stanici a osobní vhled do problematiky. Uvádím zde příklady a mnou vytvořené ukázky jednotlivých prvků zvukového obalu. Součástí práce je i ukázkové CD.
Návrh segmentace posluchačů na českém trhu rozhlasových stanic
Ševelová, Veronika
Diplomová práce se věnuje rozhlasovému vysílání, přesněji chování posluchačů na rozhlasovém trhu a percepci reklam. Ke zjištění chování posluchačů při poslechu rádia a jejich preferencí bylo využito dotazníkového šetření (n = 502). Na základě výsledných dat byla provedena vhodná segmentace posluchačů na českém trhu rozhlasových stanic. Pro detailnější pochopení chování a postojů posluchačů byly realizovány hloubkové rozhovory (n = 20). Součástí práce bylo i zhodnocení vnímání reklamních rozhlasových spotů. Reklamní blok o 10 spotech byl testován na studentech PEF Mendelu (n = 215). Výsledky této práce byly zformulovány do návrhů a doporučení jak pro poskytovatele rozhlasového vysílání, tak i pro inzerenty rozhlasové reklamy.
Izolace
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Filip, Stanislav (vedoucí práce)
Interaktivní Fm vysílačka, Interaktivní Instalace - Radioart. Nezavyslé rozhlasové vysílání, na třech stanicích. Obsahem je generovaný zvuk vytvořený analogovou syntézou, ovlivňovaný okolnímy vlivy počasí - déšť, vítr, Sluneční svit, teplota.
Marketingová strategie Rock Rádia
Hetešová, Zuzana ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vít, Vojtěch (oponent)
Cílem této bakalářské práce je kritické zhodnocení marketingové strategie Rock Rádia, posouzení její úspěšnosti v současnosti a navržení jistých změn pro budoucí činnost rozhlasové rodiny Rock Rádií v oblasti marketingu. V první části práce jsou definovány základní marketingové a rozhlasové termíny pro lepší porozumění praktické části, ve které je posuzována adekvátnost a úspěšnost marketingových aktivit Rock Rádia.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.