Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronická komunikace jako prostředek i rizikový faktor socializace osob se zdravotním postižením.
ŠPULÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá vymezením základních přínosů a rizik elektronické komunikace pro socializací osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé přínosy a rizika spojená s elektronickou komunikací pro socializaci těchto osob. V rámci praktické části byla vytvořena metodická příručka určená pro školy vzdělávající žáky se zdravotním postižením. Tato metodická příručka je zaměřena zejména na prevenci rizik elektronické komunikaci pro jejich socializaci.
Vliv informačních a komunikačních technologií na konkurenceschopnost ekonomiky ČR
Řezáč, Miroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Novák, Josef (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat a určit pozici ICT sektoru v hospodářství České republiky, určit konkurenceschopnost tohoto odvětví v rámci ekonomiky ČR. V první části této práce je zkoumáno a zhodnoceno aktuální postavení ICT sektoru v ekonomice ČR, především z hlediska podílů na přidané hodnotě a zaměstnanosti. Tato část poskytuje obecnou představu o postavení ICT sektoru v porovnání s ostatními odvětvími hospodářství. Druhá část je věnována dalšímu rozboru hospodářství ČR. Konkrétně je zde sledován vývoj jednotlivých odvětví sdružených do skupin podle míry využití ICT. Stejně jako v první části je i zde věnována pozornost vývoji časových řad. Třetí část rozšiřuje předchozí pohled o globální měřítko. Sumarizuje zprávu Světového ekonomického fóra, která hodnotí konkurenceschopnost zkoumaných zemí. Kapitola dává jasný přehled o pozici České republiky ve srovnání se zeměmi Evropské unie, resp. zbytkem vyspělých ekonomik. Nejprve je zhodnocena celková pozice země v jednotlivých oblastech, následně je detailně rozebrána část věnována ICT sektoru. Hodnotící data zprávy jsou zde průběžně interpretována a kapitola zároveň nabízí výčet oblastí, na které je nutné zaměřit pozornost s cílem zlepšit celkovou konkurenceschopnost země. Čtvrtá část je zaměřena na metodiku hodnocení projektů a zpracování knihovny případových studií. Kapitola hodnotí použitelnost metodiky, jejímž cílem je zachytit všechny přínosy ICT investic, poukazuje na její silné stránky i navrhuje změny pro příští vývojové verze. Součástí kapitoly jsou i vzorově zpracované případové studie. Závěr shrnuje poznatky získané v průběhu zpracovávání, hodnotí přínosy celé diplomové práce.
Theory and practice of quality management in IS/ICT projects
Rusňák, Peter ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Práce je určena každému, kdo má chuť a zájem se dozvědět něco o oblasti řízení kvality a to nejen v oblasti ICT projektů. Kromě rozebírané problematiky kvality ICT projektů se práce skládá z uvedení do teorie kvality. Zde budou rozebírány různé aspekty na kvalitu. Dále pokrývá historický přehled v oblasti řízení kvality a definici kvality, která není jednoznačná. Na to aby mohla být kvalita řízena potřebujeme nástroje. V tomto případě nástrojem se nemyslí žádné kladivo nebo šroubovák, ale nástroje ve formě metodik a standardů. Ve větší míře se podíváme na ISO normy, které mají s kvalitou hlavně co dočinění. No nebudou opomenuty ani jiné nástroje jako BSC, TQM nebo model excelence EFQM. Další velkou kapitolou bude již zmiňovaný projektový management a řízení kvality. V této kapitole se podíváme na přístupy k řízení kvality projektů IS /ICT. Finální kapitola souvisí s cíli práce, které se zaměřují na otázky související se zajišťováním kvality na projektech IS /ICT v praxi. Jednat se bude o empirický výzkum v této oblasti formou dotazníku a řízených rozhovorů mezi vybranými odborníky. Práce operuje celkem se sedmi cíli. První cíl se týká zpracování teoretických východisek řízení jakosti a kvality obecně. Další cíle se zaměřují na ověření skutečností definovaných hypotézami, s kterými jsem se setkal, nebo vypozoroval. První cíl je realizován zpracováním a komentováním informací čerpaných z různé odborné literatury. Další cíle jsou plněny empirickými ověřením z informací od odborníků. Následkem empirického ověřování je vyvození stanovisek k jednotlivým zkoumaným hypotézám. Práce přináší pohled na řízení kvality a kvalitu od jejího ranních stádií až po empirické uplatnění a skutečné využití.
Datové schránky: očekávání versus realita
Hromádková, Kateřina ; Říhová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
V souvislosti s účinností zákona č. 300/2008 Sb. o "elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů" vznikl klíčový projekt datové schránky pro komunikaci s orgány veřejné moci. V úvodní části práce se budu zabývat komunikací správních organizací a institucí veřejného sektoru, vymezím základní pojmy, východiska, principy a zásady interní a externí komunikace ve veřejné správě. V rámci práce popíšu informační a komunikační technologie, které přispívají k usnadnění komunikace občanů s úřady, ale také mezi úřady navzájem, především se zaměřím na projekt datové schránky. Další část práce zmapuje vývoj datových schránek, konkrétně provedu analýzu nevyřešených otázek a rizik při procesu implementace datových schránek. Cílem bakalářské práce bude zhodnocení projektu datové schránky, jeho konfrontace s realitou a získání odpovědi na otázku, zda datové schránky splnily očekávané cíle či nikoliv.
Projekt zavedení ICT v podniku střední velikosti
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá ICT, Operačním programem Podnikání a inovace se zaměřením na program podpory ICT v podnicích. Dále také vymezením MSP a specifickými rysy podniků střední velikosti. V praktické části je popsán a analyzován ICT projekt ve vybrané společnosti. Následně je hodnocen a jsou navrženy další možnosti vývoje ICT ve firmě. V poslední části jsou uvedeny implikace pro oblast ICT v obdobných podnicích.
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.
Vědecko-výzkumná kapacita a inovace v EU - vybrané aspekty
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Kvalitní výzkum a vývoj je v dnešním globalizujícím se světě stále významnějším předpokladem konkurenceschopného státu. Moderní komunikační technologie otevírají výzkumníkům nové možnosti jednodušší, levnější a efektivnější spolupráce na dálku. Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na současný stav vědy a výzkumu v EU a zjistit jak jsou nové komunikační technologie využívány na úrovni EU a členských států. Virtualitu lze chápat jako jakýkoliv druh komunikace, zprostředkovávanou počítači přes informační sítě. První kapitola předkládá obecnou charakteristiku výzkumu a vývoje a ukazuje vliv virtuality ve vědě a výzkumu. Obsahem druhé kapitoly je popis vývoje vědy a výzkumu v EU, současných trendů, institucí a programů a analýza využití virtuality ve vědě a výzkumu v EU. Třetí kapitola se obdobně soustřeďuje na stav virtuality, vědy a výzkumu, ale na úrovni národních států, konkrétně České republiky.
Člověk, informace a ICT: vývoj "informační" společnosti
Kastner, Pavel ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Touto prací chceme upozornit na oboustranný vztah (závislost) člověka a informací, jehoţ významnost se zásadním způsobem zvyšuje s rozvojem tzv. informační společnosti. Nejprve vymezíme základní pojmy a přístupy, týkající se této problematiky, a následně rozebereme některé problémy, které ze zmiňovaného vztahu pramení. Zdůrazníme především individualitu interpretace a vliv informací na rozhodování a jednání člověka a některé moţnosti jeho zneuţití. V závěru práce se potom budeme věnovat informační společnosti, jako celku, a jejímu současnému a moţnému budoucímu vývoji, k čemuţ nám poslouţí, v české literatuře sporadicky zmiňovaný, tzv. evolučně-kybernetický model společnosti.
ICT integretion in mergers and acquisitions
Sarnovský, Martin ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Toma, Roman (oponent)
Táto práca sa zaoberá problematikou fúzií a akvizícií so zameraním na integráciu informačných a komunikačných technológií ICT v tomto procese. V prvej časti obsahuje všeobecne vymedzenie a klasifikáciu fúzií a akvizícií, ako aj ich vývoj v čase doplnený o praktické poznatky. Druhá časť je zameraná na problematiku integrácie ICT v procese preberania spoločností v ktorej sú zahrnuté postoje rôznych autorov a odborníkov z praxe. Cieľom práce je teoreticky vymedziť problematiku fúzií a akvizícií vrátane problematiky oceňovania. Okrem toho si kladiem za cieľ zhrnúť odporúčania a "best practices" pri procese integrácie ICT, ako aj v samotnom procese preberania spoločnosti. Hlavným cieľom práce je zhrnúť informácie z už prebehnutých kontraktov a týmto poukázať na dôležitosť ICT v procese integrácie viacerých podnikov a to z dôvodu, že napriek informačnej dobe, v ktorej žijeme je technologický aspekt často krát podceňovaný a to bez ohľadu na obrovský dopad, ktorý má na celý proces.
Interaktivní výuka tématu Slovní úlohy na ZŠ
ČÍHALOVÁ, Jiřina
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku ?Slovní úlohy? s pomocí interaktivní tabule a s využitím počítače na vybrané základní škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám možnostmi využití počítačů ve výuce a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Dále zmiňuji pojem učebnice, interaktivní učebnice a vlastní porovnávání učebnic. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli, jejich ovládání a jednotlivé příklady. Dále se ve druhé části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 9. ročníku základní školy. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.