|
Elektronická komunikace jako prostředek i rizikový faktor socializace osob se zdravotním postižením.
ŠPULÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá vymezením základních přínosů a rizik elektronické komunikace pro socializací osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé přínosy a rizika spojená s elektronickou komunikací pro socializaci těchto osob. V rámci praktické části byla vytvořena metodická příručka určená pro školy vzdělávající žáky se zdravotním postižením. Tato metodická příručka je zaměřena zejména na prevenci rizik elektronické komunikaci pro jejich socializaci.
|
|
Vliv informačních a komunikačních technologií na konkurenceschopnost ekonomiky ČR
Řezáč, Miroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Novák, Josef (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat a určit pozici ICT sektoru v hospodářství České republiky, určit konkurenceschopnost tohoto odvětví v rámci ekonomiky ČR. V první části této práce je zkoumáno a zhodnoceno aktuální postavení ICT sektoru v ekonomice ČR, především z hlediska podílů na přidané hodnotě a zaměstnanosti. Tato část poskytuje obecnou představu o postavení ICT sektoru v porovnání s ostatními odvětvími hospodářství. Druhá část je věnována dalšímu rozboru hospodářství ČR. Konkrétně je zde sledován vývoj jednotlivých odvětví sdružených do skupin podle míry využití ICT. Stejně jako v první části je i zde věnována pozornost vývoji časových řad. Třetí část rozšiřuje předchozí pohled o globální měřítko. Sumarizuje zprávu Světového ekonomického fóra, která hodnotí konkurenceschopnost zkoumaných zemí. Kapitola dává jasný přehled o pozici České republiky ve srovnání se zeměmi Evropské unie, resp. zbytkem vyspělých ekonomik. Nejprve je zhodnocena celková pozice země v jednotlivých oblastech, následně je detailně rozebrána část věnována ICT sektoru. Hodnotící data zprávy jsou zde průběžně interpretována a kapitola zároveň nabízí výčet oblastí, na které je nutné zaměřit pozornost s cílem zlepšit celkovou konkurenceschopnost země. Čtvrtá část je zaměřena na metodiku hodnocení projektů a zpracování knihovny případových studií. Kapitola hodnotí použitelnost metodiky, jejímž cílem je zachytit všechny přínosy ICT investic, poukazuje na její silné stránky i navrhuje změny pro příští vývojové verze. Součástí kapitoly jsou i vzorově zpracované případové studie. Závěr shrnuje poznatky získané v průběhu zpracovávání, hodnotí přínosy celé diplomové práce.
|
|
Theory and practice of quality management in IS/ICT projects
Rusňák, Peter ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Práce je určena každému, kdo má chuť a zájem se dozvědět něco o oblasti řízení kvality a to nejen v oblasti ICT projektů. Kromě rozebírané problematiky kvality ICT projektů se práce skládá z uvedení do teorie kvality. Zde budou rozebírány různé aspekty na kvalitu. Dále pokrývá historický přehled v oblasti řízení kvality a definici kvality, která není jednoznačná. Na to aby mohla být kvalita řízena potřebujeme nástroje. V tomto případě nástrojem se nemyslí žádné kladivo nebo šroubovák, ale nástroje ve formě metodik a standardů. Ve větší míře se podíváme na ISO normy, které mají s kvalitou hlavně co dočinění. No nebudou opomenuty ani jiné nástroje jako BSC, TQM nebo model excelence EFQM. Další velkou kapitolou bude již zmiňovaný projektový management a řízení kvality. V této kapitole se podíváme na přístupy k řízení kvality projektů IS /ICT. Finální kapitola souvisí s cíli práce, které se zaměřují na otázky související se zajišťováním kvality na projektech IS /ICT v praxi. Jednat se bude o empirický výzkum v této oblasti formou dotazníku a řízených rozhovorů mezi vybranými odborníky. Práce operuje celkem se sedmi cíli. První cíl se týká zpracování teoretických východisek řízení jakosti a kvality obecně. Další cíle se zaměřují na ověření skutečností definovaných hypotézami, s kterými jsem se setkal, nebo vypozoroval. První cíl je realizován zpracováním a komentováním informací čerpaných z různé odborné literatury. Další cíle jsou plněny empirickými ověřením z informací od odborníků. Následkem empirického ověřování je vyvození stanovisek k jednotlivým zkoumaným hypotézám. Práce přináší pohled na řízení kvality a kvalitu od jejího ranních stádií až po empirické uplatnění a skutečné využití.
|
|
Datové schránky: očekávání versus realita
Hromádková, Kateřina ; Říhová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
V souvislosti s účinností zákona č. 300/2008 Sb. o "elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů" vznikl klíčový projekt datové schránky pro komunikaci s orgány veřejné moci. V úvodní části práce se budu zabývat komunikací správních organizací a institucí veřejného sektoru, vymezím základní pojmy, východiska, principy a zásady interní a externí komunikace ve veřejné správě. V rámci práce popíšu informační a komunikační technologie, které přispívají k usnadnění komunikace občanů s úřady, ale také mezi úřady navzájem, především se zaměřím na projekt datové schránky. Další část práce zmapuje vývoj datových schránek, konkrétně provedu analýzu nevyřešených otázek a rizik při procesu implementace datových schránek. Cílem bakalářské práce bude zhodnocení projektu datové schránky, jeho konfrontace s realitou a získání odpovědi na otázku, zda datové schránky splnily očekávané cíle či nikoliv.
|
|
Projekt zavedení ICT v podniku střední velikosti
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá ICT, Operačním programem Podnikání a inovace se zaměřením na program podpory ICT v podnicích. Dále také vymezením MSP a specifickými rysy podniků střední velikosti. V praktické části je popsán a analyzován ICT projekt ve vybrané společnosti. Následně je hodnocen a jsou navrženy další možnosti vývoje ICT ve firmě. V poslední části jsou uvedeny implikace pro oblast ICT v obdobných podnicích.
|
|
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.
|
|
Vědecko-výzkumná kapacita a inovace v EU - vybrané aspekty
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Kvalitní výzkum a vývoj je v dnešním globalizujícím se světě stále významnějším předpokladem konkurenceschopného státu. Moderní komunikační technologie otevírají výzkumníkům nové možnosti jednodušší, levnější a efektivnější spolupráce na dálku. Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na současný stav vědy a výzkumu v EU a zjistit jak jsou nové komunikační technologie využívány na úrovni EU a členských států. Virtualitu lze chápat jako jakýkoliv druh komunikace, zprostředkovávanou počítači přes informační sítě. První kapitola předkládá obecnou charakteristiku výzkumu a vývoje a ukazuje vliv virtuality ve vědě a výzkumu. Obsahem druhé kapitoly je popis vývoje vědy a výzkumu v EU, současných trendů, institucí a programů a analýza využití virtuality ve vědě a výzkumu v EU. Třetí kapitola se obdobně soustřeďuje na stav virtuality, vědy a výzkumu, ale na úrovni národních států, konkrétně České republiky.
|
|
Člověk, informace a ICT: vývoj "informační" společnosti
Kastner, Pavel ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Touto prací chceme upozornit na oboustranný vztah (závislost) člověka a informací, jehoţ významnost se zásadním způsobem zvyšuje s rozvojem tzv. informační společnosti. Nejprve vymezíme základní pojmy a přístupy, týkající se této problematiky, a následně rozebereme některé problémy, které ze zmiňovaného vztahu pramení. Zdůrazníme především individualitu interpretace a vliv informací na rozhodování a jednání člověka a některé moţnosti jeho zneuţití. V závěru práce se potom budeme věnovat informační společnosti, jako celku, a jejímu současnému a moţnému budoucímu vývoji, k čemuţ nám poslouţí, v české literatuře sporadicky zmiňovaný, tzv. evolučně-kybernetický model společnosti.
|
|
ICT integretion in mergers and acquisitions
Sarnovský, Martin ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Toma, Roman (oponent)
Táto práca sa zaoberá problematikou fúzií a akvizícií so zameraním na integráciu informačných a komunikačných technológií ICT v tomto procese. V prvej časti obsahuje všeobecne vymedzenie a klasifikáciu fúzií a akvizícií, ako aj ich vývoj v čase doplnený o praktické poznatky. Druhá časť je zameraná na problematiku integrácie ICT v procese preberania spoločností v ktorej sú zahrnuté postoje rôznych autorov a odborníkov z praxe. Cieľom práce je teoreticky vymedziť problematiku fúzií a akvizícií vrátane problematiky oceňovania. Okrem toho si kladiem za cieľ zhrnúť odporúčania a "best practices" pri procese integrácie ICT, ako aj v samotnom procese preberania spoločnosti. Hlavným cieľom práce je zhrnúť informácie z už prebehnutých kontraktov a týmto poukázať na dôležitosť ICT v procese integrácie viacerých podnikov a to z dôvodu, že napriek informačnej dobe, v ktorej žijeme je technologický aspekt často krát podceňovaný a to bez ohľadu na obrovský dopad, ktorý má na celý proces.
|
|
Interaktivní výuka tématu Slovní úlohy na ZŠ
ČÍHALOVÁ, Jiřina
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku ?Slovní úlohy? s pomocí interaktivní tabule a s využitím počítače na vybrané základní škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám možnostmi využití počítačů ve výuce a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Dále zmiňuji pojem učebnice, interaktivní učebnice a vlastní porovnávání učebnic. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli, jejich ovládání a jednotlivé příklady. Dále se ve druhé části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 9. ročníku základní školy. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
|