Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Socializace a integrace dítěte a poruchou autistického spektra.
HOŠKOVÁ, Berta
Diplomová práce je zaměřena na socializaci a integraci dětí s poruchami autistického spektra. Teoretická část popisuje charakteristiku poruch, proces socializace, pravidla úspěšného zařazení dětí do společnosti. Zabývá se způsoby vzdělávání, zejména strukturovaným učením. Empirická část je zaměřena na výzkum zkušeností v oblasti socializace a edukace ze strany rodičů a pedagogických pracovníků. Výzkum je zpracován prostřednictvím kazuistik a rozhovorů.
Speciálně pedagogické postupy při osvojování kompetencí žáka s poruchou autistického spektra v oblasti Člověk a jeho svět 2. ročníku základní školy
KOHOUTOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickými postupy při osvojování kompetencí žáka s PAS v oblasti Člověk a jeho svět 2. ročníku základní školy. V teoretické části se bakalářská práce zabývá poruchami autistického spektra, speciálně pedagogickými postupy ve vzdělávání, oblastí Člověk a jeho svět a učebními kompetencemi, které by měl mít žák 2. ročníku základní školy. Praktická část je zaměřena na tvorbu metodických listů pro konkrétního žáka 2. ročníku s využitím zmiňovaných speciálně pedagogických postupů. Výstupem práce je vytvoření takových metodických listů, které usnadní žákovi s PAS práci a zároveň ho dokáže zaujmout, aby u dané práce vydržel.
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, využití systémů AAK
Morávek Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, s využitím systému augmentativní a alternativní komunikace. Práce je tvořena teoretickou částí a praktickou částí. Výzkum se zaměřuje na vliv prvků augmentativní komunikace při intervenci dítěte s vývojovou dysfázií v předškolním zařízení. Výzkumná část je tvořena empirickým výzkumem na základě případové studie chlapce s vývojovou dysfázií, kazuistiky popisující průběh speciálněpedagogické intervence v předškolním zařízení, výzkumná část je zakončena závěry z vyšetření a doporučením pro praxi. Cílem práce je ukázat pozitivní ovlivnění průběhu vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií za podpory strukturovaného učení a znatelné pokroky v komunikačním rozvoji dítěte s oporou vlastního grafického projevu.
Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Vomočilová, Zuzana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
(česky) Bakalářská práce se věnuje roli pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s poruchou autistického spektra. Zdůrazňuje důležitost hry pro správný vývoj každého jedince a problémy, které děti s PAS mohou mít při činnostech jako je hra. Také se zde uvádí, jak důležitá je profesionalita a kooperace všech pomáhajících pracovníků, aby péče o klienta i jeho rodinu byla komplexní. V praktické části jsou v první fázi výzkumu zmapovány role pomáhajících pracovníků, kteří se dostanou do kontaktu s dětmi s PAS. Cílem tohoto předvýzkumu bylo zjistit, kteří pracovníci se dostanou do kontaktu s hrou nejvíce. S těmito pracovníky byl veden rozhovor v druhé části výzkumu. Tato část je zaměřena detailněji na práci s dětmi a rodinami v oblasti hry. Zmiňuje důležitost individuální i skupinové hry, možnosti vzdělávání v oblasti hry. A také zásady jejího správného výběru.
Porovnání výchovy dětí s autismem podle strukturovaného učení a podle Son-Rise Programu
Fialková, Karolína ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.
Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kovařovic, Karel (oponent)
Název: Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Aplikace metod strukturovaného učení na koncepci běžné přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Prezentace a vyhodnocení devíti případových studií a následná koncepce zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Metody strukturovaného učení podporují a umožňují realizaci běžné plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky jsou koncipovány zásady pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výuka
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.