Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Typy pravopisných chyb v diktátech u žáků na 2. stupni ZŠ
MOJHOVÁ, Zdeňka
Tématem bakalářské práce jsou typy pravopisných chyb v diktátech u žáků na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zaměřuje na pravopis, jeho historický vývoj a dělení. Zabývá se také přehledem typů pravopisných cvičení. Jádrem této části je charakteristika diktátu, rozdělení diktátů, zásady diktovaného textu a hodnocení napsaných diktátů. Praktická část je zpracovaná na základě diktátů a jejich následné analýzy. Cílem práce je zjistit, kterých pravopisných chyb se žáci 9. ročníků dopouštějí nejčastěji, ve kterých jevech nechybují vůbec, popř. se v nich dopouštějí nejméně chyb.
Pojetí vyjmenovaných slov v učebnicích pro 1. stupeň základních škol
BOHATCOVÁ, Růžena
Diplomová práce se zabývá pravopisnou problematikou, zejména pojetím vyjmenovaných slov v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol. Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu pravopis, pravopisné principy a funkce, význam pravopisu a jeho druhy. Výzkumná část diplomové práce obsahuje výzkum týkající se osvojení učiva vyjmenovaných slov žáky základních škol. Praktická část práce se zabývá metodami, formami práce a motivačními hrami, které jsou vhodné pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva, zejména v učivu vyjmenovaných slov. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy určené žákům základních škol.
K pravopisnému učivu na druhém stupni ZŠ
DUBOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. stupně ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
DOBROVOLNÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část pojednává o obecných pravidlech užívání interpunkce ve větě jednoduché i v souvětí a její součástí je také porovnání výkladu interpunkce a typů cvičení v současných učebnicích pro 8. a 9. ročník základních škol. Výzkumná část ověřuje úroveň dosažených znalostí z oblasti interpunkce u žáků 8. a 9. ročníků.
Teaching Silent Letters to Czech Learners
Pospíšilová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci téže autorky, která se zabývala fenoménem anglických tichých písmen. Jelikož zmíněná bakalářská práce odhalila, že správná výslovnost slov s tichými písmeny působí českým studentům značné problémy, cílem této diplomové práce bude najít způsob, jak tento stav změnit. Teoretická část se zaměří na rozbor existujících materiálů a technik výuky tichých písmen. V praktické části se pak pokusíme tyto materiály přizpůsobit potřebám českých studentů a vypracovat set aktivit, které by danou problematiku kompletně pokryly. Dalším krokem bude odpilotování daných aktivit na určitém počtu respondentů během delšího časového úseku. Analýza dat získaných během celého výzkumu by pak měla ukázat, zda byly aktivity efektivní a zda je u respondentů patrný pokrok.
Doplněk Visual Studio Code pro kontrolu pravopisu
Gerguri, Denis ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením doplňku kontroly pravopisu pro textový editor zdrojových kódu Microsoft Visual Code. Práce popisuje historii kontroly pravopisu, dnešní volně nejpoužívanější knihovny a samotnou implementaci a publikaci doplňku kontroly pravopisu a jeho případném zlepšení.
Awareness and Knowledge of Lexical and Spelling Differences Between British and American English Among Czech Students of English
Nováková, Alena ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá lexikálními a pravopisnými rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou. Teoretická část nabízí přehled dějin a vývoje těchto rozdílů a zahrnuje seznam vybraných vysoce frekventovaných slov. Dále se zaměřuje na roli americké kultury ve světě a její dopad na angličtinu. Praktická část sestává z průzkumu a jejím cílem je zjistit, zda mají čeští studenti středních škol povědomí o britské a americké angličtině a rozdílech mezi nimi. Zvláštní pozornost je věnována médiím, v nichž převládá americká angličtina, a jejich vlivu na jazykovou způsobilost studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvary osobních zájmen já a on - vývoj jejich kodifikace a současný stav
Horký, Václav ; Cvrček, Václav (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou tvary osobních zájmen já a on, jejichž kodifikace se od 30. let minulého století změnila, a příbuzné tvary zájmena jenž. Práce rozebírá články, které změny kodifikace navrhovaly nebo obhajovaly, a zaměřuje se na to, jaké důvody pro to přinášely. Dál shrnuje popis těchto tvarů v současných mluvnicích a příručkách a nakonec se dívá na několik jevů s těmito tvary spojených do korpusů současného jazyka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kritická místa v českém jazyce na základní škole
Dygrínová, Gabriela ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy výuky českého jazyka na základní škole. Cílem práce bylo identifikovat kritická místa výuky českého jazyka v 6. ročníku základní školy. Identifikace kritických míst probíhala kvalitativní analýzou rozhovorů vedenými s učiteli českého jazyka. Teoretická část práce charakterizuje obsah učiva českého jazyka v 6. ročníku a jeho didaktické pojetí v používaných učebnicích. Vymezen je pojem kritické místo a chyba. Praktická část práce obsahuje analýzu a interpretaci rozhovorů uskutečněných s učiteli. K vyhodnocení získaných dat byl použit program Atlas.ti. Kritickými místy českého jazyka v 6. ročníku základní školy byly vyhodnoceny jevy v oblasti větné skladby, tvarosloví a pravopisu. V oblasti větné skladby měla největší váhu kritická místa: schopnost logického uvažování, znalost základních jazykových jevů, porozumění syntaktickým vztahům a terminologii. V tvarosloví se jeví jako nejkritičtější rozeznávání slovních druhů, určení pádů a rozeznání čísla u podstatných jmen pomnožných a hromadných. Jako kritický byl označen pravopis velkých písmen. Text diplomové práce obsahuje citace z analyzovaných rozhovorů, které dokreslují identifikovaná kritická místa a často odkazují na jejich příčiny.
Vývoj francouzského pravopisu od 16. století se zvláštním zřetelem na accent circonflexe
Rytinová, Aneta ; Štichauer, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nádvorníková, Olga (oponent)
Cílem práce je studovat vývoj francouzského pravopisu v období od 16. století do současnosti se zaměřením na diakritický znak accent circonflexe. Postupně jsou analyzována jednotlivá století z pohledu jazykového doplněna o historický kontext. Jsou rozebírána nejvýznamnější díla pojednávající o francouzském pravopise, od utváření pravopisných pravidel v 16. století, až po nejaktuálnější pravopisné reformy a jejich důsledky v roce 2016. Podrobnější studie je věnována vývoji znaku accent circonflexe. Záměrem je vylíčit jeho vstup do francouzského pravopisu, jeho boj o přežití, následné šíření a nabývání na významu, až po jeho oficiální statut, kdy se stává ikonou francouzského pravopisu, která je ohrozena pravopisnou reformou z roku 1990 navrhující jeho omezení. Diplomová práce je doplněna o výzkumnou část, ve které je formou dotazníku zkoumán pohled rodilých frankofonních osob na pravopisnou reformu, především na částečné odstranění znaku accent circonflexe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.