Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace česko-amerických a americko-českých kulturních standardů ve studijním prostředí
Strouhalová, Markéta ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent)
V současnosti se stávají zahraniční výměnné pobyty mezi studenty stále populárnějšími. Díky velmi kvalitnímu vzdělání jsou Spojené státy žádanou destinací, Česká republika zase Američany láká svou atraktivní polohou v srdci Evropy a bohatou historií. Kulturní hodnoty v americké společnosti jsou ale v mnohých ohledech značně odlišné od těch v českém prostředí. Při studijním výjezdu do cizí země tak často dochází ke kulturnímu šoku. Porozumění kulturním rozdílům je tedy nezbytným základem pro úspěšnou vzájemnou interakci s místními jedinci. Hlavním tématem této diplomové práce je koncept kulturních standardů Alexandra Thomase, aplikovaný na vysokoškolské studijní prostředí v České republice a v USA. Cílem bylo identifikovat jak česko-americké kulturní standardy ve studijním prostředí z pohledu českých vysokoškoláků, kteří v USA absolvovali alespoň jeden semestr, tak americko-české z perspektivy studentů z USA. Zjištěné standardy byly poté porovnány s teoretickými východisky kulturních dimenzí Fonse Trompenaarse a Geerta Hofstedeho. Na závěr jsou uvedena doporučení pro studenty obou národností, která by jim měla pomoci se na příjezd do cizího studijního prostředí připravit a eliminovat případný kulturní šok.
Česko-mexické a mexicko-české kulturní standardy ve studijním prostředí
Bendová, Ivana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Hlavním cílem práce je definovat česko-mexické a mexicko-české kulturní standardy ve studijním prostředí a zjištěné skutečnosti porovnat s teorií kulturních standardů Ivana Nového. Identifikace kulturních standardů je zkoumána na základě metody kulturních standardů Alexandera Thomase spočívající v analýze opakujících se konfliktních situací. Data pro analýzu byla sesbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s Čechy mající studijní zkušenost v Mexiku a Mexičany se studijní zkušeností v České republice. Výzkum si klade za úkol nalézt a určit rozdíly v přístupu k času, vnímání autorit a odlišnosti role vzdělávání pro Mexičany a pro Čechy. Na základě výzkumu jsou stanoveny doporučení pro Čechy, kteří se chystají studovat v Mexika a doporučení pro Mexičany plánující studijní pobyt v České republice.
Česko-kanadské a kanadsko-české kulturní standardy z pohledu výměnných studentů
Kvapilová, Kateřina ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Cílem práce je identifikovat a zhodnotit české kulturní standardy z pohledu kanadských výměnných studentů a kanadské kulturní standardy z pohledu českých výměnných studentů, a to pomocí metody kulturních standardů, která je založena na kvalitativním výzkumu formou hloubkových rozhovorů. Mezi dílčí cíle práce patří porovnání výsledků výzkumu s teoretickými východisky a analýza historických a socio-ekonomických vlivů na kanadskou kulturu. Na závěr autorka navrhuje doporučení pro Čechy a zejména budoucí české studenty vyjíždějící na studium do Kanady.
Vietnamské kulturní standardy a jejich vliv na život Vietnamců v ČR
Nguyenová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na vietnamskou kulturu z pohledu modelu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a zároveň popisuje její vývoj a faktory, které ji utvářely. Důraz je kladen na vietnamskou obchodní etiketu, jenž se snaží zahrnout doposud objevené poznatky ohledně vietnamského způsobu myšlení a jednání. Pozornost je dále věnovaná charakteristice vietnamské menšiny na území ČR, zpracování statických dát týkajících se této menšiny a zhodnocení míry její integrace. Cílem vlastního výzkumu je odhalit kulturní odlišnosti vietnamské a české společnosti a popsat vliv českého prostředí na původní kulturní hodnoty a zvyky příslušníků vietnamské menšiny v ČR.
Česko-indické a indicko-české kulturní standardy v pracovním prostředí
Kubiszová, Daniela ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
V dnešním světě dochází ke stále častějšímu a hlubšímu propojování zemí z politického i ekonomického hlediska. Nevyhnutelně tak dochází ke střetu mnoha odlišných kultur, a to jak v osobním, tak pracovním životě. Multikulturní společnosti získávají potenciál využít přínos pestrého kulturního prostředí, avšak ruku v ruce s tímto potenciálem se zvyšují požadavky na manažerské kompetence a i na ostatní pracovníky. Cílem diplomové práce je identifikovat kulturní standardy Indů z pohledu Čechů a kulturní standardy Čechů z pohledu Indů v pracovním prostředí. Práce vychází mimo jiné z kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho a Fonse Trompenaarse. Kulturní standardy jsou zjišťovány pomocí metody kritických situací prostřednictvím rozhovorů s vybranými respondenty. Práce analyzuje, v jakých aspektech se obě zkoumané kultury navzájem nejvíce liší, jak tato skutečnost ovlivňuje pracovní prostředí a výkony, porovnává výsledky výzkumu s jinými teoretickými poznatky a navíc obsahuje doporučení, jak se zjištěnými rozdíly vhodně pracovat, aby byla indicko-česká spolupráce co nejefektivnější.
Česko-skotské kulturní standardy v pracovním prostředí
Valterová, Jana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bartošek, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem česko-skotských kulturních standardů v pracovním prostředí. Hlavním cílem je identifikovat skotské kulturní standardy v pracovním prostředí z pohledu Čechů a porovnat je s teoretickými východisky. Práce začíná vymezením kultury, kulturních dimenzí podle G. Hofstedeho, F. Trompenaarse a E. T. Halla a kulturních standardů podle A. Thomase. Dále pokračuje popisem Skotska s jeho geografií, historií, jazykem, ekonomickou situací a systémy ve společnosti, jako na příklad právním systémem, vzdělávacím systémem, zdravotnickým systémem, úlohou rodiny a náboženstvím. Dále je popsána skotská národní identita, základní hodnoty a tradice a jsou zde také zmíněny informace týkající se práce ve Skotsku. Praktická část práce definuje na základě kvalitativního výzkumu osm kulturních standardů v pracovním prostředí a šest kulturních standardů týkajících se každodenního života ve Skotsku. Standardy spjaté s pracovním prostředím jsou poté porovnány s teorií. Na závěr práce jsou uvedena doporučení pro Čechy, kteří plánují pracovat se Skoty.
Česko-ruské kulturní standardy
Vaňátková, Daniela ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Práce se věnuje teorii kultury, národní kultuře, předsudkům, našemu vnímání druhých kultur a měření kulturních rozdílů pomocí kulturních dimenzí. Práce se věnuje hlavně kulturním standardům, jejich vyzkoumání pro česko-ruský vztah a porovnání těchto standardů s předsudky Čechů vůči Rusům. Hlavním cílem práce bylo vytvoření doporučení pro české studenty vyjíždějící do Ruska.
Interkulturní komunikace ČR a USA
Khugashvili, Diana ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Cílem této diplomové práce "Interkulturní komunikace ČR a USA" je prozkoumat interkulturní rozdíly mezi Čechy a Američany, zjistit možné problematické oblasti v komunikaci a identifikovat americké kulturní standardy z pohledu Čechů. Práce je rozdělená do třech časti. Teoretická část tvoří základ pro pochopení podstaty dané problematiky. V metodologické části je popsaná zvolená metodika a vzorek respondentů. V praktické části na základě empirického šetření byli prozkoumání konflikty v komunikaci a stanovené americké kulturní standardy z pohledu Čechů. Součásti praktické části jsou i rady a doporučení pro efektivnější komunikaci s Američany. Tato práce může posloužit jako návod pro Češi, které plánují, s pracovních či jiných důvodu komunikovat s Američany.
Interkulturní komunikace a spolupráce: Češi a Francouzi
Majstrová, Jitka ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá setkáváním kultur české a francouzské a jejím cílem je "identifikovat česko-francouzské kulturní standardy a vyvodit z nich praktické rady a doporučení pro vzájemnou komunikaci a spolupráci." V první kapitole jsou nejdříve teoreticky vysvětleny nejdůležitější pojmy, které toto téma ovlivňují. V další kapitole je představena Francie a konkrétně uplatněny základy vytvořené v kapitole předchozí. Třetí a čtvrtá kapitola se pak věnují vlastnímu výzkumu, který byl proveden pomocí tzv. metody kritických situací a je založen na hloubkových rozhovorech s příslušníky obou kultur. Z jejich výpovědí jsou pak stanoveny standardy, tedy hlavní témata, ve kterých se Češi a Francouzi liší a rady, jak s těmito rozdíly pracovat.
Česko-britské a britsko-české kulturní standardy
Dufková, Gabriela ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Ačkoli nám je Velká Británie geograficky poměrně blízká, mezi naší a britskou kulturou existují velké rozdíly. Řada lidí tak po příjezdu do Británie zažije kulturní šok a chování Britů často nechápe, což platí naopak i pro Brity v České republice. Porozumění kulturním rozdílům je proto pro úspěšnou vzájemnou interakci zásadní. Hlavním tématem této diplomové práce je koncept kulturních standardů Alexandra Thomase. Cílem této práce pak je definovat česko-britské a britsko-české kulturní standardy a srovnat zjištěné skutečnosti s teorií a zasadit je do kulturně-historického rámce. Tato diplomová práce má následující hypotézy: Zjištěné česko-britské kulturní standardy se od popisu Karla Čapka neliší. Češi jsou podle Britů příliš starostliví a úzkostliví. Nakonec autorka uvádí na základě zjištěných kulturních standardů doporučení pro Čechy, kteří odjíždí do Británie, a Brity, kteří naopak přijíždí do České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.