Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Osobnostní a sociální výchova a její vliv na klima třídy
Ulvrová, Renata ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma klimatu školní třídy a jeho zlepšování pomocí metod osobnostní a sociální výchovy v konkrétní třídě, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část se zabývá třídním klimatem a jeho charakteristikou. Popisuje, co ovlivňuje, jakými metodami se dá zkoumat a čím je ovlivňováno. V praktické části autorka využívá metody akčního učitelského výzkumu ke zkoumání klimatu ve své třídě a věnuje se také vlastní sebereflexi z pohledu začínajícího učitele. V průběhu jednoho školního roku průběžně monitoruje klima ve třídě primární školy a stanovuje nejefektivnější cesty k jeho zlepšení. Výsledky výzkumu ukazují, že metody osobnostní a sociální výchovy mají na klima třídy větší vliv, pokud jsou realizovány nenucenou a přirozenou formou. KLÍČOVÁ SLOVA: Klima třídy, akční učitelský výzkum, začínající učitel, sociální dovednosti, sebereflexe, Začít spolu, osobnostní a sociální výchova, spolupráce, vztahy, prepuberta, problémový žák, metoda.
Spolupráce rodičů a školy na počátku školní docházky
Staňková, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. V teoretické části přibližuje pozici tohoto tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy orientující se na tuto oblast práce učitele. Praktická část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Zkoumá možnosti konkrétních způsobů a forem spolupráce třídního učitele s rodiči na základě analýzy efektivity spolupráce mezi rodinou a školou evaluačního nástroje "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Tento výzkum potvrdil, že rodiče jakoukoli nabídku na bližší zapojení do školního vzdělávání většinou vítají a vybírají si z ní takový typ spolupráce, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám a možnostem. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu.
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Fárová, Lenka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část charakterizuje dítě předškolní věku. Popisuje jednotlivé oblasti jeho vývoje. Mapuje možnosti spolupráce školy a mateřské školy v kurikulárních dokumentech a různých výchovně vzdělávacích dokumentech. Dále charakterizuje formy spolupráce v programu Začít spolu. Vymezuje pojmy profesní a osobnostní kompetence učitelky MŠ, opírá se při tom o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumná část zkoumá naplňování indikátorů stanovených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA, v mateřské škole zařazené v programu Začít spolu, Mateřské školy Raduška Kadaň. Na základě výsledku výzkumu pak popisuje aktivitu, která se uskutečnila ve spolupráci s rodinou v mateřské škole Louny. Mateřské školy, kde autorka několik let pracovala.
Spolupráce mezi školou a rodinou na málotřídní škole
Jůzová, Martina ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
SPOLUPRÁCE RODINY A ŠKOLY NA MÁLOTŘÍDNÍ ŠKOLE Diplomová práce se zabývá spoluprácí rodiny a školy na málotřídní škole. Teoretická část se zabývá typologií a proměnami rodiny, partnerstvím rodiny a školy, ideálním nastavením spolupráce rodiny a školy. Nahlíží na programy škol s rozpracovanou oblastí spolupráce s rodinou (Začít spolu a Rodiče vítáni). Hledá možná východiska pro použití na domovské škole. Výzkumná část se zabývá popisem málotřídní školy, na které autorka vyučuje a jejími specifiky, typologií rodin žáků a současně mapuje spolupráci rodiny a školy podle programu Rodiče vítáni. Hledá možné strategie pro zlepšení spolupráce s rodinou. Následuje hodnocení z hlediska autorky, rodičů, kolegů a stanovení závěrů.
Komunikace mezi učitelem a rodiči jeho žáků
Vachulová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou komunikace třídního učitele a rodičů jeho žáků v prostředí prvního stupně základní školy. Zkoumá současnou pozici tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy orientující se na tuto oblast práce učitele. Dále mapuje formy komunikace, které může učitel využívat, jejich výhody a nevýhody. V rámci čtyř případových studií a jejich závěrečného srovnání zkoumá přístup konkrétních učitelů k výběru forem komunikace s rodiči a tvorbě celkové struktury komunikace s nimi. Popisuje zvolené formy komunikace jednotlivých třídních učitelů, zdroje informací o možných formách a také faktory, které učitele při volbě jejich užívání ovlivňovaly. Jednotlivé studie dává do kontextu a zjišťuje společné i rozdílné prvky. Rovněž se dotýká otázky přípravy budoucích učitelů na tuto oblast. V rámci výzkumu je možné sledovat zejména osobitý přístup jednotlivých učitelů ke zkoumané problematice.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.