Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydraulický tlumič v dopravních prostředcích a jiných aplikacích
Vrba, Michal ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem konstrukčního řešení hydraulických tlumičů v dopravních prostředcích a jiných aplikacích. Byly popsány rozdíly v konstrukci mezi různými aplikacemi. V neposlední řadě byly charakterizovány trendy, kterými se může ubírat konstrukce hydraulických tlumičů.
Rekonstrukce nedemontovatelného MR tlumiče LORD
Lochman, Vít ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem a realizací úpravy nedemontovatelného magnetoreologického tlumiče LORD, který časem získal netypickou Fv charakteristiku. V úvodní části je popsáno fungování magnetoreologické kapaliny a dále je pojednáno o různých konstrukčních variantách magnetoreologických tlumičů. Praktická část práce je věnována reverznímu inženýrství a samotnému konstrukčnímu návrhu úpravy tlumiče. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace původního i upraveného tlumiče.
Návrh pístní skupiny rychlého magnetoreologického tlumiče s využitím technologie selective laser melting
Vítek, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem magnetického obvodu Magnetoreologických (MR) tlumičů s krátkou časovou odezvou. Pro dosažení krátké časové odezvy bylo zvoleno tvarového přístupu, kdy geometrie magnetického obvodu byla volena tak, aby významně eliminovala vznik vířivých proudů. Vliv struktur na magnetické vlastnosti byl nejprve zkoumán na jednodušším toroidním jádře a poté byl optimalizaci podroben magnetický obvod samotného MR tlumiče. Optimalizace geometrie byla prováděna pomocí konečnoprvkových simulací. Výsledná geometrie byla vyrobena pomocí technologie Selective laser melting (SLM) z čistého železa. Dále byl zkompletován MR tlumič a byly změřeny jeho vlastnosti na vzduchu i s MR kapalinou, které byly následně srovnány s dříve vyvinutými rychlými MR tlumiči. Bylo zjištěno, že nově navržený magnetický obvod dosahuje obdobné časové odezvy jako všechny ostatní srovnávané rychlé MR tlumiče a dosahuje vyššího dynamického rozsahu než většina srovnávaných variant. U navrženého magnetického obvodu se navíc podařilo významně zredukovat jeho hmotnost.
Magnetorheological Suspension Damper for Space Application
Kubík, Michal ; Porteš, Petr (oponent) ; dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
The present thesis deals with the development of the MR suspension damper for space application. Some important requirements for semi-active control damper for space application are a hermetic separation of operating fluids from the rest of the launch vehicle and short response time of damping element. Those requirements meet magnetorheological damper with bellows unit, according to state of the art. Magnetic circuit of the MR damper was made from ferrite material which allows to rapidly decrease the response time of the MR damper. Hermeticity was ensured using a bellows unit. Design of this type of damper exhibits a lot of design limitations. The developed MR damper with ferrite magnetic circuit achieved response time 4.1 ms and dynamic force range 8. During the design of the MR damper for space application, a new method for design of semi-actively control MR damper with short response time were searched. Specifically, the method for elimination of eddy currents in magnetic circuit of MR damper, magnetostatic and transient magnetic model, CFD model of bypass gap, hydraulic model of MR damper and their experimental verification. The presented methods allow for the design new MR damper for space application lighter, with short response time and with higher dynamic force range.
Numerický hydraulický model aktivní zóny magnetoreologického tlumiče
Regner, Dominik ; Roupec, Jakub (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním analytického hydraulického modelu aktivní zóny MR tlumiče s modely numerickými. Dále také studiem vlivu geometrie štěrbiny tlumiče a reologie použité MR kapaliny na vlastnosti tlumiče. V první části práce je shrnut přehled poznatků o MR tlumičích a již použitých numerických modelech. Poté je popsán postup tvorby jednotlivých modelů, které jsou v poslední části porovnány. Jejich správnost je také ověřena aplikací na jinou geometrii tlumiče a srovnáním s naměřenými hodnotami. Dále jsou vyhodnoceny výsledky provedených výpočtů týkajících se změn geometrie a reologie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.