Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Omezení úniku oleje těsněním klikového hřídele vznětového řadového spalovacího motoru
Potůček, Šimon ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Motorový olej plní zásadní roli při chodu spalovacího motoru. Tato práce se zabývá řešením úniku oleje kolem těsnění klikového hřídele. Jako řešení se nabízí nahradit stávající těsnění těsněním kazetovým. Konstrukční návrh se validuje pomocí geometrické analýzy. Toto řešení významně omezuje únik oleje, jeho znečištění a zároveň snižuje třecí ztráty.
Kogenerační jednotka se dvěma plynovými vidlicovými šestnáctiválci
Švancara, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem klikového hřídele kogenerační jednotky. Zabývá se výpočtem vlastního a vynuceného kmitání klikového hřídele. Pozornost je také věnována vlivu pružné spojky na tvar vlastního kmitání hřídele.
Tříválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Domský, Viktor ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem práce je vyšetření vlivu excentricity na průběh síly mezi pístem a vložkou válce a vlivu na vyvážení klikového mechanismu. Pro vybranou hodnotu excentricity navrhnout provedení vyvážení a provést pevnostní kontrolu klikového hřídele s uvážením torzních kmitů. Excentricita je zvolena pomocí poměru ztrátové práce excentrického a centrického mechanismu. V práci je znázorněn vliv excentricity na vybrané kinematické veličiny. Pevnostní kontrola je řešena v softwaru ANSYS. Pomocí zvolené excentricity se podařilo v kontaktu pístu a vložky válce snížit ztrátovou práci o 10 %.
Řízení výkonu spalovacích motorů
Slavík, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je porovnání různých způsobů řízení výkonu vznětových a zážehových spalovacích motorů z hlediska ekonomicko-ekologických parametrů, vlivu na chod motoru a vibrace. V práci jsou uvedeny základní druhy regulace výkonu, jejich princip, výhody a nevýhody. V závěru práce jsou uvedeny a popsány srovnávací simulace vytvořené s využitím multi-body systému. Výpočty parametrů a simulace byly voleny tak, aby se výsledné hodnoty co nejvíce blížily hodnotám reálným.
Čtyřválcový zážehový motor s vypínáním válců
Steigl, Vladimír ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh konfigurace a vyvážení klikového hřídele čtyřválcového zážehového motoru. Práce vyšetřuje kinematiku, dynamiku a možné způsoby vyvážení setrvačných sil a momentů rotujících a posuvných částí centrického klikového mechanismu. Následně je dle předloženého výkresu navržen 3D CAD model. Ten je převeden do náhradní torzní soustavy, ze které vycházejí výpočty vlastních a vynucených torzních kmitů. Navržený 3D CAD model je poté prostorově vysíťován v MKP softwaru Ansys Workbench a upraven (okrajové podmínky, atd.) v MKP softwaru Ansys Mechanical APDL, tak aby mohl být podroben výpočtu dle zvolené metody LSA. Z vybraných výsledků metody LSA je vypočítán koeficient bezpečnosti klikového hřídele vůči únavovému poškození.
Realizace 3D modelu spalovacího motoru aditivní metodou Fused Deposition Modeling
Kadlec, Stanislav ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a následná výroba 3D modelu části spalovacího motoru s využitím moderní aditivní technologie Rapid Prototyping. Virtuální model byl vytvořen v parametrickém softwaru Autodesk Inventor 2014. Výsledný tisk byl realizován na 3D tiskárně uPrint využívající technologie Fused Deposition Modeling. Závěr práce tvoří diskuzi o vzniklých problémech během tvorby části sestavy modelu spalovacího motoru.
Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil
Schwarzbier, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru. Porovnáním různých konstrukčních uspořádání se vybere nejvhodnější koncepce, na které se následně provede vyvážení setrvačných sil posuvných a rotačních částí a jejich momentů. Také se provede kontrola torzního namáhání.
Teplotní pole pryžového tlumiče zážehového motoru
Knor, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh hnacího ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru s pryžovým tlumičem torzních kmitů. Pro dané základní parametry válcové jednotky je navrženo uspořádání klikového hřídele, a to jak s plným vyvážením odstředivých sil na každém zalomení, tak se čtyřmi vývažky na krajních a vnitřních zalomeních. Je provedena modální výpočtová analýza klikových hřídelů pomocí MKP, navrženy parametry a konstrukční uspořádání pryžového tlumiče, vypočteny vynucené torzní kmity a provedena pevnostní kontrola klikových hřídelů s pryžovým tlumičem. Dále je proveden výpočet teplotního pole v pryžovém tlumiči ve vybraném provozním stavu.
Kontrola vyvážení klikového mechanismu maloobjemového traktorového motoru
Svoboda, Radim ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je určení sil působících v klikovém mechanismu nového motoru od firmy Zetor, zhodnocení stavu vyvážení, návrh úpravy vyvažovacích jednotek, výpočet modální analýzy, napěťové analýzy a deformační kontrola. Obsahem práce je také vytvoření technické dokumentace k nově upraveným vyvažovacím hřídelům.
Letadlové hvězdicové motory
Šimíček, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na konstrukční řešení letadlových hvězdicových motorů. Úvod je pojednáním o historii letadlových hvězdicových motorů a jejich vývoji v historickém kontextu. Druhá část je zaměřena na konstrukci letadlových hvězdicových motorů, následně jsou uvedena některá zajímavá konstrukční řešení a porovnání s motorem jiného druhu konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.