Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povědomí o syndromu CAN u dětí v dětském domově v Radeníně
KUKLOVÁ, Barbora
V bakalářské práci popisuji syndrom CAN a jeho typy. Hlavní částí práce je popis rodiny, školy, institucí, projektů a organizací, jejímž prostřednictvím se děti o syndromu CAN mohou dozvědět. Zaměřuji se také na multidisciplinární tým, prevenci a popis dětského domova. V praktické části práce se zabývám výzkumem u vybraných klientů v Dětském domově Radenín. Cílem práce je zjistit, jaké mají povědomí o syndromu CAN. Stanovím, zda vědí, na koho se mohou obrátit, zda měly ve škole preventivní programy, možné následky apod. Pro naplnění cíle byl použit kvalitativní výzkum. Jako výzkumnou techniku volím polostrukturovaný rozhovor. Domnívám se, že tato technika je pro děti nejvhodnější. Některé z dětí nemusí mít žádné povědomí, proto jim pojem mohu vysvětlit a rozhovor může dále pokračovat.
Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN
ADAMOVÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.
Znalosti žáků vybrané střední školy o problematice sexuálně zneužívaného dítěte
Pumprlová, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálně zneužívaného dítěte, která spadá obecně pod syndrom CAN. Tento fenomén zasahuje stále více společnost celého světa, proto je nutné této problematice věnovat vyšší pozornost. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována popsání základních pojmů syndromu CAN, vymezení pojmu sexuální zneužívání, uvedení jeho typických forem, z nich vyplývajících následků a uvedení charakteristik oběti a pachatele. Dále se teoretická část zabývá diagnostikou, následnou terapií a samozřejmě prevencí. Zvláštní část teoretické části patří dětskému krizovému centru a lince důvěry, které pomáhají postiženým dětem a bojují proti této problematice. Součástí těchto kapitol jsou také statistiky z předešlého roku uvedené na webové stránce dětského krizového centra. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit jaké je povědomí žáků vybrané střední školy o sexuálním zneužívání dítěte. Vybranou školou bylo všeobecné osmileté Gymnázium Františka Palackého v Neratovicích. Zde byl prováděn u žáků druhého stupně kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření v elektronické podobě, ze kterého vzešly výsledky uvedené právě v praktické části. Na základě těchto výsledků bylo zpracováno zhodnocení a případná doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA...
Informovanost učitelů základních škol o problematice syndromu CAN
Dolanská, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na informovanost o problematice syndromu CAN (Child Abuse and Neglect). Teoretická část práce rozebírá rozdělení, epidemiologii, historii, prevenci a diagnostiku této problematiky. Dále se zabývá rodinou a školou, které jsou v životě dítěte důležitou součástí. V části praktické si klade za cíl zjistit, jaká je informovanost pedagogů základních škol v oblasti syndromu CAN. Informovanost a znalosti pedagogů jsou vyvozeny z výsledků dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Týrání, zneužívání, zanedbávání, syndrom CAN, učitelé, škola prevence
Syndrom CAN
HLAVÁČOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá syndromem CAN. Hlavním cílem práce je porovnání znalostí žáků základních škol, studentů středních škol a laické veřejnosti o problematice syndromu CAN. Dalším cílem je analýza radiodiagnostických metod používaných k prokázání tohoto syndromu. Posledním cílem je zjištění postavení policie k syndromu CAN. V rámci hlavního cíle byly stanoveny dvě hypotézy, které porovnávaly, zda je statisticky významný rozdíl mezi znalostmi žáků základních škol a studentů středních škol a pak mezi studenty středních škol a laickou veřejností. K ověření hypotéz byl sestaven dotazník, uskutečněn dotazníkový průzkum a následně provedena deskriptivní a matematická statistika. Přínosem diplomové práce je získání pohledu na znalost problematiky syndromu CAN u žáků, studentů a laické veřejnosti.
Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí
Čechová, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...
Mnohoproblémová rodina
Košťáková, Alžběta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce pojednává o problémech, které sužují současnou rodinu, dále o podpoře, kterou dysfunkční rodiny mohou v České republice dostat. Nedílnou součástí diplomové práce je také deskripce funkcí rodiny a také samotná definice rodiny. Text dále přináší informace o trestné činnosti nezletilých dětí, syndromu CAN, rozvodu a o základních a významných zákonech, které souvisí s problematikou rodiny. Teoretickou část dokreslují příklady z praxe, které jsou získány na základě rozhovorů. Cílem diplomové práce je formulovat a zmapovat problémy, sumarizace pomoci a podpory současné rodiny a v neposlední řadě provést deskripci zákona, o který se pomoc rodinám opírá.
Rozchod rodičů a jeho působení na děti v předškolním věku
KOŇÁKOVÁ, Martina
Práce je zaměřena na problematiku týkajících se rozchodu rodičů a jeho účastníků. Charakterizuje dítě předškolního věku, aby bylo zřejmé v jaké životní situaci jej rozchod rodičů zastihl. Charakterizuje psychické potřeby dítěte předškolního věku, jehož rodiče se rozvádějí. Věnuje se aspektům rodinného života a rozdílům mezi rodičovstvím a partnerstvím. Zaměřuje se také na krizové situace, které mohou v rodině nastat a iniciovat rozvod. Práce se také věnuje uspořádání života dítěte po rozchodu rodičů a roli mateřské školy. Zmíněny jsou i instituce, které poskytují pomoc dětem, nebo rozcházejícím rodičům.
Týrání svěřené osoby a trestná činnost s tím související
Trlica, Tomáš ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Týrání svěřené osoby je jeden z pro společnost nejškodlivějších trestných činů, avšak odbornou literaturou je poněkud zanedbáván například v porovnání s trestným činem týrání osoby žijící ve společném obydlí, tedy domácím násilím. I tak se věnuje určitá pozornost alespoň té části této problematiky týkající se především dětských obětí tohoto trestného činu. Trestná činnost páchaná na osobách, jež se nedokáží o sebe samy postarat a jsou tak odkázány na péči jiné osoby, která jim následně ubližuje, je jev společensky velice škodlivý až likvidační. Tento trestný čin je zvláštní jak z hlediska vlastností pachatele, tak i z hlediska vlastností poškozeného, který je obětí tohoto trestného činu. Nejpodstatnější zvláštností je to, že předmětem útoku je osoba, jež je v péči jiného, tedy osoba bezbranná, neschopná se o sebe řádně postarat. Na to navazuje další zvláštnost tohoto trestného činu, kterou je vztah pachatele k poškozenému. Tento má být poškozenému nápomocen při vyřizování záležitostí každodenního života a být mu tak oporou. Namísto toho využívá této závislosti, bezbrannosti a totální odkázanosti poškozeného na jeho osobu a týrá ho. Je smutnou pravdou, že nejčastěji se tohoto trestného činu dopouštějí rodinní příslušníci poškozeného, tedy osoby poškozenému nejbližší, jež mu mají být oporou nejen při...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.