Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  začátekpředchozí203 - 212dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnotenie vplyvu informačných komunikačných technológií na ekonomickú úroveň vo svete
Bobošová, Terézia
Cílem této práce je posouzení dopadu ICT na ekonomické a sociální ukazatele různých zemí světa. Stěžejním ekonomickým ukazatelem je ekonomická úroveň. Dalšími ukazateli zastupujícími ekonomickou a sociální oblast, na které se předpokládá vliv ICT, je nezaměstnanost mladých a vzdělanost obyvatelstva. Teoretická část je zaměřena na identifikaci vlivu ICT v současnosti i minulosti a následně ve vybraných zemích světa. Další část práce popisuje metodiku týkající se regresní analýzy. Ta je následně využita v praktické části, která se zabývá vytvářením ekonometrických modelů. Základem je ověření předpokladu, že technologie (v tomto případě ICT) působí pozitivně na ekonomickou úroveň i vzdělanost v zemi a minimalizují nezaměstnanost mladých.
Analýza nerovnosti ve vzdělání v Ghaně
Machačová, Lucie
Předmětem této bakalářské práce je analýza nerovnosti ve vzdělání v Ghaně. V první části práce je uveden literární přehled vzdělání v rámci socioekonomického rozvoje, nerovnosti ve vzdělání a jejich obecných příčin. Vzdělání je důležitým atributem lidského kapitálu a je efektivním nástrojem pro boj s chudobou. Poté je uvedena problematika digitální nerovnosti a ICT ve výuce, jelikož v současné době je výuka informačních technologií velmi důležitým předpokladem pro kvalitní vzdělání. V druhé části práce je již zmíněná problematika analyzována na příkladu Ghany. Tato část práce se věnuje úrovni nerovnosti ve vzdělání v Ghaně a jejím příčinám. Pozornost je také věnována vztahu mezi vládními výdaji na vzdělání a mírami zápisu do škol. V neposlední řadě je rozebrána problematika výuky ICT v tomto regionu a problémy s její implementací. Na základě této analýzy jsou diskutovány získané závěry a navržena možná doporučení.
iPad a možnosti jeho použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy
Světlík, Martin ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
V západních zemích jsou produkty Apple daleko běžnější součástí školství a vzdělávání než v České republice, kde byly dlouhou dobu opomíjeny. Situace se ovšem změnila po uvedení tabletu iPad a tato práce se věnuje právě jeho možnostem použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy. Práce tak poskytuje ucelený přehled o nasazení moderních technologií na českých základních a středních školách na základě analýzy již existujících řešení, návrhu konkrétní aplikace technologií Apple a způsobu jejich nasazení a představení úvodní studie. Důležitou částí této práce je také průzkum již implementovaných řešení v České republice. Práce obsahuje několik postupů a doporučení, která vycházejí z praktických zkušeností škol, které iPad ve výuce již používají.
EKONOMICKÝ POTENCIÁL EXISTUJÍCÍCH SYSTÉMŮ eHEALTH V ČR
Bruthans, Jan ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent) ; Večeř, Jan (oponent)
Práce se věnuje aktuálnímu tématu využití výpočetní techniky ve zdravotnictví (eHealth). Základním cílem práce je analýza existujících národních systémů eHealth v ČR, vyčíslení nákladů na zavedení těchto systémů, kvantifikace jejich maximálního možného přínosu a vyhodnocení jejich skutečného aktuálního přínosu. Ze tří existujících národních systémů se práce zabývá dvěma -- systémem eRecept a ePACS. Původně uvažovaný třetí systém IZIP nebylo možné hodnotit, neboť relevantní informace nejsou k dispozici. V oblasti nákladů se práce zabývá nejen obecně zveřejňovanými náklady, ale hodnotí také náklady dalších dotčených subjektů (výrobců informačních systémů, zdravotnických zařízení, atd). Jako první v ČR tato práce kvantifikuje přínosy existujících systémů eHealth, na rozdíl od zahraničních prací pak tato práce klade velký důraz právě na náklady dalších dotčených subjektů. Součástí práce je rovněž zhodnocení úspěšnosti systémů eHealth v ČR včetně předpokládaných důvodů tohoto stavu. Práce přináší rovněž celou řadu doporučení pro zadavatele těchto systémů, aby budoucí systémy eHealth byly ekonomičtější a úspěšnější -- tato doporučení vycházejí převážně z analýzy vývoje existujících národních systémů eHealth. Pro dosažení cíle práce (komplexní zhodnocení celkových nákladů, maximálního možného přínosu a reálného přínosu jednotlivých systémů eHealth) je použita deskriptivní metoda a SWOT analýza, extrapolace a abstrakce, komparativní a faktoriální analýza.
Fúze a akvizice v odvětví informačních a komunikačních technologií
Hovad, Martin ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Ing. Martin Kálovec, Ph.D. (oponent)
Tato práce se zabývá tématem fúzí a akvizic v odvětví informačních a komunikačních technologií. V první části obsahuje obecné vymezení a klasifikaci fúzí a akvizic a definuje generický proces fúzí a akvizic v obecné rovině doplněný o praktické poznatky. V druhé části jsou uvedena specifika týkající se samotného odvětví informačních a komunikačních technologií a analýza transakčních dat ve světě i na českém trhu.
Konkurenční analýza předních ICT firem na českém trhu
Dvořák, Oskar ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce pojednává o oboru Competitive Intelligence ve vztahu k možnostem aplikace jeho metod a nástrojů pro konkurenční analýzu tržního prostředí s využitím moderních virtuálních sociálních sítí. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tržního prostředí ICT firem s využitím Porterovy analýzy a dále na popis vybraných nástrojů a metod sloužících ke zpracování nestrukturovaných dat a analýze sociálních sítí. Praktická část vychází z reálného projektu, který probíhal od začátku března 2013 ve společnosti IBM Česká republika, spol. s r. o. Na něm jsou demonstrovány současné možnosti využití potenciálu informačních technologií v oboru Competitive Intelligence.
Jazyková výuka s podporou ICT
Nováková, Marcela ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možným uplatněním informačních a komunikačních technologií při výuce jazyků v konkrétní jazykové škole. Škola si nepřeje zavést přímo e-learning, spíše zmapovat možnosti oživení jazykové výuky využitím internetu. V práci je definován e-learning, jeho výhody a nevýhody, také příklady jeho užití. Velký prostor je věnován jeho podskupině - m-learningu, neboť jde o oblast s velkým potenciálem. Jazyková škola si přeje řešení s co nejnižšími náklady, proto je věnována pozornost i využití otevřených softwarů, internetových komunikátorů a sociálních sítí. Zájem studentů jazykové školy byl prověřen dotazníkovým šetřením. Následuje návrh vytvoření vlastní e-learningové aplikace, využití několika již existujících výukových aplikací pro e-learning i m-learning.
Využití autorských nástrojů k tvorbě fyzikálních modelů a simulací
KOREŠ, Jaroslav
Práce se zabývá možnostmi využití autorských nástrojů ve výuce fyziky, zejména při vytváření fyzikálních modelů a simulací, a jejich přínosem pro jednotlivé oblasti výuky. Využívání autorských nástrojů je v práci úzce diskutováno v souvislosti s didaktickými teoriemi konstruktivismu a didaktickými znalostmi obsahu. Konkrétní obsah těchto teorií a důvody jejich propojení se sledovaným tématem jsou uvedeny v teoretické části práce. Zde je také zmapován současný stav vývoje ICT nástrojů s přihlédnutím k jejich možnému uplatnění při výuce fyziky. Jsou uvedeny některé vybrané autorské nástroje i s příklady jejich využití. V stěžejní experimentální části práce jsou nejdříve formulovány výzkumné otázky a příslušné výzkumné hypotézy. Ty budou pak v rámci výzkumu testovány. Výzkumná otázka zněla: "Vede využití autorských nástrojů k prokazatelnému zlepšení výsledků žáků v oblasti pochopení a aplikace učiva?". Důvod této formulace a příslušné hypotézy jsou v práci uvedeny. Na základě výzkumných hypotéz byl zvolen výzkumný přístup a použitá metoda - v tomto případě (didaktický) experiment. Do výzkumu byly zapojeny různé školy a učitelé. Obsahem testování vlivu autorských nástrojů byly i různé oblasti fyzikálního vzdělávání. Jednotlivé experimenty a jejich výsledky jsou popisovány v samostatných kapitolách. Součástí každého popisu je i didaktický rozbor vybrané simulace a zdůvodnění smyslu využití autorského nástroje v daném případě. U každého experimentu jsou uvedeny zjištěné hodnoty statistické pravděpodobnosti potvrzující/vyvracející testované hypotézy. V závěru práce je provedeno celkové zhodnocení experimentů a na tomto základě jsou doporučeny způsoby implementace autorských nástrojů do výuky. Některé další návrhy na využití autorských nástrojů, jdoucí za rámec experimentu, vycházejí z autorovy osobní zkušenosti a výukové praxe. Je doporučeno věnovat opomíjené problematice autorských nástrojů ve výuce větší pozornost v dalším didaktickém výzkumu.
Studie rozvoje systému ve firmě Dussmann spol. s r.o. se zaměřením na procesní analýzu a využití ICT
Petřek, Pavel ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
V teoretické části se tato práce zabývá vývojem pojmu informace, který musí být správně interpretován, aby bylo možné pokračovat k poznávání větších celků, jako jsou informační systémy. Tato technická část je podpořena procesní analýzou, která je potřebná pro identifikaci hlavních procesů organizace. Tyto klíčové procesy mohou být dále podpořeny informačními a komunikačními technologiemi, aby se zvýšila jejich účinnost a výkon. Zvýšení kvality procesů je měřeno s využitím modelu zralosti, který je schopen kvantifikovat rozdíly mezi novými a původními procesy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   začátekpředchozí203 - 212dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.