Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu se zaměřením na rizikové chování řidiče
Matějková, Radka ; Reichelová, Lenka (oponent) ; Šucha, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice řízení osobního automobilu pod vlivem alkoholu. Zaměřuje se na rizikové chování řidičů spojené s požíváním alkoholu a důvody vedoucí k riskování na silnících. Podává informace o možných rizicích a důsledcích spojených s touto problematikou a statistický přehled nehod zaviněných pod vlivem alkoholu. Práce informuje o účincích alkoholu na člověka, možnostech prevence v dopravě a celkovém pohledu české společnosti na tuto legální drogu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníku šířeného mezi jednotlivými respondenty jak formou elektronickou, tak i osobním kontaktem. Výzkum pracuje s 200 respondenty, kteří dotazník vyplnili. Z těchto respondentů je 109 vybráno jako reprezentativní vzorek, sloužící k posouzení situace, týkající se alkoholu a řízení osobního automobilu. Výzkum se zabývá osobnostní charakteristikou jednotlivých respondentů a okolnostmi vztahujícími se na respondenty, kteří požili alkohol a zároveň usedli za volant automobilu. Výsledkem výzkumu jsou data vymezující rizikového řidiče a okolnosti vedoucí k řízení člověka pod vlivem alkoholu.
Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití
MALÁSKOVÁ, Martina
Diplomová práce na téma "Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití" je zaměřená na analýzu inteligentních dopravních systémů, konkrétně na silniční dopravu v České republice. Cílem mé práce je shrnout informace a poznatky o ITS v České republice, představit jednotlivé systémy, jejich funkce a vyhodnotit jejich přínos pro silniční dopravu. Na základě vyhodnocení používaných telematických systémů navrhuji v závěrečné části práce prvky ITS ve vybrané městské aglomeraci, konkrétně v Českých Budějovicích.
Analýza chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce
Kledus, Robert ; Semela, Marek ; Maxera, Pavel ; Kunovský, Martin ; Křižák, Michal
Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při jízdě za soumraku a při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes moderní přechod v obci, který je označen vodorovným i svislým značením. Ve směru jízdy vozidla je přechod osvětlen z levé strany. Chodec je uprostřed silnice chráněn ostrůvkem, který je označen příkazovou značkou „objíždění vpravo“. Při jízdě jsou sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem®, GmgH pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jeho reakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocení zvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústavu soudního inženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS – Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforshung z Rakouska v roce 2010.
Studie doby potřebné pro rozhled a rozhodnutí při dání přednosti v jízdě
Bařina, Jakub ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním a analyzováním doby potřebné pro rozhled řidiče před vjezdem do jízdního koridoru jiného vozidla za různých situací a rychlostí. V teoretické části je vytvořena stručná rešerše z oblasti příčin dopravních nehod, aspektů lidského vnímání a výhledu z vozidla. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění doby potřebné pro rozhled a rozhodování na křižovatce. Dále data posloužila ke zjištění bezpečnosti průjezdů křižovatkou a kvality odhadů rychlosti a vzdálenosti přijíždějícího vozidla. Závěr analytické části je určen porovnání všech účastníků měření a rozboru zvláštních situací vzniklých během měření.
Vliv prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel
Bláhová, Eva ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel se zaměřením na vizuální rozptýlení řidiče. V rámci teoretické části práce je charakterizována dopravní soustava a její jednotlivé prvky (řidič, dopravní prostředí a cesta, dopravní prostředek a dopravní sociální struktura) s důrazem na aspekty ovlivňující bezpečnost provozu a zrakové vnímání řidiče. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, jejichž cílem bylo monitorování optických reakcí řidiče. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů na jednotlivé prvky okolí komunikace (se začleněním interiéru vozidla a venkovních zrcátek) a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla. Závěr analytické části je určen výsledkům studií reklamních zařízení v okolí komunikace jako prvků s významným vlivem na pozornost řidiče. Interpretace výsledků analýzy s následným navržením jejich využití pro zvýšení bezpečnosti provozu vozidel je obsažena v poslední kapitole.
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
Analýza kritických míst v silniční dopravě na okrese Blansko
Janík, Josef ; Smělý, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje konkrétní kritická nehodová místa na okrese Blansko. Cílem práce je navrhnout organizační, stavební a technická opatření, která povedou ke snížení možnosti vzniku nehod, tedy ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v daných lokalitách.
There is no need to wait for accidents applying observation of traffic conflicts and behaviour in Czech practice
Ambros, Jiří ; Turek, Richard ; Valentová, Veronika
Contrary to traditional reactive perspective based on traffic accident occurrence, evaluation using surrogate safety measures is preferred in a proactive safety approach. Traffic conflicts have been one of such indicators; to enable their use in Czech practice, Czech traffic conflict technique and guidelines were developed. The paper presents the study requested by road agency with objective of proving the feasibility of the guidelines. The case study assessed the risk at a newly-built rural intersection on motorway exit ramp before and after a change of road marking. Methodology, observation of traffic conflicts and behaviour, its findings and practical conclusions are reported.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zvyšování bezpečnosti v dopravě s ohledem na oceňování lidského života
Slánský, Josef ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Čech, Jan (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku přijatelnosti konkrétního dopravního projektu. Snaží se zachytit výdaje, které vznikají dopravní nehodou. Na tomto základě se snaží vyjádřit veškeré výdaje při úmrtí člověka a dát je do vztahu s dopravním projektem. V souvislosti s tím se v práci rozebírá, jak daným nehodám zabránit v rámci podpory bezpečnosti provozu. Celá práce je rozdělena na čtyři části. První část práce popisuje nehodovost na českých silnicích, druhá část se zabývá konkrétní metodikou vyjádření nákladů při úmrtí člověka důsledkem dopravní nehody. Třetí část přibližuje konkrétní dopravní projekt a závěrečná část zhodnocuje, zda výdaje na realizaci konkrétního projektu převyšují výdaje způsobené dopravní nehodou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.