Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEM
Zeya, Pyin Nyar ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx
Umělecká škola v Brně
Smička, Matěj ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Z dříve vypracované studie v předmětu AG32, vznikla následující bakalářská práce, která tuto studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce má název Umělecká škola v Brně. Pro toto téma bylo uděleno místo stavby Kraví Hora, Brno, Veveří. Koncept byl do jisté míry ovlivněn svažováním terénu, který se snaží napodobit kaskádovitým umístěním objektů. Nedaleko pozemku se na severní straně nachází zahrádkářská kolonie, na jižní tenisové haly, na východní Budovu Z, Fakulty stavební v Brně a na západní park Kraví hora s hvězdárnou. Hlavní ideu tohoto projektu bylo vytvořit objekt za pomocí geometrie - výsledkem jsou tedy tři hmoty - výseče, které jsem získal průnikem několika různých kruhů a elips. Uspořádání objektů i střední amfiteátr ještě umocňují kaskádovitost. Škola má funkci vzdělávací s přidanou funkcí kulturně-vzdělávací, jelikož součástí je i polyfunkční sál a galerie výtvarného umění.
Činnost Českého centra v Paříži
NEJEDLÁ, Kristýna
Cílem této bakalářské práce je pojednat o činnosti Českého centra Paříž. V práci jsem se zabývala nejprve obecně Českými centry a jejich činností, posláním a počtu Českých center ve světě. Dále jsem se věnovala Českem centru v Paříži jako takovému, popsala jsem jeho historii, personální obsazení, každodenní provoz a náplň práce stážistů. V druhé části jsem podrobněji pojednávala o kulturních aktivitách Českého centra Paříž a to o výtvarném umění, hudbě, literatuře, filmu, divadlu, módě a designu, vzdělávání, společenských vědách, architektuře a vědě a výzkumu. V závěru práce hodnotím význam a přínos aktivit pro česko-francouzské prostředí v oblasti kultury a obraz české kultury, které centrum nabízí francouzskému prostředí.
VEŘEJNÝ MĚSTSKÝ PROSTOR - PŘEDNÁDRAŽÍ BRNO
Votroubek, Vít ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Veřejný městský prostor Brněnského přednádraží je rušnou tepnou v blízkosti centra. Tento prostor má svá specifika a svůj vlastní život. Je to jedno velké divadlo pod širým nebem se skrytým potenciálem a osobitým rázem. Koncept řešení tedy spočívá při zachování jeho hlavních dopravních tras ve vylepšení podmínek vizuálního a funkčního působení na návštěvníky.
Transformace Českého muzea výtvarných umění na Galerii Středočeského kraje. Kulturní a ekonomické aspekty.
Hončová, Kateřina ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Cílem této práce je zdokumentovat a zhodnotit po kulturní i ekonomické stránce výjimečnou transformaci Českého muzea výtvarných umění v Praze na Galerii Středočeského kraje v Kutné Hoře. Součástí práce je popis kompletního vývoje této instituce a jejích sbírek, včetně etap rekonstrukce Jezuitské koleje v Kutné Hoře, která se stala nový sídlem muzea. Zahrnut je i celkový proces stěhování uměleckých sbírek a neméně důležité politické souvislosti, které celou událost významně ovlivnily. V rámci souhrnného zhodnocení jsou detailně popsány veškeré kulturní a ekonomické důsledky proběhlé transformace, dále je uvedena analýza návštěvnosti a hospodářské úspešnosti a v neposlední řadě charakteristika mediálního obrazu nově transformované instituce.
Metamorfóza- proměny člověka ve zvíře v mytologickém kontextu - Interakce objektu s typy prostředí.
KUTIŠOVÁ, Veronika
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se stručně dotýká různých aspektů mýtu, z hledisek společenských, literárních a výtvarných. V mýtech jejich společenské reflexi, obsahu mýtických příběhů o proměnách a primitivním umění a jeho ozvěnách v moderním umění - nachází možná východiska pro koncepci praktické části. Praktická část je věnována realizaci prostorového objektu, který je v interakci s konkrétním prostředím.
About collage
Savič, Urška ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
This dissertation's intention is a research of collage technique since the first documented assemblage in history up to its admittance into the realms of art in the early 20th century when it gradually expanded within the European avant-garde movements. Special emphasis is put on the role of photography when used as source material. The photo-collage and first works discovering its possibilities are in fact the leitmotif of this text. At the same time the outlines of a wider picture surrounding the appearance of the technique are depicted as well. The principle of collage is a heritage of the avant-garde movements. When they came to an end, the collage did not fade away with them. Quite the opposite it became one of the prevailing techniques employed by artists through out the second half of the century. Even though the dissertation does not include a detailed explanation of these post-avant-garde collages, they are presented in the frame of the technique continuity that brings us to the present position of collage.
Scénografie a její dramaturgické aspekty
Vydarená, Tereza ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
SCÉNOGRAFIE A JEJÍ DRAMATURGICKÉ ASPEKTY rozebírá principy autorského výtvarného vyjádření na základě dramaturgického myšlení. To se vedle vizuálního komponentu stává jedním z prvotních konstitučních prvků v procesu tvorby autorského výtvarného představení. Jde o průběh vzniku jevištního tvaru, kdy se obraz stává "vypravěčem děje" a instalace "mezníkem mezi obrazem a divadelním představením." Praktická část se zabývá výtvarným autorským představením 4 měsíce Osla a představením Bar ve Folies, které vychází z divadelní práce s lidmi s mentálním postižením. Zde uvedu možnosti dramaturgického myšlení v praxi, a to opět v průběhu zrodu autorského výtvarného představení.
Kresba v prostoru komentovaný rozhovor se Stanislavem Kolíbalem
Hejtmánek, Dominik ; Jeřábková, Edith (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Práce se věnuje významné osobnosti českého umění 20. století Stanislavovi Kolíbalovi. Text obsahuje autentický rozhovor s autorem z června 2014. Rozhovor je proložen komentáři a rozdělen do tematických částí: Minimalismus ,Východ a Západ, Proměny umění, Prostor, místo a přenositelnost uměleckého díla, Fotografické zobrazení výtvarného díla, Originál a kopie, Teorie umění. Práce se zabývá názory a postoji umělce nejstarší tvořící generace.
Klišé v současné výtvarné fotografii
Čejková, Michaela ; Buddeus, Hana (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Diplomová práce vymezuje pojem klišé ve výtvarném umění a především ve fotografii. Toto vymezení vychází z rozboru pojmů, které s klišé úzce souvisejí, a sice parafráze, kýče, kopie, reprodukce. Práce rovněž poukazuje na jednotlivé příklady klišé v současné fotografii. Sleduje jejich vývoj a pokouší se zodpovědět otázku, proč jsou právě tyto obrazy vyhledávány, stále znovu napodobovány, a to i autory, kteří jsou si jejich existence, stejně jako četnosti nepochybně vědomi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.