Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Monopol v podmínkách ekonomiky ČR
Pakhmutov, Ivan ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou monopolů a firem v dominantním postavení v podmínkách české ekonomiky. Teoretická část práce vysvětluje trh, jeho fungování a zákony, charakterizuje dokonalou a nedokonalou konkurenci, jednotlivé struktury nedokonalé konkurence jsou dále v práci konkrétněji analyzovány. Nejvíce prostoru je věnováno charakteristice monopolu a regulaci firem v monopolním postavení. Praktická část je zaměřena na průzkum současné situace na trhu České republiky, jsou v ní vyznačeny firmy, které bychom mohli považovat za monopoly. Práce zkoumá postavení jednotlivých firem na trhu, analyzuje důvody jejich dominantního tržního postavení, určuje, ke kterému typu monopolu naleží jednotlivé podniky, a odpovídá na otázku škodlivosti těchto monopolů. Poté v práci je představeno dotazníkové šetření, které vyjadřuje názor českého obyvatelstva na problematiku monopolu.
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Mendlíková, Iva ; Fibingrová, Veronika (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit tvorbu ceny na nedokonale konkurenčním trhu. Práce je zaměřena na jednotlivé stupně cenové diskriminace. Práce obsahuje návrh, jak se dá využít přístupů cenové tvorby na tomto trhu pro zvýšení poptávky po službách a tím pádem i zvýšení tržeb a upevnění pozice firmy na trhu.
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Šitavanc, Jan ; Dlouhá, Marta (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit problematiku tvorby ceny a fenoménu cenové diskriminace v podmínkách nedokonale konkurenčního trhu. Věnuje se segmentaci trhu z mikroekonomického hlediska a důležitosti diferenciace svých produktů k vytvoření drobných rozdílů proto, abychom mohli aplikovat různé ceny. Obsahuje návod, jak správně vytvořit slevovou politiku, která povede ke zvýšení poptávky po produktech firmy a z toho plynoucích zisků.
Možnosti stanovení ceny IT zboží
Kacina, Michal ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Práce obsahuje teoretická východiska pro studium možností stanovení cen informačních produktů. Zdrojové oblasti jsou mikroekonomie, marketing, konkurenční výhoda a ekonomie informačních produktů. Na teoretickém základě jsou definovány omezení, na nichž je vytvořen model trhu. Práce analyzuje požadavky na systém pro podporu volby vhodné cenové strategie. Obsahuje detailní návrh prototypu systému, který je řešen robustně pro účely dalšího zdokonalování. Návrh popisuje vstupní parametry prototypu a jejich transformaci na užitečné výstupy, které pokrývají základní charakteristiky informačních produktů. Navržený prototyp je implementován. Práce zahrnuje demonstraci užití prototypu a možné směry zlepšení, které vedou k validitě modelu.
Kdo využívá slevové kupony?
Vejtrubová, Zuzana ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, kdo jsou uživatelé slevových kuponů. Hypotézy jsou testovány na panelových datech získaných od 107 respondentů, zákazníků drogerie DM, která zákazníkům slevové kupony poskytuje. Předmětem jedné z hypotéz bylo, že uživatelé slevových kuponů jsou cenově elastičtější než ti, kteří kupony nepoužívají. Tato hypotéza byla potvrzena u dvou ze tří vybraných výrobků. Další hypotézy se týkají toho, jaké jsou domácnosti, které nejvíce používají slevové kupony. Z analýzy vyplývá, že uživatelé kuponů jsou domácnosti, kde "ženská hlava rodiny" je nezaměstnaná, má vyšší vzdělání, je starší a nemá děti, což vše potvrzuje stanovené hypotézy. Nepotvrzená zůstala jen hypotéza, že příjem má pozitivní vliv na intenzitu používání kuponů.
Smlouvání - proč je v různých sektorech a oblastech obchodu různě rozšířené?
Bejdová, Markéta ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá faktory vedoucími ke smlouvání v České republice, a to konkrétně těmi, z jakých důvodů je v různých sektorech a oblastech trhu rozšířeno. Tento problém je řešen empiricky, s pomocí metody nejmenších čtverců. Data k provedení této práce jsou získána z dotazníkového šetření, vlastního průzkumu trhu a informací o prodejnosti vybraného zboží. Z výstupu regrese se nepodařilo vyvrátit základní hypotézu, že možnost cenové diskriminace vede k vyšší pravděpodobnosti smlouvání a naopak vysoký růst transakčních nákladů na smlouvání vede k stanovení pevné ceny. Dále je zde uveden alternativní přístup, který se s pomocí dalšího dotazníkového šetření snaží zjistit, jestli smlouvání není rozšířeno spíše na základě místa prodeje. Z tohoto výzkumu plyne, že respondenti očekávají největší pravděpodobnost výskytu smlouvání na tržnicích. Zároveň se zdá, že ze zkoumaných vlastností má největší dopad na pravděpodobnost smlouvání velikost obchodu.
Cenová diskriminace na trhu s marihuanou: Venkáč nebo podlampa?
Stroukal, Dominik ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Tato práce představuje příklad cenové diskriminace na trhu s marihuanou v severních Čechách v roce 2006. Nejprve je sestaven model pro případ trhu více firem s důrazem na existenci dvou druhů firem a dvou kvalit nabízeného statku. Je ukázáno, že u prodejce dvou kvalit marihuany existuje oproti prodejci jedné kvality tendence ke zvýšení ceny dražší z nich a snížení ceny levnější. Za použití ekonometrických odhadů je prokázána cenová diskriminace v souladu s predikcemi modelu v rozsahu okolo 50 korun za gram.
Ekonomické rozhodování prodávajících na slevových serverech
Škodová, Ivana ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Kovanda, Lukáš (oponent)
Práce zkoumá, z jakého důvodu nabízejí prodejci své produkty na serverech hromadného nakupování. Na základě teorie byly vybrány znaky, které se dají očekávat u dané strategie prodávajícího. Tyto předpoklady jsou testovány v praktické části pomocí dotazníků, které byly zasílány prodejcům. Teorie předpokládala, že při úsporách z rozsahu bude nabídka obsahovat vyšší množství kuponů nutných pro aktivaci slevy. U reklamy se předpokládalo, že budou nabídky obsahovat omezení počtu kuponů na zákazníka. U výkyvů poptávek by mělo být rozhodující období, ke kterému se nabídka vztahuje. Cenová diskriminace by neměla být omezena celkovým množstvím kuponů. Zároveň by v nabídce nemělo být omezené celkové množství kuponů na zákazníka. Výsledkem práce je vyvrácení hypotézy o úsporách z rozsahu. Naopak reklama a výkyvy poptávky již odpovídají předpokladům, které nabízí teorie. Ačkoliv i cenová diskriminace splňovala teoretické předpoklady, nepodařilo se získat dostatečně velký soubor pro potvrzení hypotézy.
Odchází Formule 1 z Evropy kvůli zákazu tabákové reklamy nebo by odcházela i bez ní?
Masák, Tomáš ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
Bernie Ecclestone (hlavní postava závodů F1) prohlásil, že kvůli zákazu reklamy na tabák odejde F1 z Evropy. V dnešním globalizovaném světě je obecně přežití světového šampionátu výlučně v Evropě nepravděpodobné. Tato práce zjišťuje, nakolik výrok Bernieho Ecclestona převyšuje ostatní ekonomické důvody pro odchod z Evropy. Úloha tabáku byla pro F1 rozhodující v otázce sponzorství týmů a samotné F1. V obou oblastech byl tabák po několik desetiletí významným prvkem. Popisem vztahů existujících ve světě F1, které obsáhnou kritéria, umožňující nahlédnout do rozhodování o alokaci okruhů F1, dojde k rozdělení modelu na dvě části. Promotéra F1, který jako vedoucí subjekt rozhoduje o alokaci závodů přímo a týmy F1, které mají na rozhodování promotéra nepřímý vliv, jenž vyplývá z jejich postavení -- komplementů šampionátu F1. Analýza modelu rozhodování ukáže, že týmy neměly na rozhodování promotéra F1 vliv. Výsledkem je zjištění, že rozhodnutí promotéra F1 nebylo ovlivněno tabákovou reklamou, ale spíše příjmy z prodeje televizních práv a poplatků od pořadatelů závodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.