Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Měnová intervence ČNB ve světovém kontextu
Bejdová, Markéta ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá intervencí České národní banky z listopadu 2013, a to z hlediska dosavadní ekonomické teorie i praxe a také jejího opodstatnění. V první teoretické části je představena současná literatura zabývající se nulovou hranicí nominální úrokové míry z pohledu jejích základních principů, eventualit jejího předcházení a možností monetární politiky v době dosažení této hranice. Dále jsou popsány zkušenosti s dosažením nulové hranice nominální úrokové míry z Japonska a dalších států. V tomto kontextu je představena intervence České národní banky. S použitím lineárního a nelineárního Taylorova pravidla je testována hypotéza, zda byla intervence České národní banky opodstatněná. Taylorovo pravidlo je odhadnuto metodou nejmenších čtverců s použitím čtvrtletních data z ČSÚ a ČNB. Výsledky hypotézu potvrzují, což znamená, že optimální měnově-politická úroková míra měla klesnout do záporných hodnot.
Smlouvání - proč je v různých sektorech a oblastech obchodu různě rozšířené?
Bejdová, Markéta ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá faktory vedoucími ke smlouvání v České republice, a to konkrétně těmi, z jakých důvodů je v různých sektorech a oblastech trhu rozšířeno. Tento problém je řešen empiricky, s pomocí metody nejmenších čtverců. Data k provedení této práce jsou získána z dotazníkového šetření, vlastního průzkumu trhu a informací o prodejnosti vybraného zboží. Z výstupu regrese se nepodařilo vyvrátit základní hypotézu, že možnost cenové diskriminace vede k vyšší pravděpodobnosti smlouvání a naopak vysoký růst transakčních nákladů na smlouvání vede k stanovení pevné ceny. Dále je zde uveden alternativní přístup, který se s pomocí dalšího dotazníkového šetření snaží zjistit, jestli smlouvání není rozšířeno spíše na základě místa prodeje. Z tohoto výzkumu plyne, že respondenti očekávají největší pravděpodobnost výskytu smlouvání na tržnicích. Zároveň se zdá, že ze zkoumaných vlastností má největší dopad na pravděpodobnost smlouvání velikost obchodu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.