Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu
Lukáš, Richard ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Richard Lukáš Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu Bakalářská práce Abstrakt V této bakalářské práci na základě robustního konceptuálního uchopení skupinové dynamiky navrhujeme instrumentální řešení měření tohoto konceptu ve školní třídě v 1. ročníku střední školy či gymnázia v návaznosti na absolvování adaptačního kurzu. Dimenze skupinové dynamiky srovnáváme s cíli kurzů, díky čemuž získáváme 10 hlavních dimenzí konceptuálního modelu (normy skupiny, skupinové role, vztahy mezi členy skupiny, komunikace, kooperace, zvládání konfliktů, koheze, sociální podpora, skupinové atmosféra a vůdcovství a rozhodování), jejichž měřitelné proměnné jsou dále operacionalizovány. Navrhujeme výzkumný design, sestávající ze dvou verzí dotazníků, administrovaných v jednodušší variantě mezi žáky samotné třídy a v delší variantě dle designu instrumentu Group Dynamics Q-Sort mezi pedagogy a lektory dané třídy. Administrace dotazníků probíhají před kurzem, na konci kurzu a 2 měsíce po kurzu. Navrhujeme či přejímáme také 4 indexy měřící charakter struktury, interakce, suportivity a koheze školní třídy. Byly provedeny expertní rozhovory týkající se podoby dotazníku a jeho pilotáž. Na závěr je reflektována výsledná podoba dotazníku, jeho omezení a možné směry budoucího výzkumu.
Adaptační kurzy pro žáky středních odborných škol
Střešňáková, Eva
V bakalářské práci je zpracováno téma adaptačních kurzů pro žáky středních odborných škol. V teoretické části práce je vymezen pojem adaptační kurz a jeho zařazení v rámci zážitkové pedagogiky. Syntetizovány jsou dostupné teoretické poznatky o adaptačních kurzech. V teoretické části je dále věnována pozornost problematice sociálních vztahů a rolí ve školní třídě, možnostem jejich ovlivňování prostřednictvím adaptačních kurzů. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktickou část tvoří dvě pasáže. Cílem první je vytvoření vlastního návrhu adaptačního kurzu pro žáky prvních ročníků středních odborných škol, vypracování metodiky pro učitele -- realizátory adaptačního kurzu a uskutečnění navrženého adaptačního kurzu. Cílem druhé části je evaluace adaptačního kurzu formou dotazníkového šetření u žáků, kteří se adaptačního kurzu zúčastnili. V dotazníkovém šetření je zjišťováno celkové hodnocení adaptačního kurzu z pohledu žáků.
Adaptace adolescentů na prostředí středních škol
Izdný, Radomír
ABSTRAKT Bakalářská práce je zaměřena na usnadnění adaptace žáků prvních ročníků učebních oborů při nástupu do prvního ročníku střední školy. Cílem bakalářské práce je, na základě provedeného průzkumu, navrhnout nejvhodnější adaptační aktivity. V první, teoretické části, je popsáno období dospívání. Jeho jednotlivá období, fyzické a psychické změny, kterými adolescent prochází. Přechod ze základní školy na střední školu je pro žáky náročný z mnoha příčin a je pro ně spojen s různou mírou stresu. Jsou popsány aspekty úspěšné adaptace a jednotlivé adaptační aktivity vhodné pro žáky. Dále je v práci přiblížena funkce adaptačních kurzů a jejich historie. Použito bylo studium odborné literatury, analýza takto získaných informací, jejich syntéza a srovnávání. V praktické části bylo využito dotazníkové metody. Respondenty byli žáci prvních ročníků Střední školy řemesel a služeb ve Velkém Meziříčí. Průzkumem bylo zjišťováno, co současným žákům při vstupu do této školy, dělalo největší problémy. Zhodnocením a analýzou získaných informací byly získány podklady pro navržení nejvhodnější adaptační aktivity pro žáky této školy. Závěry vyplývající z praktické části jsou určeny pro management uvedené střední školy, ale i návodem nebo vzorem pro školy podobného typu.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Klima školních tříd prvních ročníků středních škol v závislosti na adaptačním kurzu
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce se zabývá srovnáním tříd, jež se zúčastnily adaptačního kurzu a těmi, které adaptační kurz neabsolvovaly. Teoretická část charakterizuje školní třídu jako malou sociální skupinu, kde poukazuje na její strukturu. Dále pojednává o skupinové dynamice a současně objasňuje vývojové fáze malé sociální skupiny. Teoretická část práce se také zaměřuje na třídní klima, atmosféru a prostředí. Popisuje se zde adaptační kurz a zároveň se definují jeho cíle. Praktická část práce obsahuje popis a analýzu dotazníků, jež byly zadány třídám prvních ročníků čtyřletých gymnázií v prvních dnech školního roku 2011/2012 a na začátku měsíce listopadu téhož roku. Současně se tato část na základě analýzy dotazníků zabývá zjišťováním rozdílů mezi těmito třídami. Poukazuje se zde na to, že rozdíly mezi těmito třídami jsou nepatrné, ovšem přesto mají adaptační kurzy pro celou třídu přínos.
Využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách
LUŇÁKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na zážitkovou pedagogikou a její použití při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. První dvě kapitoly se zabývají především popsáním historie a současnosti zážitkové pedagogiky, základních pojmů, principů a jejích elementů. Třetí část je praktická a snaží se nastínit realizaci adaptačních kurzů v praxi. Tato část vychází z šetření pomocí dotazníků zaměřených např. na použití her, zpětné vazby, prostředků motivace, principů zážitkové pedagogiky apod., které byly zaslány středním školám v jižních Čechách, jež adaptační kurzy pořádají. Tyto kurzy jsou v České republice realizovány krátce. Jejich využití se však stále rozšiřuje, což je přínosem především pro děti při přestupu ze základní na střední školu, který je tímto výrazně usnadněn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.