Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,755 záznamů.  začátekpředchozí1536 - 1545dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
Analýza systému vzdělávání ve vybrané organizaci
Škrobánková, Barbora ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat stávající systém vzdělávání zaměstnanců společnosti Visteon -- Autopal, s.r.o. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje důležité aspekty vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci obecně. Praktická část pak analyzuje konkrétní vzdělávací systém společnosti Visteon- Autopal, s.r.o., dále obsahuje návrhy na zlepšení a dotazníkové šetření v této firmě.
Úloha radiologického asistenta jako nelékařského pracovníka v péči o zdraví pacientů v rámci vymezených kompetencí
ŠKRABALOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je Úloha radiologického asistenta jako nelékařského pracovníka v péči o zdraví pacientů v rámci vymezených kompetencí. Cílem bakalářské práce je vytvořit souhrnné informace o tom, jaké má radiologický asistent kompetence, jak je může uplatnit v péči o pacienta v praxi a jak tyto kompetence vzrostly s novou vyhláškou 55/2011 Sb. Dalším cílem této práce je komparace vzdělávacích programů specializačního vzdělávání. Hypotéza bakalářské práce byla zformulována takto: V novelizované vyhlášce se zvýšily kompetence radiologického asistenta.Informace, které tato práce poskytuje, se týkají především legislativních norem a jejich porovnání. Zpětná vazba legislativy byla zjištěna v dotazníkovém šetření. Dotazníky poskytly informace o spokojenosti radiologických asistentů s jejich kompetencemi, kvalifikací, přínosem konferencí a se specializačním vzděláním. V diskuzi jsou vyhodnoceny získané informace a názory k dané problematice. V závěru jsou poté shrnuty veškeré poznatky týkající se zkoumané problematiky.
Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.
Pohled lidí se vzděláním na osoby s mentální retardací v Písku
SOCHOROVÁ, Zuzana
Ve své práci se zabývám postoji obyvatel jihočeského města Písek k osobám s mentálním postižením. Teoretická část charakterizuje mentální retardaci, její příčiny, zvláštnosti, výskyt. Dále popisuje výchovu dětí s mentálním handicapem, vzdělávání a socializaci. Zdůvodňuje vznik postoje a předsudku vůči druhým lidem a v praktické části zjišťuje, jaký postoj zaujímají obyvatelé města Písek k lidem s mentální retardací. Zdali vnímání lidí se vzděláním je vůči lidem s mentální retardací ve městě Písek pozitivní či negativní a zda má vliv na tento postoj vzdělání respondentů. Mapuji situaci organizací v Písku, které jsou na druh tohoto handicapu zaměřeny a přispívají k integraci a vyšší kvalitě života jedince s mentální retardací.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Podpora vztahu k umění v období základního vzdělávání
Smetáčková, Zuzana ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce mapuje problematiku českého vzdělávacího systému a jeho provázanosti s uměním. Upozorňuje na konkrétní nedostatky současného systému a udává příklady některých zahraničních iniciativ ve vzdělávání. Teoretická část zahrnuje charakteristiku faktorů ovlivňujících výši kulturního kapitálu, od které se odvíjí prosperita celé společnosti. Na základě dlouholetého výzkumu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu je dále popsáno, jakým způsobem ovlivňují umělecké aktivity osobnost a hodnotové preference dětí. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na způsob výuky esteticko-výchovných předmětů v Kutné Hoře, který referuje o celkem pozitivním vývoji v této oblasti.
Moderní knihovnické budovy, proměny českých knihoven a jejich role v současné společnosti
Sedláčková, Lucie ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Richter, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zabývá veřejnými knihovnami jako kulturními a vzdělávacími institucemi, které prošly během 20. století mimořádnými proměnami své funkce, včetně jejího legislativního zakotvení. Současně se měnila také architektonická podoba knihoven. V současné době knihovny plní mimo své primární úlohy (uchovávání a zpřístupňování dokumentů) také množství doplňkových funkcí, moderní knihovnické budovy se proto stávají multifunkčními kulturními a společenskými centry s významem pro celé místo či region. Praktická část práce je zaměřena na město Hradec Králové. To dlouhodobě vyniká vysokou hladinou enkulturace obyvatel, což úzce souvisí i s úrovní zdejších knihovnických služeb. Práce popisuje probíhající rekonstrukci bývalé továrny Vertex v Hradci Králové na novou budovu městské knihovny -- Centrum celoživotního vzdělávání.
Analýza vzdělávacích portálů v ČR.
Kotrč, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na české e-learningové portály, které poskytují odkazy nebo přímo vytvářejí výukové kurzy na školení specialistů v oblasti informačních technologií. Cílem práce je vybrat takový e-learningový portál, jehož produkty jsou nejvhodnější pro školení IT specialistů. Výběr portálů byl proveden na základě analýzy a výběru podle stanovených kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána problematika e-learningu (definice pojmu e-learning, jeho historický vývoj, typy, výhody a nevýhody, využití, trendy, ...). Praktická část se sestává z nastavení kritérií e-learningového portálu, metody analýzy portálu podle těchto kritérií, výsledného zhodnocení a stanovení doporučení.
Německá veřejná diplomacie v ČR v oblasti vzdělávání
Spáčilová, Klára ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá německou veřejnou diplomacií v České republice v oblasti vzdělávání. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o veřejné diplomacii a jejím uplatňování ve vzdělávání. Následuje kapitola představující koncepci a aktéry německé zahraniční vzdělávací politiky. Poté je zkoumána činnost těchto aktérů v České republice. Poslední část práce je věnována dvěma konkrétním projektům - "Němčina pro úspěšnou kariéru" a "Do Německa na zkušenou!".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,755 záznamů.   začátekpředchozí1536 - 1545dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.