|
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
|
|
Analýza systému vzdělávání ve vybrané organizaci
Škrobánková, Barbora ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat stávající systém vzdělávání zaměstnanců společnosti Visteon -- Autopal, s.r.o. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje důležité aspekty vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci obecně. Praktická část pak analyzuje konkrétní vzdělávací systém společnosti Visteon- Autopal, s.r.o., dále obsahuje návrhy na zlepšení a dotazníkové šetření v této firmě.
|
|
Úloha radiologického asistenta jako nelékařského pracovníka v péči o zdraví pacientů v rámci vymezených kompetencí
ŠKRABALOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je Úloha radiologického asistenta jako nelékařského pracovníka v péči o zdraví pacientů v rámci vymezených kompetencí. Cílem bakalářské práce je vytvořit souhrnné informace o tom, jaké má radiologický asistent kompetence, jak je může uplatnit v péči o pacienta v praxi a jak tyto kompetence vzrostly s novou vyhláškou 55/2011 Sb. Dalším cílem této práce je komparace vzdělávacích programů specializačního vzdělávání. Hypotéza bakalářské práce byla zformulována takto: V novelizované vyhlášce se zvýšily kompetence radiologického asistenta.Informace, které tato práce poskytuje, se týkají především legislativních norem a jejich porovnání. Zpětná vazba legislativy byla zjištěna v dotazníkovém šetření. Dotazníky poskytly informace o spokojenosti radiologických asistentů s jejich kompetencemi, kvalifikací, přínosem konferencí a se specializačním vzděláním. V diskuzi jsou vyhodnoceny získané informace a názory k dané problematice. V závěru jsou poté shrnuty veškeré poznatky týkající se zkoumané problematiky.
|
|
Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.
|
|
Pohled lidí se vzděláním na osoby s mentální retardací v Písku
SOCHOROVÁ, Zuzana
Ve své práci se zabývám postoji obyvatel jihočeského města Písek k osobám s mentálním postižením. Teoretická část charakterizuje mentální retardaci, její příčiny, zvláštnosti, výskyt. Dále popisuje výchovu dětí s mentálním handicapem, vzdělávání a socializaci. Zdůvodňuje vznik postoje a předsudku vůči druhým lidem a v praktické části zjišťuje, jaký postoj zaujímají obyvatelé města Písek k lidem s mentální retardací. Zdali vnímání lidí se vzděláním je vůči lidem s mentální retardací ve městě Písek pozitivní či negativní a zda má vliv na tento postoj vzdělání respondentů. Mapuji situaci organizací v Písku, které jsou na druh tohoto handicapu zaměřeny a přispívají k integraci a vyšší kvalitě života jedince s mentální retardací.
|
|
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
|
|
Podpora vztahu k umění v období základního vzdělávání
Smetáčková, Zuzana ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce mapuje problematiku českého vzdělávacího systému a jeho provázanosti s uměním. Upozorňuje na konkrétní nedostatky současného systému a udává příklady některých zahraničních iniciativ ve vzdělávání. Teoretická část zahrnuje charakteristiku faktorů ovlivňujících výši kulturního kapitálu, od které se odvíjí prosperita celé společnosti. Na základě dlouholetého výzkumu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu je dále popsáno, jakým způsobem ovlivňují umělecké aktivity osobnost a hodnotové preference dětí. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na způsob výuky esteticko-výchovných předmětů v Kutné Hoře, který referuje o celkem pozitivním vývoji v této oblasti.
|
|
Moderní knihovnické budovy, proměny českých knihoven a jejich role v současné společnosti
Sedláčková, Lucie ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Richter, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zabývá veřejnými knihovnami jako kulturními a vzdělávacími institucemi, které prošly během 20. století mimořádnými proměnami své funkce, včetně jejího legislativního zakotvení. Současně se měnila také architektonická podoba knihoven. V současné době knihovny plní mimo své primární úlohy (uchovávání a zpřístupňování dokumentů) také množství doplňkových funkcí, moderní knihovnické budovy se proto stávají multifunkčními kulturními a společenskými centry s významem pro celé místo či region. Praktická část práce je zaměřena na město Hradec Králové. To dlouhodobě vyniká vysokou hladinou enkulturace obyvatel, což úzce souvisí i s úrovní zdejších knihovnických služeb. Práce popisuje probíhající rekonstrukci bývalé továrny Vertex v Hradci Králové na novou budovu městské knihovny -- Centrum celoživotního vzdělávání.
|
|
Analýza vzdělávacích portálů v ČR.
Kotrč, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na české e-learningové portály, které poskytují odkazy nebo přímo vytvářejí výukové kurzy na školení specialistů v oblasti informačních technologií. Cílem práce je vybrat takový e-learningový portál, jehož produkty jsou nejvhodnější pro školení IT specialistů. Výběr portálů byl proveden na základě analýzy a výběru podle stanovených kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána problematika e-learningu (definice pojmu e-learning, jeho historický vývoj, typy, výhody a nevýhody, využití, trendy, ...). Praktická část se sestává z nastavení kritérií e-learningového portálu, metody analýzy portálu podle těchto kritérií, výsledného zhodnocení a stanovení doporučení.
|
|
Německá veřejná diplomacie v ČR v oblasti vzdělávání
Spáčilová, Klára ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá německou veřejnou diplomacií v České republice v oblasti vzdělávání. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o veřejné diplomacii a jejím uplatňování ve vzdělávání. Následuje kapitola představující koncepci a aktéry německé zahraniční vzdělávací politiky. Poté je zkoumána činnost těchto aktérů v České republice. Poslední část práce je věnována dvěma konkrétním projektům - "Němčina pro úspěšnou kariéru" a "Do Německa na zkušenou!".
|