Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jídlo jako zprostředkovatel významů v konceptuálním umění
Guhová, Vendula ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; Uhnák, Tomáš (oponent)
Práce „Jídlo jako zprostředkovatel významu v konceptuálním umění: přístupy Alison Knowles a Rirkrita Tiravaniji“ je případovou studií zkoumající spektrum významů, které jídlo v umění 20. století zprostředkovává, a jejich proměn v závislosti na kontextu. Popisuje a porovnává významy vaření a konzumace jídla, které jsou obsaženy v dílech Alison Knowles Proposition: Make a Salad a The Identical Lunch a dílech Rirkrita Tiravaniji Untitled (Pad Thai) a Untitled (Free/Still) s ohledem na jejich širší dobové a umělecké zakotvení (Fluxus a vztahová estetika). Zkoumá, v jakém momentě se tyto jejich aktivity, využívající běžné činnosti, stávají uměleckým dílem a jakou mytologii si oba umělci vytvářejí. Jedním z důležitých aspektů, který práce sleduje, je motiv sounáležitosti.
Čínská kultura a české meziválečné umění
JANÁLOVÁ, Žaneta
Bakalářská práce Čínská kultura a české meziválečné umění je zaměřena na výstavy čínského umění v československém prostředí z meziválečné doby a rovněž na jejich pořadatele. Výstavy byly jedním z aspektů, které ovlivnily mnohé osobnosti Československa, ty tak přišly do styku s čínskou kulturou. K takovýmto jedincům se řadí sběratelé, cestovatelé a umělci, na které je zde bráno zřetel v jejich spojení s Čínou a čínským uměním. Cílem je také sjednotit osobnosti se zaměřením, jak vnímali tuto mimoevropskou kulturu a co je na ní inspirovalo nebo jinak ovlivnilo.
Vybrané psychologické aspekty osobnosti umělce
Ottová, Jana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnými souvislostmi umělecké tvorby a vybraných aspektů osobnosti subjektu autorské umělecké tvorby. Vedle možných rozdílů v kreativitě či aspektech duševního zdraví se v teoretické části věnuje rozdílnosti vlastností umělců z pohledu teorií osobnosti. Ve vlastním výzkumu se věnuje porovnání vlastností osobnosti metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech. Ve shodě se zahraničními výzkumy dokazuje, že umělci oproti referenční skupině skórují signifikantně výše v preferenci rysů "vnímání", "cítění" a "intuice". Navíc ve svém původním záměru dokazuje, že umělci taktéž skórují výše ve vlastnostech "imaginativnost" a "abstraktnost". Výzkum byl realizován na vzorku studentů vysokých škol výtvarného zaměření s referenční skupinou studentů ekonomických oborů (n=49). Výsledky i celá práce jsou v závěru diskutovány. Klíčová slova umění, umělci, osobnostní rysy, kreativita, tvořivost
Mediální obraz výtvarného umění v České televizi
Švarcová, Barbora ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Práce je obsahovou a textovou analýzou televizního pořadu Artmix zabývajícího se výtvarným uměním, s přihlédnutím k ostatní programové nabídce České televize na toto téma. Výsledky analýz jsou poté zasazeny do teoretického rámce především s použitím filozoficko-společenského konceptu mocenského pole, jak jej ve své knize Pravidla umění ustanovil Pierre Bourdieu. Základními tématy, jenž se v textu prolínají, jsou limity reflexe výtvarného umění skrze televizní obrazovku a skrytá interpretační schémata aplikovaná na výtvarné umění skrze jeho mediální obraz. K tomu se pak přidružuje otázka obecně zažitých představ o umělci v naší společnosti a jeho dějinná zatíženost nebo hledání ideálního formátu televizního pořadu reflektujícího výtvarné umění.
Historie a vývoj grafických technik a jejich význam.\nl Tisk z výšky a jejich významní tvůrci.
SEDLÁKOVÁ, Marie
Diplomová práce si klade za cíl představit žákům 2. stupně grafické techniky tisku z výšky technikou metodologického videa, pro lepší pochopení a představu žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá grafikou, fenoménem, který nás provází již od pravěku. Představí techniku tisku z výšky, její vývoj a významné tvůrce. Seznámí žáky s nejvýznamnějšími grafickými díly historie a provede jejich rozbor. V závěrečné části představí nejčastější náměty a sociální aspekty grafické tvorby. Praktická část rozvede technologii naučného filmového výstupu a následnou aplikaci pro žáky různého školního věku a jeho závěrečné hodnocení jejich prací. Závěr bakalářské práce tvoří přílohy praktické části, ukázky předloh i výsledných prací.
LABORARTORY BRNO
Červinková, Šárka ; Volnohradský, Radan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY BRNO- BAKALÁŘSKÁ PRÁCE 2013, FAKULTA ARCHITEKTUYY VUT v Brně Objekt je navržen jako galerie architektury, moderního umění a designu s přidruženými provozy komerčního zaměření jako je kavárna, obchod odborných knih uměleckého charakteru s prodejem suvenýrů a prostory pronajímatelných kancelářských míst či plochy ateliéru. Navržený objekt reaguje na urbánní souvislosti v území a dotváří tak v současné době proluku na exponovaném místě. Řešený objekt reaguje svým hmotovým a tvarovým řešením na půdorysnou stopu vymezeného území, aby tak plně využilo potenciálu místa. Vstupy do objektu jsou při ulici Milady Horákové, taktéž vjezd pro zásobování a vjezd autovýtahu. Při ulici Koliště a v poloze nároží je objekt charakteristický zaoblenou fasádou bez otvorů, která tak tvoří bariéru proti nepřízni hluku z dopravy, ochranu proti přehřívání objektu, jelikož orientace stěny je na jiho- západ. Stěna však především vytváří z hlediska architektonicko- urbanistického clonu- vymezení a jasný názor na dění vně a uvnitř budovy. Pěti podlažní hmota budovy galerie je v hmotovém řešení a půdorysné stopě kompaktní. Tvarové řešení vychází z reakce na pohyb- ruh přilehlých ulic, což je zřejmé z půdorysů objektu. Charakterem řešení hmoty je princip ulity, která chrání- vymezuje a zprostředkovává klid pro koncentraci vnímaní umění. Zaoblení stěn také vychází v maximálně možné míře z principu zlatého řezu a v aplikaci Fibionaciho spirály, která se především propisuje do polohy vstupu a vnitřního auditoria. Kompaktnost tvaru je v posledním podlaží rozložena jak do dynamického zešikmení střechy s orientací k dominantám kostela sv. Jakuba a hradu Špilberku, tak ploch teras sloužích veřejnosti jako vyhlídkové místo. Kompaktnost tvaru a materiálové řešení dali stavbě charakter pevnosti s jasným urbánním vymezení vůči dopravnímu ruchu. Charakterem budovy je bariérová oblá stěna při ulici Koliště a v nárožní pozici k ulici Milady Horákové. Fasáda při ulici Milady Horákové je rozehrána čtvercovými otvory oken. V horním podlaží se objekt dynamicky otvírá městu. Výrazným prvkem je řešení vstupu, které návštěvníky, tak jako ulita šneka, vtahuje do vnitřního dění.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Nedecký, Matúš ; Ruller, Ivan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cielom bolo ponuknut umelcom priestor na tvorbu, kde by sa mohli inspirovat a realizovat.
Podnikatelský záměr
Hošek, Martin ; Pospíšil, Robert (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu na založení nové společnosti, která bude provozovat sociální sít pro umělce. Tato sociální síť bude sdružovat různě zaměřené umělce a bude jim poskytovat možnost prezentace jejich umělecké tvorby v digitální podobě. Pro podnik budou zdrojem zisku poskytování reklamního prostoru na internetových stránkách sociální sítě a poplatky za prémiové účty uživatelů sociální sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.