Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 181 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.
Hudba, zpěv a tanec v arabské muslimské společnosti: pohled náboženských autorit a současná praxe
Válková, Eva ; Veselý, Rudolf (vedoucí práce) ; Ostřanský, Bronislav (oponent)
Hudba, zpěv a tanec v arabské muslimské společnosti: pohled náboženských autorit a současná praxe Předmětem práce je teoreticko-empirická analýza současného postoje arabských muslimů vůči otázce praktikování hudby, zpěvu a tance. Na tuto problematiku je nahlíženo z pohledu náboženských autorit v kontrastu s názorem obyčejných muslimů a každodenní realitou. První část zachycuje teoretický výklad širokého spektra názorů na to, zda islám hudbu, zpěv a tanec povoluje či zakazuje. Tyto názory jsou podpírány výňatky z tradičních islámských textů a právních dobrozdání. Druhá část se zaměřuje na to, zda lze nalézt prvky hudby, zpěvu a tance také v islámské náboženské praxi a jak velkou roli zde hrají. Třetí závěrečná kapitola se snaží postihnout, jaká je realita každodenního života v arabské muslimské společnosti a nakolik se liší od názorů představených v první kapitole této práce. Podkladem je zde empirický průzkum názorů vybrané skupiny arabských muslimů prostřednictvím dotazníku vytvořeného na základě metodologie sociologického výzkumu. Hlavním cílem je zjistit většinový postoj této skupiny k praktikování hudby, zpěvu a tance. Konečná syntéza teoretické a empirické části obsahuje analýzu výsledků vyplývajících z odpovědí respondentů, potřebné doplňující komentáře a zaměření se na to, zda negativní či...
Tanec jako prostředek integrace dospělých s mentálním postižením
KRAUMANNOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce Tanec jako prostředek integrace dospělých s mentálním postižením bylo vytvořit, realizovat a vyhodnotit taneční kurz zaměřený na rozvoj sociálních kompetencí dospělých lidí s mentálním postižením. Práce se věnuje dospělým lidem s mentálním postižením a volnočasové aktivitě zaměřené na tanec. Ve volném čase lidí s mentálním postižením je prostor pro rozvíjení sociálních kompetencí. V reakci na současnou situaci nabídky volnočasových aktivit pro dospělé lidi s mentálním postižením jsem pokládala za přínosné založit taneční skupinu lidí s mentálním postižením, zároveň s jedinci intaktními v prostorách, které jsou pro ně neznámé. Na základě aktivity, kterou je možné realizovat zábavně, lze všestranně rozvíjet osobnost člověka a jeho sociální kompetence, které jsou předpokladem úspěšné integrace. Bakalářská práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole je vymezen pojem mentální postižení. Následně se pozornost zaměřuje na charakteristiku cílové skupiny, tedy dospělých osob s lehkou a střední mentální retardací. Dále je popsán zásah postižení do oblasti psychiky člověka a oblasti sociální. Ve druhé kapitole je nejprve definován pojem tanec a popis jeho využitelnosti v oblasti volnočasové, umělecké, ale i terapeutické. Ve třetí kapitole jsou vypsány předpoklady pro úspěšnou integraci. V závěru teoretické části je propojení cílové skupiny a aktivity pro rozvoj sociálních kompetencí. Na teoretickou část bakalářské práce navazuje část praktická, čtvrtá kapitola. Jedná se o program šestiměsíčního kurzu, který jsem sestavila na základě analýzy odborné literatury a získaných zkušeností při vedení tanečních lekcí a práci s lidmi s mentálním postižením. V programu budou zahrnuty metody práce a vyhodnocení dílčích činností. Šesti měsíční taneční kurz probíhal ve školním roce 2015/2016 a účastnilo se ho šest dospělých lidí s mentálním postižením. Do kurzu byly zapojeny studentky Jihočeské univerzity. Pro jednotlivé taneční lekce byly stanoveny dílčí cíle a aktivity byly uzpůsobeny tak, aby v nejvyšší možné míře nenásilně rozvíjely sociální kompetence účastníků. Kurz byl realizován v prostorách Občanského sdružení IN. Pro vyhodnocení aktivity a zjištění progresu v oblasti sociálních kompetencí účastníků bylo stanoveno několik oblastí rozvoje. Několik vybraných sociálních kompetencí bylo rozděleno do hodnotících škál. Účastníci byli hodnoceni při začátku kurzu a znovu po šesti měsících. Metodou vyhodnocení bylo vlastní pozorování. Zaměřila jsem se na evaluaci svého působení, evaluaci skupiny a každého jednotlivce. Evaluace proběhla také ze strany účastníků kurzu. Taneční lekce a aktivity s nimi spojené se osvědčily jako vhodný prostředek pro rozvíjení sociálních kompetencí dospělých s mentálním postižením. U pěti účastníků se hodnoty zvýšily v 5 10 ze 17 sledovaných kompetencí. Regres nastal u účastníka, který prožíval poslední dva měsíce kurzu náročnou životní situaci. Nejvýrazněji a u všech účastníků se zvýšily hodnoty v oblasti spolupráce ve skupině. U pěti účastníků došlo k progresu v navazování a udržování očního kontaktu a navazování konverzace. U jednoho účastníka se zvýšila hodnota v oblasti vystupování ve skupině, u jednoho v oblasti samostatnosti a jeden oproti začátku oslovoval ostatní účastníky jménem. Celkově se členové skupiny stali sebevědomějšími. K dosažení žádoucích výsledků přispíval fakt, že se kurz konal mimo známé prostory a v kolektivu dalších dospělých intaktních jedinců. Důležitý byl také přístup lektora, promyšlení a stanovení cílů a reakce na podněty účastníků. Při realizaci taneční aktivity s lidmi s mentálním postižením dochází k rozvoji sociálních kompetencí. Při promyšleném postupu lze kompetence rozvíjet intenzivněji a přesto nenásilně. Bakalářská práce má sloužit jako motivace pro pracovníky, kteří by chtěli touto aktivitou naplňovat volný čas dospělých s mentálním postižením a cíleně tak působit na jejich rozvoj.
Umělecká škola Brno
Divišová, Diana ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy Kraví hora. Tato škola bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí. Pozemek se nachází na území Brno - Kraví hora. Je vymezen ulicí Kraví hora, přilehlým parkem s hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Parcela je ve svažitém terénu a v současné době se na ní nachází 21 objektů sloužících podnikatelským subjektům. Parcela je z velké části obklopená zelení zahrádkářské kolonie a přiléhajícího parku. Nejbližší stavbou je objekt hvězdárny a planetária. V blízkosti se nachází také sportovní areál a koupaliště. Navržený objekt je tvořen z kvádrů, které jsou na sebe skládány v různých výškových úrovních což umožňuje, aby v každý kvádr měl svůj samostatný účel (obor): hudební, literárně-dramatický, výtvarný, polyfunkční sál a taneční obor. Jednotlivé objekty jsou propojeny rampou, která není bezbariérová, slouží tedy pro spojení těchto jednotlivých objektů a také má funkci architektonickou a estetickou. V severním rohu pozemku se nachází parkovací stání, příjezd je zajištěn po ulici Kraví hora. Při jihozápadní hranici pozemku je svah terasovitě upraven pro odpočinkové aktivity.
Marketingova strategie Kulturniho domu Rubin v Brne
Varmužová, Romana ; Urbánek,, Jiří (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je popis a komplexní zhodnocení fungování Kulturního domu Rubín v Brně Žabovřesky v kontextu čtvrti a města a vytvoření doporučení pro jeho další rozvoj. Práce se zabývá marketingem kultury, popisuje fungování Kulturního domu, jeho program a nabídku služeb, návštěvníky a klienty a definuje jeho postavení v rámci města. Obsahuje také charakteristiku hlavních konkurentů v kulturním kontextu a stanovuje hypotézy pro praktické šetření. Dotazníková část se sestává z kvantitativní ho šetření formou dotazníku mezi cílovou skupinou. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků z teoretické části a praktického výzkumu a jejich zapracování do celkové marketingové strategie Kulturního domu Rubín.
Horácký folklór v předškolním vyučování
NÁVRATOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na Horácký folklór v předškolním vzdělávání. Zabývá se pojmy Horácko, tanec, píseň, dětská hra a říkadla. Popisuje charakteristiku a členění oblasti, kroj, tanec a písně typické pro Horácko, dětskou hru, lidové zvyky, místní dětské taneční folklorní soubory. Zabývá se vývojovými specifiky předškolního věku a výchovným významem folklóru.
Sebepojetí jedince v tanečním pohybu
ZOUZALOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá sebepojetím dospívajícího jedince v tanečním pohybu. Zjišťujeme, jakým způsobem se vnímá tanečník během tance jako volnočasové aktivity v období dospívání. Práce se v této souvislosti zabývá v teoretické části vymezení pojmů týkajících se pohybu, tance a jeho různými psychologickými a pedagogickými aspekty, především expresí a expresivitou. Teoretická část se také zaměřuje na jednotlivé složky sebepojetí. Ve výzkumné části, v rámci kvalitativního výzkumu, jsou realizovány případové studie, které jsou naplněny daty získanými pomocí hloubkových rozhovorů a introspekce a retrospekce autorky práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 181 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.