Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifika komunikace s dětmi s poruchou autistického spektra
Milsimerová, Andrea ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na cílovou skupinu dětí s poruchami autistického spektra, konkrétně na komunikaci a její specifika. Teoretická část se zabývá jednotlivými typy poruch, věnuje se verbální a neverbální komunikaci těchto dětí a problémy, které při komunikaci vznikají. Nakonec představuje Son-rise program, což je program domácího vzdělávání pro děti a dospělé s poruchami autistického spektra, jehož hlavním cílem je navázat a prohlubovat vztah s dítětem, který je využíván už třicet let. Praktická část bakalářské práce je tvořena výzkumnou sondou a šesti kazuistikami dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zmapovat a charakterizovat způsob a vývoj komunikace dospělých jedinců s dětmi, které trpí poruchami autistického spektra, a poukázat na to, kde bývá v oblasti komunikace největší potíž a jak lze posílit vztah mezi dospělým a dítětem, ať už je to rodič, sociální pracovník, či asistent pedagoga. V jednotlivých kazuistikách dostali prostor rodiče, aby popsali, jak se u jejich dítěte komunikace vyvíjela a jak vypadá dnes. Kazuistiky byly sepsány na základě rozhovorů s rodiči, některé prostřednictvím emailové komunikace. Do výzkumné sondy byly použity rozhovory se sociálními pracovníky z neziskové organizace a asistenty pedagoga ze soukromé základní školy s integrovanými...
Specifika výchovy a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
BOŠKOVÁ, Sandra
Hlavním cílem bakalářské práce s názvem "Specifika výchovy a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra" je, jak již název vypovídá, představit specifika ve výchově a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra. S hlavním cílem se pojí tři výzkumné otázky, jedna hlavní a dvě specifické. Tyto otázky by měly přinést odpovědi na to jaké přístupy, specifika a pomůcky jsou při vzdělávání daných žáků využívány. Samotná práce je členěna kromě úvodu a závěru do dvou částí, na teoretickou a praktickou část. Každá tato část se dále dělí do několika kapitol a podkapitol. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly rozdělené do několika podkapitol. Tyto kapitoly se věnují především vymezení pojmu porucha autistického spektra, systému výchovy a vzdělávání žáků s PAS a výchovně vzdělávacím intervencím užívaných u žáků s PAS zvláště strukturovanému učení, které patří mezi základní specifika u daných žáků. V praktické části je vymezen cíl této bakalářské práce a výzkumné otázky s ním spojené. Následuje popis vybraných metod výzkumného šetření a techniky sběru dat. Dále je zde kapitola věnující se realizaci výzkumného šetření, po které následuje kapitola Výsledky, kde jsou vypracovány případové studie. Pro splnění cíle výzkumného šetření byla uplatněna metoda zúčastněného pozorování. Díky této metodě byly získány poznatky dále uplatněné v této bakalářské práci. Pro úplnost a celistvost případových studií byly vedeny rozhovory s rodiči žáků a speciálními pedagogy. Pomocí zvolených metod a případových studií byly charakterizovány pedagogické přístupy a využívané pomůcky. Mezi hlavní specifika výchovy a vzdělání žáků s poruchou autistického spektra patří především strukturované učení a individuální přístup s přihlédnutím k jednotlivým zvláštnostem jedince.
Specifika práce s dětmi s poruchami autistického spektra ve školní družině
KRAJŇÁKOVÁ, Darina
Diplomová práce je zaměřena na specifické metody a principy práce pedagogů s dětmi s poruchou autistického spektra. Teoretická část popisuje charakteristické projevy autismu, příčiny vzniku autismu. Dále se zabývá podmínkami inkluzivního vzdělávání a vlivem volného času dětí a mládeže na výchovně-vzdělávací proces. Empirická část popisuje specifika práce speciálních pedagogů a pedagogických pracovníků s dětmi s poruchou autistického spektra ve školní družině. Výzkumného šetření se zúčastnilo 7 respondentů ze základních škol v Praze. Výzkum poukazuje na některá specifika práce pedagogů s dětmi s poruchou autistického spektra. Z výzkumného šetření vyplývá, že komunikační dovednosti dítěte s poruchou autistického spektra vyžadují od pedagoga zachování jednotného komunikačního stylu s dodržováním zásady strukturalizace v komunikaci. Sociální chování u dětí s poruchou autistického spektra je narušené. Na základě odpovědí respondentů je potřeba, aby pedagog ve výchovně-vzdělávacím procesu umožnil dítěti se začleňovat do kolektivu svých vrstevníků. Volný čas a volnočasové aktivity patří k rozvoji dětí a mládeže s poruchou autistického spektra. Zásada dobrovolnosti a volitelnosti je pilířem ve formálním a neformálním vzdělávání dětí.
Zkušenosti rodičů dětí s poruchou autistického spektra s přijetím do mateřské školy
HURYCH HÁJKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi rodičů dětí s PAS při předškolním vzdělávání v časovém rozmezí dvaceti let. Teoretická část poskytuje základní informace o rodině jako takové, o specifikách rodin dětí s postižením, dětí s PAS. Je zde uvedena historie, typy a projevy autismu, dále se práce zabývá inkluzí a vzájemnou komunikací mezi učitelkami mateřských škol a rodiči dětí s PAS. Praktická část uvádí použité metody kvalitativního výzkumu při zjišťování informací od rodičů a učitelek mateřských škol a jsou zde prezentovány výsledky rozhovorů.
Volný čas autistických dětí
PLOJHAROVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá volným čase dětí s autismem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je dále členěna do dvou kapitol. První z nich obsahuje podkapitoly, které se zabývají poruchami autistického spektra, jejich charakteristikou, popisem těchto poruch a jejich vývojem v jednotlivých věkových etapách. Druhá kapitola je zaměřena na volný čas, jeho funkce a popis. Obsahuje také výčet institucí pro volný čas dětí a mládeže a příklady institucí věnujících se volnému času dětí s poruchami autistického spektra. Hlavním cíle této práce je zjistit, jak děti s poruchami autistického spektra tráví svůj volný čas, zda využívají nabídek volnočasových center a s jakými problémy souvisejícími s touto poruchou se ony i jejich rodiče musí ve volném čase potýkat. Praktická část práce pak byla vedená formou kvalitativního výzkumu pomocí strukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s poruchami autistického spektra. Pomocí těchto rozhovorů a jejich analýze se podařilo zjistit, že děti s poruchami autistického spektra podle svých rodiči preferují trávení volného času v rámci rodiny. Nejčastějším problémem který se ve volném čase objevuje, je dle odpovědí rodičů problémové chování dětí, jako je agresivita, výbuchy vzteku a náladovost.
Logoterapeutické hodnoty v životě rodičů dětí s mentálním postižením a poruchami autistického spektra
SMETANOVÁ, Dana
Ve své práci charakterizuji základní pojmy z oblasti mentálního postižení a diagnózy autismu. Snažím se nastínit náhled z morálního a pedagogického pohledu na děti s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, jaký je smysl a míra potřeby vzdělávání a zároveň rozebírám nároky kladené na rodiče, pedagogy, sociální pracovníky. Protože se práce zabývá logoterapeutickými hodnotami rodičů dětí s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, popisuji význam tvůrčích, zážitkových, postojových hodnot v životě člověka a rodičů těchto dětí. V celkovém kontextu se práce věnuje logoterapii s ohledem na možnou rezignaci rodičů na životní osud, který je spojen s obtížnou životní situací. Ve své práci jsem použila kvalitativní výzkum a metodu výzkumného šetření s prvky kvalitativní analýzy dat, jelikož mi tato metoda dovoluje pracovat s menšími výzkumnými soubory. Výzkum probíhal mezi rodiči dětí s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, kteří jsou členy Asociace rodičů dětí se zdravotním postižením, nebo jejichž děti využívají služeb školy Rolnička provozované Diakonií Českobratrské církve evangelické. Cílem je zjistit, zda se v žebříčku hodnot rodičů dětí s postižením vyskytují logoterapeutické hodnoty formulované V. E. Franklem. Na závěr bylo provedeno zhodnocení získaných údajů.
Výchova dítěte s autismem v ústavní péči
Stárková, Blanka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o výchově dětí s autismem v zařízeních ústavní péče. V první části popisuje pervazivní vývojové poruchy, etiologii, klinický obraz, diagnostiku autismu a základní triádu postižení. Dále se zabývá ústavní péčí o osoby s postižením, historickým vývojem i současností. Věnuje se převážně výchovné péči v těchto zařízeních. Poslední částí je výzkum v zařízeních ústavní péče, které poskytují výchovnou péči osobám s autismem. Cílem výzkumu je zmapovat situaci výchovné péče o autisty v ústavních zařízeních. Použita je metoda dotazníku, rozhovoru, obsahové analýzy. Výzkum je doplněn kazuistikami.
Integrace dítěte s parciální trisomií 9. chromozomu v MŠ
VACKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s parciální trizomií 9. chromozomu do mateřské školy. Jedná se o longitudinální šetření ve formě případové studie, které zachycuje individuální změny integrovaného dítěte a vývoj integrace. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována integraci do mateřské školy, vybranému typu postižení a současné legislativě. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu, prezentovány výsledky výzkumného šetření, tedy případová studie týkající se integrace dítěte s parciální trizomií 9. chromozomu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.