Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adventní kalendář plný příběhů - pedagogický projekt na rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole
Crlíková, Ivana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. Teoretická část je zaměřena na rozvoj čtenářství a předčtenářské gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Zabývá se možností využití vybraných metod programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) - Čtením a psaním ke kritickému myšlení v prostředí mateřské školy. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku v oblastech důležitých pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V praktické části je představen pedagogický projekt Adventní kalendář plný příběhů, založený na práci s texty. Ve spojitosti s jednotlivými příběhy je ověřováno, zda vybrané metody programu RWCT mohou ovlivnit u dětí pěti až šestiletých vzájemnou komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse. Diplomová práce předkládá výsledky zjištěné na počátku a po ukončení pedagogického projektu. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, dětí předškolního věku, čtenářská gramotnost, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, metody, práce s textem, výzkum komunikace, naslouchání a zapojování se do diskuse
Analýza televizního pořadu pro děti Kouzelná školka
Smrčková, Hana Marie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce je provést pomocí kombinace kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy rozbor původního pořadu České televize Kouzelná školka. Pořad je určen primárně dětem předškolního věku. Sledované atributy obsahové analýzy jsem zvolila na základě studia existující teoretické literatury. Sledovanými obsahy jsou například motivy výchovy a vzdělávání, předávání morálních hodnot, strachu, dobrodružství, násilí, interaktivity, vyprávění příběhů nebo genderismu. Kvantifikace četnosti výskytu jednotlivých atributů je pouze prvním krokem analýzy. Nejpodstatnější otázkou této práce není, CO je v pořadu zastoupeno, ale PROČ tomu tak je a zvláště JAKÉ účinky může mít daný obsah na dětského diváka. Analytická část práce se skládá ze dvou hlavních kapitol- Celková obsahová analýza pořadu a Moderátoři pořadu. V těchto kapitolách uvádím souhrnné výsledky kvantitativní obsahové analýzy pro plný rozsah sledovaného materiálu i dílčí výsledky pro jednotlivé moderátory. Výstupy konfrontuji s teoretickými předpoklady a pro doplnění (a reflexi současné praxe výroby dětských pořadů) předkládám zároveň motivace tvůrců pořadu. Záměrem je na základě stanovených kritérií zhodnotit kvalitu a vhodnost pořadu Kouzelná školka pro danou cílovou skupinu dětí. Touto prací bych ráda přispěla ke zmapování mediálních,...
Programy severoamerických veřejných knihoven zaměřené na rozvoj čtenářství u dětí od narození do 6 let: případové studie
Applová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem diplomové práce je charakteristika a zhodnocení programů a projektů probíhajících ve Spojených státech amerických na podporu dětského čtenářství. Úvodní část je věnována čtení dětem od narození do šesti let, vlivu knih na dítě a faktorům, které ovlivňují vznik čtenářství. V dalších kapitolách jsou představeny projekty Americké knihovnické asociace a její divize Asociace knihovnických služeb pro děti. Dále jsou prezentovány programy vybraných knihoven a neziskových organizací (např. Mother Goose on the Loose, Birth to six nebo Reach out and Read). V závěrečné kapitole je popisován stav v této oblasti v České republice. Jsou zde zmíněny projekty Celé Česko čte dětem, Rosteme s knihou, Poprvé do školy - Poprvé do knihovny, a také spolupráce knihoven a mateřských škol.
Možnosti prevence vzniku ortopedických vad nohy u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zaměřuje na ortopedické vady nohou u dětí předškolního věku a jejich prevenci. Noha je důležitým výkonným orgánem, který plní mnoho funkcí. Mezi hlavní funkce patří stoj a lokomoce. Neméně důležitou funkcí je schopnost nohy vnímat informace o terénu, po kterém se pohybujeme. Prostřednictvím receptorů umístěných v chodidle proudí tyto informace neustále do centrální nervové soustavy, kde jsou vyhodnoceny společně s informacemi z ostatních částí těla. Na základě těchto informací se děje velké množství navazujících komplexních dějů např. korekce těžiště, řízení polohy a pohybu těla. V dnešní době nosí mnoho dětí nevhodnou obuv a nemá dostatek proprioceptivních podnětů. Následkem toho přestává být noha funkční a dochází ke vzniku různých ortopedických vad. Nesprávné postavení nohy se projeví v postavení celého těla, jelikož noha pracuje v rámci celého tělesného systému. Lidská noha se vyvíjí v období předškolního věku, proto je důležité věnovat se prevenci právě již v tomto období, dokud ještě nejsou zafixované patologické stereotypy. V teoretické části jsou popsané základní informace vedoucí k pochopení dané problematiky. Je zde popsána anatomie nohy, její vývoj a funkce. Dále je práce zaměřena na získané ortopedické vady nohou, možnosti jejich prevence a vyšetření nohy. Poslední kapitola se věnuje vývoji dítěte v předškolním věku. Cílem této bakalářské práce je informovat o tom, jaké existují ortopedické vady nohou u dětí, zároveň zmapovat, které vady jsou nejčastější a navrhnout preventivní opatření, která děti chrání před vznikem ortopedických vad nohou. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum s vyhodnocením plantogramů dětí, které navštěvují mateřskou školu a následným vyhodnocením tří kazuistik před terapií a po ní. Ke sběru dat byl použit rozhovor k získání anamnézy, metoda pozorování a vstupní a výstupní kineziologický rozbor. Terapie trvala celkem deset týdnů a byla sestavena na základě senzomotorické stimulace s prvky hry tak, aby děti zvládly udržet pozornost. Z výsledků této bakalářské práce vyplývá, že u všech tří probandů došlo v průběhu cvičení ke zlepšení stavu nohy i ke zlepšení stability celého těla. Tato práce by mohla být přínosem pro současné i budoucí fyzioterapeuty, kteří se o tuto problematiku zajímají. Dále tato práce může fungovat jako podklad pro další a podrobnější zpracování tohoto tématu. Mohla by se uplatnit i při tvorbě výchovně - pohybových metodik v mateřských školách. Inspiraci pro cvičení by zde mohli najít i rodiče, kteří chtějí předejít vzniku ortopedických vad nohy svých dětí.
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím pohádky
MATĚJKOVÁ, Eva
Teoretická část se věnuje ilustraci a významným českým ilustrátorům dětské literatury. Dále se zaměřuje na pohádku jako umělecký útvar a na význam pohádky v předškolním věku. V praktické části je popsána realizace osmi pohádek s konkrétní skupinou, jejich průběh a návrh metodických postupů jak pracovat s těmito pohádkovými příběhy a rozvíjet tak výtvarné tvořivé aktivity dětí. Vše je doplněno fotografiemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.