Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pozornosti investora na trh s ropou
Topolnikova, Anna
Topolnikova, A. Vliv pozornosti investora na trh s ropou. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Záměrem této bakalářské práce je zjistit vliv vybraných ukazatelů na výnosnost futures kontraktů na ropu a výnosnost akcií společností působících v oblasti těžby ropy. Teoretická část práce popisuje možnosti investování do ropy, představuje nejvýznamnější metody oceňovaní akcií a determinanty ovlivňující ceny ropy. Samostatná kapitola je věnovaná sentimentu investora. Kde jsou představené způsoby měření sentimentů a vyjádření pozornosti při pomoci vyhledávání určitého výrazu v aplikace Google Trends. Praktická část se věnuje vztahů mezi výnosnosti akcií společnosti ExxonMobile, futures kontraktů ropy WTI a dalšími vybranými ukazateli prostřednictvím korelační a regresní analýzy. Na základě získaných informace z teoretické a praktické části prací jsou formulovaná doporučení pro investory
Vztah mezi silou stisku ruky a kognitivní funkcí u seniorů nad 65 let
Čutková, Michaela ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název práce: Vztah mezi silou stisku ruky a kognitivní funkcí u seniorů nad 65 let Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možné vazby mezi silou stisku ruky a kognitivními funkcemi u seniorů nad 65 let. Metoda: Z mezinárodního výzkumu SHARE (Survey of Health Ageing and Retirement in Europe) byla v rámci diplomové práce provedena analýza dat. Cílem práce bylo účastníky studie rozdělit do sedmi kategorií podle jejich dosaženého vzdělání a následně vypočítat generalizované lineární modely pro každou z těchto kategorií, jak pro muže, tak pro ženy. Tímto přístupem se zkoumal vztah mezi dosaženým vzděláním a dalšími proměnnými. Výsledky: Do průzkumu bylo celkem zařazeno 38 519 účastníků, průměrný věk 74,00 ± 6,7 let z 18 zemí světa. Více než polovina bylo žen. V rámci analýzy dat bylo zjištěno, že nejvíce zastoupenou skupinou účastníků vzdělání byla třetí skupina s vyšším středním vzděláním, jak je definováno podle klasifikace ISCED 2011. Z tabulek vyplývá, že s rostoucí úrovní vzdělání lineárně rostou i hodnoty všech percentilů. Tento výsledek naznačuje, že větší vzdělání je spojeno s vyššími výkony ve zkoumaném testu. Zároveň bylo zjištěno, že výkonnost v testu postupně klesá s přibývajícím věkem účastníků. Klíčová slova: síla stisku ruky, dynamometrie, kognitivní funkce,...
Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise
Slavíková, Magdalena ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise Cíle: Cílem této studie bylo navrhnout soubor pedagogicko-psychologických doporučení a strategií pro trenéry a rodiče, které by pomohly maximalizovat účinnost a pozitivní dopad tenisového tréninku na děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Metody: Proběhlo pozorování tří vybraných dětí s ADHD během tenisového tréninku. Pozorování proběhlo po dobu jedné tréninkové jednotky. Tato metoda umožňuje sbírat data přímo z prostředí, v němž se děti přirozeně nacházejí. Dále byl realizován řízený strukturovaný rozhovor s trenérem zmíněných tří dětí. Tento rozhovor byl založen na deseti předem připravených otázkách, které se týkaly práce s dětmi s ADHD, výukových strategií a budoucnosti těchto dětí v tenise. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí principu zakotvené teorie, což pomohlo identifikovat klíčové aspekty a vzorce v odpovědích trenéra. Výsledky těchto analýz pak byly využity k vytvoření návrhů pedagogických strategií pro práci s dětmi s ADHD v tenise. Výsledky: Výsledky naší studie poskytují obraz o situaci dětí s ADHD v kontextu tenisového tréninku. Pozorování ukázalo specifické chování a reakce dětí s ADHD během tréninkových jednotek. Byly identifikovány klíčové vzorce a aspekty chování, které mohou ovlivnit jejich učení a vývoj v rámci...
Krátkodobý efekt používání chytrého telefonu na aktivní selektivní zrakovou pozornost
Nehasil, Lukáš ; Veselý, Viktor (vedoucí práce) ; Kučerová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá krátkodobým efektem používání chytrého telefonu na selektivní zrakovou pozornost. Cílem práce je zjistit, zda je po jednorázové expozici možné zjistit změnu aktivní selektivní zrakové pozornosti a zda sportovní organizace omezují používání mobilních telefonů svých cvičenců. V teoretické části práce shrnuje vývoj výzkumu pozornosti a popisuje závěry recentních studií zabývajících se tématem chytrého telefonu a pozornosti. Metodika: Změna pozornosti byla měřena pomocí opakovaného Testu pozornosti d2. První měření proběhlo po 10 minutách používání chytrého telefonu, druhé bez použití telefonu. Dále byli telefonicky kontaktováni zástupci pražských sportovních organizací s otázkami zaměřenými na pravidla používání mobilních telefonů. Výsledky: Lepší výkon soustředění byl zjištěn u měření bez předchozího používání chytrého telefonu. V konfidenčním intervalu 95 % je výkon soustředění s telefonem v rozmezí 83 % - 95 % výkonu soustředění bez telefonu. Při porovnání prvních dvou řádků nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly oproti zbytku testu. Kontaktováno bylo 85 zástupců 66 pražských sportovních organizací. Omezení používání mobilního telefonu během tréninků bylo zaznamenáno ve 42 případech, během soutěží ve 32 a v určitém časovém intervalu před těmito událostmi pouze v 6...
Koncept všímavosti v prostředí MŠ
DVOŘÁKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se soustředí na problematiku všímavosti v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje stručnému vymezením pojmu všímavost a jeho souvislostem (pozornosti, regulaci emocí, postojům a rušivým faktorům). Dále kapitola obsahuje rozsáhlou část, jež se zaměřuje na všímavost a její rozvoj u dětí. Součástí praktické části je akční výzkum uskutečněný v závislosti na připraveném tematickém celku, jenž se věnuje rozvíjení všímavosti u dětí, a to postupně od vnější k vnitřní. Obsahuje záznam výsledků tematického celku a část s reakcemi dětí na opakující se cvičení. Dále se věnuje zodpovězení výzkumných otázek a připomínkám či doplnění pro využití tematického celku. V příloze jsou pak uvedeny fotografie z realizace tematického celku.
Vliv arousalu na proces učení
TORÁČOVÁ, Kamila
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu nízkoarousalové (nízkoaktivační) a vysokoarousalové (vysokoaktivační) hudby na proces učení. Teoretická část práce se věnuje procesu učení, pozornosti, mechanismu paměti a konceptualizaci arousalu jakožto emoční komponenty i obecné složky aktivace v oblasti hudebního pozadí. Praktická část bude provedena formou experimentu, v němž bude ovlivňován proces učení za pomocí prezentace standardizovaných hudebních nahrávek ohodnocených na základě arousalu. Jako experimentální úlohy jsou zvoleny úkoly na zapamatování a analýza dat se bude zabývat rozdíly v míře zapamatování na základě přítomnosti variace hudebního působení. Experiment se skládá ze dvou částí. V první se snaží probandi zapamatovat číselné řady a ve druhé části skupiny slov.
ERP koreláty arousalu v afektivním primingu
KUČEROVÁ, Dominika
Bakalářská práce se věnuje tématu afektivního primingu, jenž je extenzivně zkoumán v neurolaboratoři PF JCU, a na které bakalářská práce navazuje při výzkumu metodologických aspektů primingové stimulace arousalem. V teoretické části se práce zabývá nastíněním afektivního primingu a jednotlivých intervenujících vlivů, konkrétně oblastí multimodálního primingu a mezistimulového časování. Též shrnuje základní empirické doklady o arousalové kongruenci a inkongruenci mezi stimulačními podněty. V praktické části přináší práce výsledky experimentálního EEG ERP výzkumu vlivu multimodálního afektivního primingu arousalem na jednotlivé kategorie cílových proměnných konceptualizovaných na základě dimenzionální teorie emocí.
Lukostřelba jako prostředek ke zlepšení pozornosti u dětí mladšího školního věku
Chrzová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se snaží přispět k řešení nápravy poruch pozornosti u dětí mladšího školního věku. Cílem je zhodnotit dopady lukostřelby na pozornost dětí i v běžném životě. Zabývá se historií lukostřelby, lukostřelbou v dnešní době a propojením problematiky pozornosti u dětí mladšího školního věku. Jakými poruchami děti v tomto věku trpí a zda může lukostřelba pomoci dětem s problémy pozornosti. Pomocí dotazníkového šetření o povědomí široké veřejnosti o lukostřelbě a experimentu založeném na pozorování dětských lukostřelců jsem došla k závěrům této práce.
Jóga a její vliv na pozornost v předškolním a mladším školním věku
Škarvadová, Katka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
The diploma thesis deals with yoga and it's effect on attention in preschool and early school age. The theoretical part talks about the issue of attention in childhood, the components of attention and the circumstances that affect child's development. There is also a description of the history and directions of yoga, the specifics of chlidren's yoga and the principles of the exercise itself. The theoretical part also describes the development of kids in preschool and early school age. The research part is devoted to research that took place in kindergarden and two primary schools in Prague. It lasted three months. There are hypotheses for this work based on the studied literature. The research set and it's creation are described here, as well as the research methods used. It describes the framework of the yoga lesson, attention test for both age groups and in the research part we can find tables of results of each class and their percentage improvement between input and output tests. KEYWORDS Yoga, attention, preschool age, early school age
Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.