Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a inovace programů pohybových aktivit pro děti v zařízeních VUT v Brně
Buriánková, Markéta ; Krčová, Vendula (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je analýza a inovace volnočasových aktivit pro děti ve věku 6-15 led pod Centrem Sportovních Aktivit Vysokého učení Technického v Brně (CESA VUT). Jedná se o Sportovní příměstské tábory, Sportovní tábory s rozšířenou výukou (tenis, atletika a fotbal) a Sportovních pátků. Výstupem bakalářské práce je zefektivnění sportovních programů pro děti.
Podnikatelský záměr
Nasadilová, Petra ; Janáč,, František (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro fiktivní zřízení fitness wellness centrum v obci Hnanice. Při zpracování tématu jsem vycházela z poznatků o nedostatečnosti pohybových aktivit u studentů, žen na mateřské dovolené a seniorů. Dílčím cílem práce je navrhnout wellness fitness centrum které díky široké škále svých nabízených služeb zaujme širokou škálu klientů v České Republice , ale i v zahraničí, ale také k jejich lepšímu zdravému životnímu stylu.
Podnikatelský záměr: zřízení fitness centra na státní střední škole
Kos, Lukáš ; Kvasnička, Pavel (oponent) ; Šopíková, Jana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro zřízení fitness centra pro konkrétní státní střední školu. Při zpracování tématu jsem vycházel z poznatků o nedostatečnosti pohybových aktivit u studentů středních škol. Dílčím cílem práce je navrhnout řešení jak tento nedostatek pohybu eliminovat a přispět tak ke zlepšení nejen zdravotního stavu daných studentů, ale také k jejich lepšímu zdravému životnímu stylu.
Míčové hry pro děti mladšího školního věku s nadváhou
Saglová, Tereza ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na míčové hry pro děti s nadváhou. Jejím cílem je navrhnout soubor zábavných cvičebních jednotek, které budou sloužit učitelům tělesné výchovy, trenérům a rodičům. Práce vznikla ve spolupráci s národním programem BF24 zaměřený na prevenci obezity u dětí. Teoretická část se zabývá diagnostikou obezity a nadváhy, popisuje způsoby měření, doporučené pohybové aktivity pro děti s nadváhou, období mladšího školního věku, význam hry a zařazení míče do sportovní činnosti. Na základě teoretické části jsou v praktické části vybrány vhodné míčové hry pro děti mladšího školního věku s nadváhou, z nichž jsme vytvořili 15 cvičebních jednotek, které jsou kategorizovány podle zaměření do 4 kategorií - manipulace s míčem, házení a chytání, zasahování cíle a koordinační dovednosti s míčem. Všechny mají jeden společný cíl a tím je motivace k pravidelné sportovní aktivitě pro děti s nadváhou. Míčové hry jsou rozděleny do jednotlivých částí - úvodní, hlavní a závěrečná. Celá cvičební jednotka je rozvržena do 45 minut. Každá cvičební jednotka obsahuje zaměření, doporučené věkové období, počet dětí, místo a potřebné pomůcky k její realizaci. Přípravy byly zpracovány tak, aby je mohli využívat všichni, kteří se touto problematikou zabývají. Přípravy na cvičební jednotky následně...
Konzumace omega-3 mastných kyselin u žen starších 80 let a její vztah k pohybové aktivnosti a kognitivním funkcím
Mikošková, Helena ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Autor: Bc. Helena Mikošková Název: Konzumace omega-3 mastných kyselin u žen starších 80 let a její vztah k pohybové aktivnosti a kognitivním funkcím Cíle: Porovnat výživové zvyklosti ohledně konzumace omega-3 mastných kyselin (MK) u pohybově aktivních a neaktivních žen a zjistit vztah této konzumace s úrovní kognitivních funkcí. Metody: Do studie bylo zařazeno 38 žen ve věku od 80 do 87 let (průměr 82,9±2,13), které byly rozděleny do 2 skupin. První skupinu (N=20) tvořily ženy, které bývaly aktivní ve středním věku (ve věku 30-60 let vykonávaly pohybovou aktivitu (PA) v minimálním rozsahu 2,5 hodin/týdně). Druhá skupina (N=18) byla složena z neaktivních žen, které ve středním věku vykonávaly PA v nižším než výše uvedeném rozsahu. Výživové zvyklosti byly hodnoceny food frekvenčním dotazníkem a kognitivní funkce byly hodnoceny testy: Mini Mental State Examination, Reyův auditorně verbální test učení, Test cesty, Test verbální fluence (zvířata), a Boston Naming Test-30. Výsledky: Výživové zvyklosti vzhledem ke konzumaci omega-3 MK se mezi skupinami nelišily. Dále bylo zjištěno, že méně než 50 % všech dotazovaných žen dodržuje všeobecná doporučení ke konzumaci ryb. Nebyla nalezena závislost mezi konzumací omega-3 MK z přírodních zdrojů a konzumací doplňků stravy obsahující omega-3 MK. Byla však...
Rozvoj pohybových dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
BILÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj pohybových dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Uplatnění práce bude zejména u pedagogických pracovníků mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu při inkluzivním vzdělání předškoláků se zrakovým postižením. Cílem této práce je sestavit edukační program pohybových aktivit. Aktivity mají za úkol rozvíjet oslabené pohybové dovednosti dítěte, které vznikají důsledkem zrakového postižení. Pro naplnění cílů bude zvolena kvalitativní strategie. Práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a praktické. V teoretické části je představena terminologie spjatá k problematice zrakového postižení. Nalezneme zde klasifikaci jednotlivých zrakových vad, nejčastější zrakové vady v předškolním věku a obecná specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením. Dále je zde objasněna problematika pohybu těchto dětí a zejména význam pohybových aktivit pro děti se zrakovým postižením. Poslední kapitola teoretické části je věnovaná možnostem předškolního vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh edukačního programu pohybových aktivit. Tyto aktivity mohou posloužit pedagogům hlavního vzdělávacího proudu mateřských škol v případě, že jim je do třídy integrováno dítě se zmíněným postižením. Aktivity mají ale své využití i u intaktních dětí v mateřských školách i v domácím prostředí. Pohybové aktivity jsou v edukačním programu zaměřeny především na rozvoj chůze a stability těla. U každé aktivity je uvedena motivace, podrobný popis činnosti s fotodokumentací a případně zvolené pomůcky pro danou aktivitu.
Vliv pandemie Covidu-19 na pohybové aktivity u pacientů s roztroušenou sklerózou
BŘEZÍKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je vliv pandemie Covidu-19 na pohybové aktivity u pacientů s roztroušenou sklerózou. Cílem této práce bylo popsat, jak ovlivnil nouzový stav způsobený pandemií Covidu-19 pacienty s roztroušenou sklerózou pomocí dotazníku, který byl poskytnut pacientům s roztroušenou sklerózou skrze sociální sítě, konkrétně Facebook, a přes emailovou komunikaci. Z výsledků této bakalářské práce vyplývá, že 52% respondentů neovlivnila pohybové aktivity pandemie Covidu-19. U většiny pacientů se jejich fyzická zdatnost během pandemie Covidu-19 zhoršila, nebo nezměnila a pouze u 8% došlo ke zlepšení v jejich fyzické zdatnosti. Také vyšlo najevo, že s každou další vlnou pandemie Covidu-19 se snižoval počet respondentů, kteří se věnovali pravidelné fyzické aktivitě nebo cvičení více, než před pandemii Covidu-19. Skoro půlka respondentů (48%) uvedla, že nechodí na pravidelné terapie k fyzioterapeutovi, takže zde nemohli zaznamenat žádnou změnu. Ti, kteří na pravidelné terapie dochází, tak v 98% uvedli, že nezaznamenali žádnou změnu ve fyzioterapeutické léčbě. Pouze u 2% byla terapie přerušena. Tato bakalářská práce může být využita k obeznámení veřejnosti s onemocněním roztroušená skleróza. Také k obeznámení veřejnosti se související aktuální situací pandemie Covidu-19 a jejím dopadu na pohybové aktivity pacientů s roztroušenou sklerózou.
Využití pohybových aktivit u osob s Downovým syndromem
HEJLEK, Jaroslav
V této bakalářské práci se zabývám využitím pohybových aktivit u osob s Downovým syndromem, cílem práce bylo zjistit a popsat jaké pohybové aktivity se využívají v rámci sociálních služeb. Za účelem dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru a technika ohniskové skupiny. Odpovědi komunikačních partnerů byly sbírány s ohledem na dva výzkumné soubory a rozdílnou technikou získávání dat. Prvním výzkumným souborem byli sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a aktivizační pracovníci, rozhovory byly uskutečněny s devíti pracovníky z pěti různých zařízení sociálních služeb v rámci Jihomoravského a Jihočeského kraje. Následně byly vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a kategorizace dat. Druhým výzkumným souborem byli klienti z jednoho zařízení v Jihomoravském kraji, data byla sbírána pomocí techniky ohniskové skupiny. Ohniskové skupiny se zúčastnilo pět klientů, celkem tři muži a dvě ženy. Vyhodnocení jsem provedl pomocí metody vytváření trsů. Z výsledku vyplývá, že nabídka pohybových aktivit v zařízeních sociálních služeb je velmi pestrá a různorodá, klienti jsou k nim podporováni a mají na ně pozitivní účinky. Většina klientů se účastní sportovních akcí, soutěží či olympiád a pohybové aktivity mají rádi. Přínosem bakalářské práce je přehled využití pohybových aktivit pro pracovníky či jiné lidi, kteří pracují s osobami s Downovým syndromem, a může být možným zdrojem inspirace. Práce také poukazuje na význam pohybových aktivit a může přispět ke zlepšení informovanosti veřejnosti.
Komparace pohybových a volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory v ČR a Německu
NASTAS, Daniela
Ve své závěrečné diplomové práci se věnuji problematice pohybových a volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory v ČR a Německu. Celá práce se člení na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji pobytové instituce pro seniory v ČR a Německu a jejich financování a historický vývoj až do současnosti, zabývám se psychickou, fyzickou, sociální a spirituální stránkou seniora a jeho adekvátními pohybovými aktivitami. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření a statistické ověření testovaných hypotéz. Dotazníky jsem rozeslala elektronickou formou do více než 50 domovů pro seniory v ČR a Němec-ku, ale odpovědi jsem získala jen ze 13 z nich. Cílem bylo zjistit, zda jsou senioři spokojeni s nabízenými aktivitami v domově pro seniory, jakým aktivitám se senioři věnují, co jim daná aktivita přináší a jaké zlepšení by uvítali. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek. Potvrdilo se, že celkem 50 % klientů v Německu odpovědělo, že jsou zcela nebo spíše spokojeni s kvalitou nabízených služeb oproti tomu v ČR to bylo o 8 % procent méně tj. 42 %. Na základě tohoto šetření, vyplývá, že senioři mají zájem o nepohybové aktivity, které jim přináší kontakt s ostatními lidmi a tím, se utužují jejich sociální vazby. Proto by bylo vhodné, aby ředitelé domovů pro seniory zvážily zařazení nových aktivit nepohybového charakteru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.