Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
The relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition in middle childhood
Mejsnarová, Linda ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Sedláček, Jaromír (oponent) ; Eisenmann, Joey C. (oponent)
V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých...
Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18-35 let
Macelová, Veronika ; Kotková, Karla (vedoucí práce) ; Šebková, Natálie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Macelová Vedoucí práce: MUDr. Karla Kotková Název bakalářské práce: Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18- 35 let Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o problematice motorického učení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní informace o motorickém učení. Zabývá se jeho fázemi, druhy, činiteli, kteří ho ovlivňují a kognitivními funkcemi. Dále jsou zde zmíněny fyzioterapeutické metody, které na principu motorického učení fungují. Nechybí zde kapitola o pohybových dovednostech, virtuální realitě a systému Homebalance. Praktická část je výzkumného typu, zaměřená na sběr dat a jejich analýzu. Zúčastnilo se ji 15 zdravých mladých žen. Cílem práce je popsat průběh motorického učení, které probíhalo 10 týdnů s frekvencí jedné cvičební jednotky týdně na stabilometrické plošině Nintendo Wii s využitím interaktivního rehabilitačního systému Homebalance. V praktické části jsou vyhodnoceny a následně porovnány výsledky jednotlivých úloh. Celkový čas všech úloh je statisticky zhodnocen pomocí Studentova t-testu. Stanovená hypotéza, že se celkový čas všech probandek jako jednoho celku významně sníží, byla potvrzena. Klíčová slova: motorické učení, pohybová dovednost,...
Rozdíl v efektivitě tréninku střelby s odlehčeným a těžkým kotoučem v kategorii starších žáků
Loskot, Jiří ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název: Rozdíl v efektivitě tréninku střelby s odlehčeným a těžkým kotoučem v kategorii starších žáků Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je srovnat efektivitu tréninku střelby po ruce rozdílných výkonnostních skupin krátkým a dlouhým švihem z vnější nohy a příklepem z vnitřní nohy s využitím odlehčeného a těžkého kotouče u hráčů kategorie starších žáků. Metody: V této práci byla využita metoda intervenčního experimentu, při kterém byly dvě zkoumané skupiny srovnávány pomocí analýzy rozptylu ANOVA. Velikost efektu změny byla hodnocena Cohenovým d. Testovaný soubor tvořilo 16 hráčů starších žáků ledního hokeje týmu SK Černošice. Studie zahrnuje celkem tři měření rychlosti střelby, přesnosti střelby a síly stisku ruky, a to před a po šestitýdenním tréninku střelby a na konci druhého šestitýdenního cyklu. Trénink střelby probíhal krátký švihem, dlouhým švihem a příklepem s odlehčenými a těžkými kotouči. Tyto kotouče byly využity ve specifických cvičeních pro nácvik střelby. Výsledky: Technicky zdatnější hráči, kteří započali trénink s těžšími kotouči zaznamenali větší efekt zlepšení v rychlosti střelby dlouhým a krátkým švihem a příklepem, a také v přesnosti střelby po intervenci střeleckého programu s těžšími kotouči, než po intervenci střeleckého programu s lehkými kotouči. Technicky méně zdatní...
Rovnováha a možnosti jejího ovlivnění motorickým učením
Janíčková, Michaela ; Kotková, Karla (vedoucí práce) ; Janatová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor práce: Michaela Janíčková Vedoucí práce: MUDr. Karla Kotková Oponent práce: Název bakalářské práce: Rovnováha a možnosti jejího ovlivnění motorickým učením Abstrakt bakalářské práce Bakalářská práce je teoreticko-praktická. V teoretické části je probrána problematika rovnováhy a motorického učení. Jsou zde vysvětleny důležité pojmy a uvedeny základní standardizovaná vyšetření rovnováhy a fyzioterapeutické metody ovlivňující rovnováhu na principu motorického učení. Praktická část je výzkumného typu, zaměřená na sběr dat a jejich parciální analýzu. Dobrovolně se jí zúčastnilo 16 zdravých dívek bez poruchy rovnováhy. Cílem bylo posoudit vliv motorického učení na rovnováhu těchto probandek. Motorické učení probíhalo 10 týdnů s frekvencí jedné jednotky MU týdně na stabilometrické plošině Nintendo Wii s využitím interaktivního rehabilitačního systému Homebalance. Před zahájením a po absolvování všech 10 jednotek motorického učení byla rovnováha probandek vyšetřena pomocí statické posturografie. Bylo testováno 12 variant stojů. U všech stojů kromě stoje 3 byly sledovány parametry SKG area, SKG lenght, Maximum amplitud ML a Maximum amplitud AP. U stoje 3 byly sledovány parametry Maximum amplitud ML, Maximum amplitud AP, Total area, Forward area, Backward area, Right area a Left area....
Formy a metody výuky snowboardingu na základních a středních školách na Táborsku
Zamrzlová, Alena ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice výuky snowboardingu žáků staršího školního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá technikou jízdy a dvěma zásadními a odlišnými snowboardovými styly - freestyle (měkké vázání) a alpine (tvrdé vázání). Objasňuje zde metodiku výuky a jednotlivé prvky metodické řady snowboardingu, které se osvojují pomocí motorického učení. Dále pojednává o pohybových schopnostech, dovednostech a dalších faktorech, které souvisí se snowboardingem. Protože se diplomová práce zabývá výukou školního snowboardingu, zaměřuje se v teoretické části ještě na začlenění snowboardingu do vzdělávacích programů a na kvalifikaci učitelů pro výuku. V praktické části pomocí metody dotazování zjišťuje, zda a za jakých podmínek probíhá výuka snowboardingu žáků staršího školního věku na školách na Táborsku. Zabývá se i jejím odborným a materiálním zajištěním. Na zimních výcvikových kurzech jedné základní školy byla metodou pozorování a experimentu realizována další část výzkumu. Výzkum se věnuje výuce snowboardingu žáků začátečníků s odlišným typem vybavení a zkoumá rychlost naučení se základních navazovaných oblouků. Experiment se zaměřuje na rychlost projetí vytyčené tratě začátečníky s tvrdým vázáním a pokročilými žáky freestylisty, kteří se na tvrdé...
Problematika motorického učení základního leteckého výcviku
Santus, Richard ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Dvorský, Jaroslav (oponent)
5 ABSTRAKT Název: Problematika motorického učení v základním leteckém výcviku Cíle: Cílem této práce je zjistit zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v létání a dále popsat teoretická východiska procesu motorického učení v různých fázích základního leteckého výcviku tak, aby bylo možno získané poznatky využít k praktickému výzkumu nebo praktickému užití obecně jak instruktory (např. k zefektivnění procesu motorického učení v létání), tak potenciálními zájemci o základní letecký výcvik, kteří se dopředu chtějí hlouběji seznámit s danou problematikou. Metody: Použitou metodou je analýza dostupné literatury a komparace s vlastními poznatky z instruktorské a examinátorské činnosti. Výsledky: Zjišťování, zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v leteckém výcviku, skončilo konstatováním, že byla nalezena pouze jediná odborná práce, která motorické učení vztahuje přímo do specifického prostředí kabiny letadla. K dispozici je uspokojivé množství metodik leteckého výcviku, které jsou dobře aplikovatelné v současnosti. Přínosem pro literaturu tohoto odvětví by byla práce na téma porovnání účinnosti motorického učení v simulátoru a skutečném letadle jako východisko pro tvorbu nových metodik a osnov leteckého výcviku,...
Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let.
Roubková, Leona ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název práce: Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let Vymezení problému: Diplomová práce se zabývá testováním posturálního zajištění a zjišťováním výskytu hypermobility u dvou skupin dívek ve věku 8 - 10 let, a to u dívek sportujících, které se věnují sportovnímu aerobiku, a u dívek nesportujících. Cíle práce: V teoretické části se budu věnovat shrnutí poznatků o vývoji posturálního zajištění, o motorickém vývoji a motorickém učení a v krátkosti také o hypermobilitě. Cílem práce je ověřit, má-li sportovní aerobik formativní vliv na kvalitu posturálního zajištění dívek v mladším školním věku, dochází-li při vysokém tréninkovém zatížení v tomto dětském věku ke změnám v posturální motorice ve smyslu jejího pozitivního nebo negativního ovlivnění. Dále má výzkum potvrdit vyšší incidenci hypermobility u sportovců. Metodologie: Výběr výzkumného souboru na základě dobrovolnosti a dle předem stanovených kritérií. Praktické testování dětí pomocí dvou sestavených testových baterií. Statistické zpracování získaných dat (Studentův t-test, Spearmanův korelační koeficient). Porovnání výsledků výzkumné a kontrolní skupiny. Výsledky: Dvě testové baterie obsahovaly dohromady 10 testů. Z výsledků statistického šetření vyplývá, že kvalita provedení motorických...
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
Vliv jednorázového tréninku posturální stability u pacientů se spinocerebelární ataxií
Filipovičová, Jana ; Pospíšilová, Mariana (vedoucí práce) ; Jevič, Filip (oponent)
Sledovali jsme bezprostřední účinek senzomotorického tréninku na posturální stabilitu u pacientů se spinocerebelární ataxií (SCA). Pokusili jsme se vysvětlit případné mechanismy týkající se adaptace na změnu COP, motorického učení a neuroplasticity v terénu neurodegenerativních změn mozečku. Výzkumný soubor a metodika: Celkem 10 pacientů se spinocerebelární ataxií (6 mužů, 4 ženy) ve věkovém rozmezí 34 až 71 let, s trváním onemocnění průměrně 11,6 let se zúčastnilo měření posturální stability. Nejprve jsme měřili pacienty s SCA před a po 15 minutové cvičební jednotce senzomotorického tréninku, poté tato skupina podstoupila v jiný den stejné měření bez senzomotorického tréninku. Jako druhá kontrolní skupina sloužilo 10 zdravých probandů podobného věku, kteří rovněž podstoupili senzomotorický trénink. Poté jsme srovnali výsledky posturografického měření. Výsledky: U skupiny SCA pacientů se senzomotorickým tréninkem byla nalezena signifikantně nižší hodnota u sledovaných parametrů LENGTH (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157), VELOCITY (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157) a energie potřebné pro udržení COP (t stat = 2,715085 > t krit = 2,262157) měřeného na pěnové podložce se zavřenýma očima. Měření bez provedení senzomotorického tréninku nepřineslo žádné signifikantní výsledky zlepšení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.