Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Redukce metanu u přežvýkavců pomocí výživy
Pávišová, Aneta
Bakalářská práce „Redukce metanu u přežvýkavců pomocí výživy“, vytváří ucelený přehled o tom, jakými způsoby lze u přežvýkavců v rámci možností redukovat produkci metanu. Práce pojednává o přidávání krmných aditiv do krmné dávky, manipulaci s krmnými komponentami v krmné dávce a vlivu krmné techniky. V neposlední řadě popisuje alternativní metody redukce metanu, jako je použití vakcín v chovu přežvýkavců či použití genetické selekce. Chov hospodářských zvířat je zodpovědný až za 18 % antropogenních emisí skleníkových plynů a podle odhadů se toto číslo bude dále zvětšovat. Zároveň při tvorbě metanu v bachoru dochází ke ztrátám energie z krmiva až o 12 %. Jako efektivní se jeví spíše používání krmných aditiv do krmné dávky než její samotná úprava. Ovšem velmi záleží na užitkovém typu zvířete, managmentu ustájení a individualitě zvířat. Každopádně je důležité navrhovat a zkoumat jak nové, tak již existující opatření, aby se mohli vytvořit jasné krmivářské postupy a snížili se tak ekonomické ztráty chovu.
Změny klimatu v kvartéru: analýza učebnic základních a středních škol
HAVLÍKOVÁ, Adriana
Bakalářská práce se zabývá klimatickými změnami v kvartéru a jeho obsahem v učebnicích přírodopisu, zeměpisu a dějepisu pro základní a střední školy. V první části se nejdříve dozvíme o základních pojmech pro lepší pochopení dané problematiky. Dále příčiny jak přirozené, tak antropogenní, důsledky a vývoj klimatických změn v historii od pravěku až po současnost. Druhá část práce se soustředí na analýzu tématu klimatických změn v učebnicích, jejíž výsledky jsou shrnuty do přehledné tabulky. Hlavním cílem práce bylo zanalyzovat získané informace obsažené v učebnicích pro základní a střední školy v předmětech zeměpisu, dějepisu a přírodopisu a zhodnotit, zda jsou témata obsažená v učebnicích dostatečná pro jejich pochopení. Po důkladném prostudování byl na závěr zhotoven návrh pracovního listu pro 9. ročník ZŠ jako doplňující učivo, které má dopomoci ke správnému pochopení tématu klimatických změn a vyvarování se desinterpretacím.
Study of the ecological impact of production, operation and disposal of various types of cars
Raffay, Tobiáš ; Čudek, Pavel (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
This master thesis focuses on the problem of the ecological impact of the production, use and disposal of vehicles. The theoretical part summarizes the necessary theoretical knowledge for an introduction to this issue. Thus, it focuses on the entire life cycle of a passenger vehicle and the emissions associated with it. The thesis deals with the greenhouse gases released during the whole life cycle of the vehicle. Thus, from the processing of materials, the production of passenger car parts, also in the production and combustion of fuel as well as in the disposal and recycling of the vehicle. The work compares the emissions of petrol, diesel, electric and hydrogen vehicles.
Bilancování dusíku v zemědělství
Klír, Jan ; Beranová, Jana ; Dědina, Martin ; Wollnerová, Jana
Metodika řešící problematiku bilance dusíku je vhodným nástrojem pro ověření správnosti zemědělského hospodaření a ukazuje spojitost mezi dusíkem používaným v zemědělství a jeho ztrátami v plynné formě do ovzduší nebo ve formě dusičnanů do povrchových a podzemních vod. Hodnocení bilance dusíku a emisí skleníkových plynů i znečišťujících látek spolu úzce souvisí, a proto vyžaduje kvantifikaci zdrojů dusíku používaných při zemědělském hospodaření. Synchronizace vstupních dat využívaných k hodnocení toků dusíku v zemědělství je klíčová pro zvýšení metodické úrovně vykazování dusíkové bilance, emisí skleníkových plynů a znečišťujících látek za ČR z hlediska požadavků mezinárodních organizací.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Stanovení aktivních emisí elektromobilů
Kaštánek, Petr ; Bayer, Robert (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ekologií vozidel se spalovacími motory a elektromotory, a to jak z hlediska provozu, tak i z hlediska výroby daného paliva, případně elektřiny. Bližší zaměření je na aktivní a pasivní emise automobilů se spalovacím i elektrickým motorem. Jsou rozebrány zdroje emisí, jejich možnosti snižování a měřicí metody určené k jejich stanovení při výrobě automobilu WLTP a NEDC. Blíže jsou rozebrány emise z nevýfukových zdrojů. Dále je navržen měřicí přístroj založený na mikrokontroleru Arduino. Tento přístroj je posléze použit pro měření pevných částic z pneumatik a brzd při provozu vozidel se spalovacím motorem a elektromotorem.
Ochrana ozónové vrstvy Země z pohledu práva
Žujová, Magdaléna ; Humlíčková, Petra (vedoucí práce) ; Snopková, Tereza (oponent)
106 Resumé Ozonová vrstva Země je důležitou součástí plynného obalu Země nacházející se ve stratosféře v rozmezí 20-50 km. Jejím účelem je pohlcovat UV záření, které jinak velmi negativně ovlivňuje život na Zemi. Tato schopnost byla v průběhu dvacátého století oslabována emisemi látek, jejichž nebezpečnost v tomto směru se prokázala až daleko později. Do roku 1987 různými chemickými reakcemi zejména atomů chlóru vznikla na jižním pólu Země vzhledem k úbytku ozónu ozonová díra, která není dosud plně zhojena. Riziko ohrožení lidských životů vedlo za použití principu předběžné opatrnosti v roce 1985 k přijetí Vídeňské úmluvy a následně roku 1987 i jejího prováděcího protokolu, který obsahoval konkrétní povinnosti především v oblasti omezování výroby a spotřeby látek poškozujících ozonovou vrstvu a obchodování s nimi. Protokol byl později několikrát upraven dodatky. Práce obsahuje popis těchto aktů s ohledem na jejich vývoj a aktuální stav poznání. Na evropské úrovni zachycuje vývoj evropského práva životního prostředí se zaměřením na ochranu ozonové vrstvy a proces inkorporace mezinárodních aktů v této oblasti do práva EU s popisem jednotlivých jejích aktů a srovnáním míry regulací výroby a spotřeby regulovaných látek, které ozonovou vrstvu poškozují s akty mezinárodními i prostřednictvím přehledných tabulek...
Ekonomické aspekty environmentálního užití stavebních materiálů na bázi sekundárních surovin.
Ťažký, Tomáš ; Durica,, Tibor (oponent) ; Sedlmajer, Martin (oponent) ; Nosek,, Karel (oponent) ; Kulísek, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou využívání vedlejších energetických produktů, konkrétně popílkem ve výrobě stavebních hmot, zejména betonu, a to z hlediska působení současných environmentálních a ekonomických aspektů. Důvody, které vedly k tematickému záměru řešení, vycházely právě ze zmíněných aspektů, které se i týkají stále vyššího deficitu a kvality přírodních surovin, environmetálního tlaku na vyšší využívání vedlejší průmyslových produktů, snižování emisí a ekonomické nutnosti snižování výrobních, resp. materiálových, nákladů. Záměrem práce proto bylo ověření možnosti zvýšení využitelnosti popílků jako příměsi v technologii výroby betonu, získaných z dostupných energetických zdrojů, a to cestou mechanické aktivace popílků. Hlavním cílem experimentálních prací bylo prokázání zlepšení základních vlastností čerstvého a ztvrdlého betonu, jako podmínky a předpoklady pro dosažení celkové ekonomické efektivnosti použitím mechanicky aktivované popílkové příměsi. Z toho vyplývá, že metodika řešení zahrnovala dvě oblasti, experimentální a hodnotící. Těžiště v náročnosti odborné a časová obsáhlost spočívaly v části experimentální. Byly provedeny relativně rozsáhlé soubory zkoušek, s použitím širokého rozsahu testovaných vysokoteplotních i fluidních popílků granulometricky upravených, jejich mísením a mletím. Výsledky zkoušek potvrdily dosažení plánovaných cílových parametrů, jak z hlediska fyzikálně-mechanických vlastností zkušených malt a betonů, tak celkové ekonomické efektivnosti řešeného návrhu a tématu disertační práce. V rámci experimentálních prací byly získány hodnotné odborné poznatky a přínosy pro studovaný vědní obor, stejně jako pro praxi.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Inženýrská řešení pro zmírnění klimatické změny - metody aplikovatelné v místě zdrojů skleníkových plynů
Remeková, Valentína ; Jedelský, Jan (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo spracovanie rešerše na tému inžinierskych riešení na mitigáciu klimatickej zmeny aplikovateľných v mieste vzniku skleníkových plynov. V prvej časti bola opísaná základná problematika zmeny klímy. Ďalej boli rozobraté technológie CCS (Carbon capture and storage), ktoré slúžia na zachytávanie a sekvestráciu oxidu uhličitého, a možné spôsoby separácie CO2 zo spalín. Tretia kapitola opisuje technológie CCU (Carbon capture and utilization), ktoré zachytený uhlík ďalej využívajú ako produkt. Budúcnosť týchto technológii a ostatné metódy znižovania emisií sú doplnené v nasledujúcej časti. Okrem technologických výziev sa s problematikou klimatickej zmeny spája aj finančná náročnosť riešení, a táto časť bola spracovaná v kapitole päť. Na konci práce boli zhrnuté výhody, nevýhody, zistenia a nedostatky vo výskume plynúce z rešerše.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.