|
Společenský a politický vzestup Kostků z Postupic v druhé polovině 15. století
Lechmannová, Monika ; Bobková, Lenka (vedoucí práce) ; Ledvinka, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá šlechtickým rodem Kostků z Postupic a snaží se nastínit jeho historii v průběhu 15. století s důrazem na jednotlivé členy rodu. Od chvíle, kdy Vilém I. Kostka z Postupic získal od císaře Zikmunda Lucemburského zápis na panství litomyšlského biskupství, sledujeme vzestup rodu. Jednou z nejvýraznějších osobností v tomto období byl Zdeněk III. Kostka z Postupic, který jménem Jiřího z Poděbrad vedl četná diplomatická jednání, stal se nejvyšším mincmistrem království českého, zasedal v královské radě i při jednání dvorského soudu a za své zásluhy byl povýšen do panského stavu. Zásluhou Zdeňka III. Kostky z Postupic se Kostkové stali jedněmi z nejbohatších a nejvlivnějších kališnických rodin v království.
|
|
Časopis Krakonoš za Rakouska-Uherska
Pecinová, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Časopis Krakonoš za Rakouska-Uherska" se zabývá vývojem časopisu Krakonoš a jeho obsahem v období Rakouska-Uherska. Krakonoš vycházel na Jičínsku v letech 1872-1875, 1879-1914, 1918-1941, čímž patří mezi nejdéle vycházející listy na českém území té doby, a je významným zdrojem poznatků o tehdejším životě v jičínském regionu. Autorka v práci nejprve charakterizuje historický kontext a sociokulturní prostředí, v němž list vycházel, a poté se podrobně věnuje vývoji a vydavatelským i redaktorským změnám listu Krakonoš v letech 1872-1941. V praktické části pomocí kombinace kvantitativní a kvalitativní metody analyzuje obsah listu v období let 1872-1918 a zjištěné poznatky shrnuje v závěru práce.
|
|
Historie, současnost pěstování révy vinné ve východních Čechách
Pavlová, Tereza ; Lampíř, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo detailně zpracovat historii a současnost pěstování révy vinné ve východních Čechách, se zaměřením na Hradecký a Pardubický kraj. Z hlediska historie bylo více rozpracováno období vlády Jagellonců, kdy došlo ke klimatickým změnám, což mělo za následek rozvoj pěstování i v okrajových, méně vhodných oblastech. Toto období bylo období největšího rozvoje vinařství ve východních Čechách.
Součástí práce je i zhodnocení současného stavu a odrůdové skladby, s následným posouzením výhledu pěstování révy vinné ve východních Čechách v budoucnu.
Srovnána byla historie pěstování révy vinné ve východních Čechách a dalších oblastech.
|
|
Struktura porostů přirozených borů ve východních Čechách.
Marková, Kateřina ; Vacek, Stanislav (vedoucí práce) ; Miroslav, Miroslav (oponent)
Abstrakt
Tato práce se zabývá také problematikou struktury borových porostů v Evropě se zaměřením na přirozené bory v České republice a zejména ve východních Čechách. Práce uvádí charakteristikou zájmové oblasti Třebechovické tabule a v NPR Adršpašsko-teplické skály a zejména pak stanovištních a porostních poměrů. Cílem práce je získat poznatky o struktuře a vývoji přirozených borů ve východních Čechách se zaměřením zejména n chudé acidofilní bory v oblasti Třebechovické tabule a reliktní bory v NPR Adršpašsko-teplické skály. Pro měření v terénu byl použit systém Field-Map, jsou změřeny biometrické charakteristiky porostu (výčetní tloušťky, výšky stromů, výšky nasazení zelené koruny, korunové projekce, poloha stromů v porostu), pozice odumřelého dřeva a z nich vytvořeny situační plánky ploch. Získané výsledky budou sloužit především jako podkladu pro tvorbu přírodě blízkého managementu v borových porostech v obdobných stanovištních a porostních poměrech.
|
| |
| |
|
Marketingová studie vybrané turistické destinace - Východní Čechy
Točoňová, Jana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Strakova, Ivana (oponent)
Cílem práce je představení a analýza turistického regionu Východní Čechy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická. Seznamuje s pojmem marketing, destinace a destinační marketing. Druhá, praktická část, se zabývá již konkrétní destinací -- Východní Čechy. Obsahuje vnější analýzu marketingového prostředí Východních Čech, primární a sekundární nabídku destinace, identifikace hlavních konkurentů a marketingový výzkum návštěvníků. Závěrečná část práce shrnuje hlavní nedostatky a překážky rozvoje cestovního ruchu a snaží se nabídnout nějaké možnosti řešení.
|
| |