Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Pelikánová, Michaela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku navštěvujících taneční obor na základní umělecké škole a následně ji porovnat s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Testování probíhalo na Základní umělecké škole v Chotěboři a na Základní škole Smetanova v Chotěboři a použila jsem k němu testovou baterii Unifittest (6-60), kterou jsem ještě doplnila celostním motorickým testem tzv. Jacíkovým testem. Dále jsem zjišťovala pomocí dotazníku, jakým dalším sportovním aktivitám se žáci tanečního oboru věnují. Výzkumná část práce dokládá, že žáci tanečního oboru dosáhli průměrně lepších výsledků než žáci základní školy věnující se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Největší rozdíl byl mezi testovanými skupinami v testu leh-sed opakovaně, kdy si žáci tanečního oboru počínali lépe téměř o 30 %. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že 9 ze 14 žáků tanečního oboru navštěvuje mimo taneční obor minimálně ještě jeden další sportovní kroužek. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, mladší školní věk, základní umělecká škola, taneční obor, UNIFITTEST (6-60)
Hodnocení výkonu v testech pohybové zdatnosti a základních motorických dovedností u mladých hráčů fotbalu
Šula, Marek ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Teplan, Jaroslav (oponent)
Název: Hodnocení výkonu v testech pohybové zdatnosti a základních motorických dovedností u mladých hráčů fotbalu Autor: Marek Šula Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit aktuální výkon v testech pohybové zdatnosti a základních motorických dovedností u mladých hráčů fotbalu. Současně je cílem práce hodnotit vzájemný vztah mezi tělesnou zdatností a základními motorickými dovednostmi. Metody: Pro tuto práci byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Výzkumný soubor byl tvořen hráči věkové kategorie U8 a U9 z fotbalového klubu ABC Braník Praha (n=31; věk x̄ = 7,6; σ=0,8). Úroveň základních pohybových dovedností byla zjištěna pomocí testu TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) a úroveň pohybové zdatnosti byla zjištěna pomocí testové baterie Unifittest (6-60) Výsledky: U testu pohybové zdatnosti jsme zjistili, že 36% hráčů bylo průměrných, nad tuto hranici se dostalo 61% (32% nadprůměrných a 29% výrazně nadprůměrných) a podprůměrné byly pouze 3% testovaných. V testu hrubých motorických dovedností bylo zjištěno, že 74% hráčů bylo průměrných, 7% nadprůměrných a 19% podprůměrných. Dále bylo zjištěno, že výsledky mezi sebou mají velmi slabý vztah, neboť hodnota korelačního koeficientu je 0,14. Klíčová slova: tělesná zdatnost, pohybové dovednosti, mladší školní věk, TGMD-2,...
Monitoring úrovně tělesné zdatnosti žáků 9. tříd základních škol ve Žďáru nad Sázavou
HAVLÍK, Dominik
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň tělesné zdatnosti žáků 9. tříd ve Žďáru nad Sázavou. V úvodu práce je přehled poznatků k danému tématu. V praktické části se zabýváme nejprve somatickým měřením (tělesná výška a tělesná váha), z kterého poté vypočítáme Body Mass Index (BMI). U somatického měření jsme také změřili hodnoty u tří kožních řas. Pomocí testové baterie UNIFITTEST (6-60) jsme měřili úroveň rychlostních, silových, vytrvalostních a obratnostních schopností. Pomocí daných tabulek pro chlapce a dívky, jsou výsledky obodovány a porovnávány mezi sebou. Jsou porovnávána zvlášť děvčata, zvlášť chlapci. Výsledky práce ukazují, že tělesná zdatnost chlapců je celkově podprůměrná, naopak tělesná zdatnost děvčat je v průměru.
Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy.
Soucha, Filip ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Bc. Filip Soucha Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti, pohybových dovedností a množství podkožního tuku u dětí na 1. stupni základní školy. Dalším cílem je zjistit vzájemné vztahy mezi tělesnou zdatností, pohybovými dovednostmi a množstvím podkožního tuku. Metody: Výzkumný soubor se skládá z žáků třetích, čtvrtých a pátých tříd základní školy (n=77). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti bylo využito Unifittestu (6-60), pro zjištění pohybových dovedností byl použit test TGMD-2 a pro zjištění podkožního tuku proběhla somatická měření, která jsou součástí Unifittestu (6- 60). Výsledky: 32% dětí dosáhlo v testu tělesné zdatnosti průměrné skóre dle testové normy. Nad i pod průměrnou hranicí se nacházel stejný počet dětí, a to 34%. U 79% dětí jsme v testu tělesné zdatnosti zjistili nevyrovnané výsledky, kdy nejlepší výsledky byly většinou dosaženy v testu leh-sed a nejhorší výsledky ve vytrvalostním člunkovém běhu. U 50% dětí jsme zjistili nadprůměrné množství podkožního tuku.. V motorickém testu dosáhlo 70% procent dětí podprůměrných výsledků. Lepších výsledků dosahovali děti v lokomotorickém subtestu v porovnání s manipulativním...
Úroveň pohybových schopností u basketbalistů mladšího školního věku
Lasovská, Věra ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
RESUMÉ Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u basketbalistů mladšího školního věku. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje získané poznatky z odborné literatury, vymezuje základní pojmy související s danou problematikou a objasňuje jejich souvislost. Součástí teoretické části práce bude definice metody testování formou UNIFITTEST 6 - 60, která se na základě studia odborné literatury jevila jako nejvhodnější forma testování žáků věkové kategorie 8 - 10 let. Praktická část práce se zaměřuje na samotné testování žáků. Cílem diplomové práce je porovnání měření získaných v TJ Sokol pražský, kteří se sportu aktivně věnují i mimo školní prostředí a žáků, kteří se sportu věnují pouze při plnění povinné školní docházky, a to v rámci zákonem stanovených počtu hodin tělesné výchovy na základní škole. Komparací získaných výsledků bude možné určit, zda se žáci, kteří se sportovním aktivitám věnují pouze v rámci vyučování, dokáží svými výsledky přiblížit výsledkům žáků TJ Sokol pražský. Na základě tohoto zjištění lze usuzovat na případné talentované žáky, s nimiž lze dále pracovat a rozvíjet jejich případný talent.
Úroveň pohybové aktivity a tělesné zdatnosti u dětí školního věku
Soldát, Luboš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Úroveň pohybové aktivity a tělesné zdatnosti u dětí školního věku Autor: Bc. Luboš Soldát Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zmapovat úroveň tělesné zdatnosti a úroveň pohybové aktivity u dětí mladšího školního věku. Zjistit sílu vztahu mezi úrovní tělesné zdatnosti a úrovní pohybové aktivity u dětí tohoto věku. Metody: Výzkumný soubor tvořili žáci třetí, čtvrté a páté třídy základní školy (n=77; 9,8 ± 0,6 let). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti bylo využito Unifittestu (6-60) a pro zjištění úrovně pohybové aktivity bylo využito týdenního měření pomocí akcelerometrů Actigraph GT3X. Výsledky: Průměrná denní doba strávená činností na střední - velmi vysoké úrovni pohybové aktivity přesáhla doporučenou zdravotní normu stanovenou na 60 minut denně. Průměrný denní počet kroků nepřesáhl doporučenou zdravotní normu 11000 kroků za den. Průměrných výsledků v testech tělesné zdatnosti dosáhlo 29 % dětí podprůměrných výsledků 36 % dětí a nadprůměrných výsledků 35 % dětí. Průměrné množství podkožního tuku bylo naměřeno 42 % dětí, podprůměrné 8 % dětí a nadprůměrné 50 % dětí. Síla vztahu mezi úrovní tělesné zdatnosti a úrovní pohybové aktivity byla posouzena jako střední na základě výsledků korelačního koeficientu, jehož hodnoty přesahovali hranici 0,39. Klíčová slova: tělesná zdatnost,...
Motorické testování dětí v základní etapě plaveckého tréninku
Trč, Stanislav ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Motorické testování dětí v základní etapě plaveckého tréninku Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, prostřednictvím testové baterie UNIFITTEST (6 - 60), úroveň pohybových schopností plavců v základní etapě tréninku. Zjištěné hodnoty porovnat s vybranými výsledky dalších skupin sportujících a nesportujících dětí ve věku 10-12 let. Metody: Pro získání potřebných dat byly zvoleny dvě základní metody. Řízený rozhovor s trenérem plaveckého oddílu byl využit za účelem výběru výzkumného souboru. Následně bylo provedeno testování pohybových předpokladů podle testové baterie UNIFITTEST (6-60) (Měkota, Kovář a kol., 2002) u vybraných plavců. Shromážděná data z vybraných testů byla pomocí matematicko - statistické metody zpracována a graficky vyjádřena. Komparativní metoda byla použita pro porovnání výsledků se skupinou nesportujících dětí a vybranou skupinou dětí oddílu moderního pětiboje. Výsledky: Vyhodnocením všech výsledků ze čtyř základních testů UNIFITTEST (6-60) dosáhlo 61% plavců nadprůměrného hodnocení motorické výkonnosti. Komparace skupiny plavců a nesportujících dětí prokázala lepší výsledky plavců v testech 12minutový běh a výdrž ve shybu. V ostatních testech byly chlapci skupiny plavců a nesportujících dětí srovnatelné, mezi děvčaty byly plavkyně výrazně lepší. Skupina dětí z moderního...
Úroveň tělesné zdatnosti a zjištění úrovně motoriky u dětí mladšího školního věku
Munia, Jan ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Úroveň tělesné zdatnosti a zjištění úrovně motoriky u dětí mladšího školního věku Cíle práce: Zjistit aktuální úroveň tělesné zdatnosti a základní motoriky dětí mladšího školního věku. Metoda: Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování. Výzkumný soubor zahrnoval 54 dětí (8,9±0,6 let; 31 dívek a 23 chlapců). Pro hodnocení tělesné zdatnosti byl použit Unifittest (6- 60), pro hodnocení motoriky byl použit motorický test MABC-2. Studentův t-test a Cohenův koeficient velikosti účinku byly použity pro hodnocení skupinových rozdílů. Výsledky: V motorickém testu MABC-2 dosáhlo 22 % dětí výsledku v zóně nad 84 percentilem, 20 % dětí v rozmezí 51.-84. percentil, 50 % dětí 17.-50. percentil, 4 % dětí 6.-15. percentil a též v zóně < 5. percentil. Výsledky testové baterie Unifittest (6-60) ukázaly, že 41 % dětí bylo průměrných, 20 % podprůměrných, 17 % výrazně podprůměrných, 15 % nadprůměrných a 7 % výrazně nadprůměrných. Dívky dosáhly významně vyššího výkonu v celkovém skóre motorického testu MABC-2 v porovnání s chlapci (11,5±2,7 vs. 10,0±3,2; d=0,51) a byly lepší ve všech subtestech. Avšak významně lepšího výsledku dosáhly dívky pouze v subtestu manuálních dovedností (12,4±3,1 vs. 10,6±3,0; d = 0,59; p < 0,05). Naopak chlapci dosáhli vyššího výkonu v úrovni tělesné zdatnosti v porovnání s dívkami...
Závislost somatotypu na kondici cvičenců bojových sportů
Stibůrek, Michal ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název práce: Závislost somatotypu na kondici cvičenců bojových sportů. Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit vzájemnou závislost mezi sledovanými proměnnými - umístění v ranking listu a UNIFITTESTEM (6-60). Metody práce: Autor použil k vypracování teoretické části této diplomové práce metodu analýzy a syntézy odborných literárních zdrojů. V praktické části byla využívána především regresní analýza. Ke stanovení somatotypu byla použita metoda podle Heath-Carter. K hodnocení motorické výkonnosti a zdatnosti byla využita testová baterie UNIFITTEST (6- 60). Výsledky: Z daného výzkumu nám výsledky ukazují, že při zjišťování vzájemné závislosti nebyla prokázána žádná vazba mezi sledovanými proměnnými - umístění v ranking listu a UNIFITTESTEM (6-60). Vzhledem k naměřeným hodnotám řadíme sportovce juda do kategorie endomorfní mezomorfové a sportovce karate do kategorie vyrovnaní mezomorfové. Klíčová slova: somatotyp, bojové sporty, karate, judo, UNIFITTEST (6-60)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.