Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syntéza hudebních signálů na Androidu
Mikulík, Jan ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat syntetizátor na mobilní platformě Android. Syntetizátor zvládá generovat 3 základní typy signálů - sinus, pila a obdélník. Dále obsahuje dva filtry typu dolní propust a horní propust, které lze ovládat pomocí mezní frekvence. Pro zvukovou interpretaci bylo využito AudioTrack API. Syntetizátor neobsahuje klaviaturu, ale ovládá se pomocí pomocí zón, kde každá zóna značí jeden tón. Zóny si lze libovolně vybrat. K syntetizátoru bylo vytvořeno jednoduché uživatelské rozhraní.
Řídicí jednotka pro elektronické bicí
Doležal, Karel ; Růžička, Richard (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí řídicí jednotky pro elektronický bicí nástroj, jejíž funkcí je snímání úderů hráče a produkce odpovídajícího zvukového výstupu. Nejprve je prezentována konstrukce zjednodušené verze zařízení zaměřená na metody snímání bicí soupravy, bez schopnosti generovat zvuk. Na základě toho jsou stanoveny požadované parametry finálního zařízení. Dále je popsána volba komponent a návrh desek plošných spojů s cílem dosáhnout maximální polyfonie a přijatelné latence zvukového generátoru. V další části práce je navrhován obslužný firmware a dostatečně výkonný algoritmus mixování zvuků. Je taktéž popsán postup oživení sestrojeného zařízení a postup testování skutečně dosažených parametrů.
Vytvoření databáze nahrávek hudebních nástrojů
Lavický, Vojtěch ; Mácha, Tomáš (oponent) ; Rášo, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci naleznete vytvořenou databázi nahrávek hudebních nástrojů. Nahrávky jsou popsány časovými průběhy a spektrogramy, což by mělo dobře posloužit například při odstraňování šumu ze signálu. Jsou zde popsány obecné údaje vybraných klasických nástrojů. Je zde diskutován lidský sluch, jeho parametry a jeho vnímání zvuku. Dále jsou uvedeny parametry zvuku samotného a teorie výpočtů. U jednotlivých nástrojů jsou uvedeny veličiny jako frekvenční rozsah a dynamický rozsah. Tyto jsou následně seřazeny. Jako součást této práce je program s grafickým rozhraním. Tento program obsahuje všechny nahrávky z databáze a je otevřen jakýmkoli dalším nahrávkám.
Parametrizovatelný hudební nástroj pro mobilní platformy
Řezáč, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která bude sloužit jako tříosý parametrizovatelný hudební nástroj, resp. modifikovaný MIDI kontrolér, pro mobilní zařízení postavená na platformě Android. V úvodní části je čtenář seznámen s některými dostupnými produkty v této oblasti, následuje krátký úvod do problematiky syntézy zvuku a přehled důležitých technologií. Další součástí je popis jednotlivých možností realizace aplikace a detailní speci- fikace použitého konceptu. Součástí této kapitoly je i stručné hodnocení původního návrhu, jeho klady a zápory a diskuse použitelnosti. Součástí práce je také popis implementace programu včetně optimalizace některých kritických bodů a vyhodnocení provedených testů zahrnujících průzkum názorů hudební veřejnosti na použití této aplikace. Závěrem je práce zhodnocena a je stanoven základní směr, kudy vývoj aplikace dál vést.
Klavír, jako doprovodný nástroj v mateřské škole.
ŠERI, Martina
Tématem mé bakalářské práce je využití klavíru v doprovodné hře v mateřské škole. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, hudebnímu rozvoji a vlivu hudby na dítě. Dále pak hudebním činnostem, které se realizují v mateřské škole z hlediska hudební výchovy ve vzdělávací oblasti RVP PV. Praktická část se zaměřuje na to, v jakých oblastech hudebních činností učitelé realizují hru na klavír, jaké aktivity na klavír využívají a jak často s dětmi hrají na klavír při hudebních činnostech. Uskutečněný výzkum je smíšený, byly v něm použity metody pozorování při hudebních činnostech a rozhovory s učitelkami.
Práce v dětském folklorním souboru s dětmi předškolního věku
BOŽOVSKÁ, Kristýna
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem práce je poukázat na možnosti využití lidového folkloru při práci s předškolními dětmi. V teoretické části se věnuji základnímu představení jihočeského a západočeského folkloru s důrazem na folklor blaťácký, jeho sběratelům a možnostem v edukačním procesu. V praktické části popíši práci s dětmi předškolního věku v rámci dětského souboru Javoráček. Zkušenosti získané z práce ve folklorním souboru přenesu k vytvoření integrovaného celku s názvem "Malí muzikanti", který se pokusím realizovat s dětmi předškolního věku v mateřské škole.
Theremin: bezkontaktní hudební nástroj
Baštýř, Lukáš ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací digitálního bezkontaktního hudebního nástroje theremin. V první části je nejprve zdokumentován theremin, jeho vlastnosti a dosavadní řešení. Druhá část je zaměřena na dokumentaci a testování softwaru a hardwaru, který je možné použít k řešení této práce. Předposlední část je zaměřena na samotnou implementaci nástroje a vytvoření funkčního prototypu. Finální kapitola testuje funkcionalitu finálního prototypu nástroje.
Kultická hudba a zpěv ve starém Egyptě
Špátová, Ingrid ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Kultická hudba a zpěv ve starém Egyptě" pojednává o hudebních projevech v rámci staroegyptského kultu. První kapitola osvětluje pojem "hudba" v kontextu se starověkým hudebním životem. Následující kapitola přibližuje podobu staroegyptské kultické hudby a zpěvu, způsoby egyptského ladění a formu hudebního tělesa. Kapitola třetí se podrobněji zabývá hudebním doprovodem pohřebního rituálu i jiných svátků a seznamuje nás s ženskými hudebnicemi v chrámovém životě. Následuje propojení konkrétních egyptských božstev s hudbou, zmíněná je jejich charakteristika i atributy. Pátá kapitola přináší přehled nejdůležitějších kultických hudebních nástrojů. Práce je zakončena informacemi o postavení muzikantů ve společnosti a o jednotlivých staroegyptských hudebnících.
Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Norková, Hana ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Dědková, Miriama (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Hana Norková Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Konzultantka práce: Mgr. Silvie Táborská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Tématem bakalářské práce je využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje 4 oddíly. První oddíl je věnován získanému poškození mozku. V druhém oddílu je popsán motorický systém a struktury podílející se na jeho řízení. Třetí oddíl shrnuje informace o muzikoterapii, neurologické muzikoterapii, rytmické stimulaci v technikách neurologické muzikoterapie, hudbě, rytmu a jejich vlivu na lidský mozek. V posledním oddílu je podrobněji popsaná technika Therapeutic Instrumental Music Performance, jejíž prvky jsou dále využity v praktické části. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s poruchou motoriky horních končetin. Při terapiích jsou aplikovány prvky techniky Therapeutic Instrumental Music Performance. U obou pacientek jsou využity čtyři hudební nástroje za doprovodu metronomu. Na každý hudební nástroj se hraje určitými specifickými pohyby. Je sledována synchronizace tempa s pohyby...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.