Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Study of propeller slipstream influence on the wing with unconventional configuration of propulsion system
Hazman, Yagmur ; Grim, Robert (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Today's aircraft propulsion development is moving towards the use of electric power units. One possibility is the use of distributed propulsion, i.e., several independent power units located on the wing. An example is the NASA X-57 Maxwell experimental aircraft. This thesis focuses on the study of the effect of this unconventional propulsion configuration on the aerodynamic performance of the aircraft.
Aerodynamická optimalizace návrhu trupu letounu EV 007 Sportstar
Lajza, Ondřej ; Ing.Martin Drštička (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aerodynamickou optimalizaci trupu a přechodu křídlo-trup letounu EV 007 kategorie LSA s využitím programu Fluent.
Návrh zařízení pro erozi materiálu vodním paprskem
Mikulášek, Tomáš ; Kárník, Jan (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navržení experimentu pro erozi planárních vzorků vodním paprskem na rotujícím vzorku, realizace experimentu a jeho vyhodnocení pomocí 3D optodigitálního mikroskopu Olympus DSX 510. Byly porovnány eroze způsobené dopadajícím vodním paprskem a kavitační eroze. Experiment byl realizován pro tlak vody v okruhu 0,432 MPa, 1,5 MPa na rotujícím vzorku, 2,5 MPa na nepohyblivém vzorku a zanořeném vzorku v různých časových intervalech. Experiment dopadu vodního paprsku na rotující vzorek byl porovnán s CFD výpočtem. Výpočtové modelování bylo provedeno ve dvou částích: 3D modelování dopadu vodního paprsku na nepohyblivou stěnu a 3D modelování dopadu vodního paprsku na pohyblivou stěnu. Jednalo se o dvoufázové proudění, které bylo řešeno pomocí výpočtového modelu Volume of Fluid, jehož cílem bylo zjistit, jak bude v jednotlivých případech vypadat proudění vody a jak se změní velikost síly dopadajícího vodního paprsku na stěnu.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Čavoj, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá CFD simulacemi obtékání automobilů vystaveným bočnímu větru, kde jako automobil slouží referenční model MIRA ve třech variantách karoserie s difuzorem. Zahrnuje ladění výpočetní sítě a vybraných nastavení programu Fluent, převážně pro turbulentní model v2f. Hlavním výstupem práce jsou simulace všech variant karoserie pro několik úhlů vybočení ve stacionárním provedení a simulace vybrané varianty s vybraným úhlem v provedení nestacionárním. Všechny výsledky jsou porovnávány s měřením modelů MIRA v aerodynamickém tunelu v plném měřítku.
Návrh šroubového čerpadla
Hyriak, Maroš ; Klas, Roman (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá oblasťou čerpadiel so skrutkovicovým odstredivým obežným kolesom. Vďaka jasným benefitom ako vysoká priechodnosť pevných častíc a vysoká účinnosť ide o čerpadlá vyhľadávané v praxi. Napriek tomu, ich výrobe sa venuje nízka pozornosť trhu, čomu zodpovedá nedostatok dostupných informácii a výskum na danú tému. Cieľom tejto práce je preto návrh hydrauliky odstredivého obežného kolesa skrutkovicového tvaru na zadané parametre. Obežné koleso s jedinou obežnou lopatkou bude navrhnuté na čerpanie silne znečistených vôd a ťažko čerpaných tekutín. Lopatka bude vyvážená spoločne s rotorom, pričom dôraz bude kladený na čo najvyššiu priechodnosť obežného kolesa. Zadané parametre sú Q=10 l/s, H=10 m, n=1450 ot/min, pričom pevné prečerpávané častice môžu mať veľkosť až 60 mm. Teoretická časť práce zahrňuje dostupnú literatúru na danú tému, praktická časť sa zaoberá výpočtami a úpravami smerujúcimi ku konkrétnemu návrhu. Parametre návrhov hydraulík boli overované pomocou stacionárnych výpočtov za použitia modelu MRF v programe Fluent. Výsledkom práce sú dve možnosti riešenia.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Aerodynamická analýza a návrh úprav podvozkové gondoly letounu L 410 NG
Pukl, Marek ; Hradil, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou proudění kolem podvozkové gondoly letounu L 410 a její následnou aerodynamickou optimalizací. V první části je v rámci kalibrační úlohy zpracována známá geometrie, jejíž parametry byly ověřeny tunelovým měřením, následující části pak zahrnují návrh vlastní optimální geometrie, tvorbu výpočetní sítě a její výpočet a konečné zhodnocení výsledků.
CFD analýza proudění vzduchu pro různé typy průtokoměrů
Drexler, Pavel ; Štohl, Radek (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
V teoretické části této práce jsou uvedeny základní informace týkající se průtokoměrů, proudění a modelů turbulentního proudění. Práce se zabývá průtokoměry se škrtícími orgány a simulací proudění vzduchu v jejich okolí, provedenou v programu Ansys/FLUENT. V praktické části je popsán postup simulace a výsledky pro různé rychlosti proudění vzduchu v zadaných průtokoměrech. Poté jsou tyto nasimulované hodnoty srovnány s výsledky získanými měřením.
Virtual modelling výpočetní domény pro CFD simulace
Volek, Matěj ; Naď, Martin (oponent) ; Dohnal, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje open-source softwarům pro vytváření výpočtových sítí pro CFD simulace. V úvodní kapitole je představeno výpočtové modelování tekutin, stručně popsány řídící rovnice a proveden úvod do diskretizace výpočtových domén. Druhá kapitola se zabývá rešerší softwarů určených k vytváření výpočtových sítí. Programy jsou v této kapitole popsány z pohledu uživatelského prostředí, možností tvorby sítě, a další. V poslední kapitole je provedeno srovnání dvou vybraných programů na reálném problému. V obou programech byla vytvořena síť, která byla vypočtena v softwaru Fluent. Výsledky výpočtu jsou následně porovnány.
Hybrid turbulence models for strongly swirling flows
Kaplán, Martin ; Štefan, David (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this paper is to investigate using of hybrid turbulence models for strongly swirling flows. The work is focused on the possibility of applying a hybrid SBES model to simulate flow around a hydrofoil. The work further describes the creation of a mesh for the solved domain, the setting of boundary conditions and the setting of the solution for the software FLUENT. The simulation results are compared with experimentally measured values. The work also uses and evaluates data from PIV measurements. The knowledge that the paper brings as part of the results of a research project can be applied in the future in the design of blades of water turbines.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.