Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Externality v dopravním sektoru, možnosti jejich řešení a související rizika
Magaudo, Salvatore ; Skřehot, Petr Adolf (oponent) ; Martincová, Jana Victoria (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vysvětlení pojmu externality v dopravě a zhodnocení současného stavu dopravní situace ve městě Brně se zaměřením na lokalitu Tomkovo náměstí, kde probíhá výstavba další části velkého městského okruhu. V lokalitě budou vyhodnoceny externality s důrazem na ty negativní a na jejich řešení. Na základě teoretických poznatků a výsledků vyhodnocení dotazníkového šetření bude vytvořena případová studie s aktuálními skutečnostmi důsledků dopravy a budou podpořeny změny a možnosti zlepšení kvality života v dané lokalitě. Výsledky budou prezentovány ve veřejné správě.
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty
Tomášek, Radek ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty Souhrn Tato bakalářská práce se zabývá externalitami v dopravě, přičemž důraz je kladen na prostorové externality. Celkem je rozdělena do sedmi kapitol, které jsou poté členěny na jednotlivé podkapitoly. V kapitole základní pojmy je obsažena teoretická část charakterizující fenomény dopravy a externalit, možnosti kvantifikace, řešení a internalizace dopravních externalit a současný stav v ČR. Kapitola praktická část obsahuje konkrétní výzkumy a jejich výsledky. Nejdříve je popsáno modelové území Výtoň a uvedeny alespoň základní informace ohledně fungování světelných signalizačních zařízení, následuje vlastní metodika průzkumu a jeho výsledky. Na tento průzkum dále navazuje dotazníkové šetření zabývající se pěší dopravou v Praze. Oba průzkumy směřují ke stejnému cíli, tedy zjištění vlivu fragmentace krajiny na životy obyvatel města. Tento cíl byl splněn v závěrečné kapitole, kde jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z obou průzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA: Externality, prostor, fragmentace, silniční doprava, město, přechod pro chodce se SSZ
Rozbor negativních externalit silniční dopravy
BARTŮŠEK, Vít
První část této práce pojednává a seznamuje v podobě rešerše s pojmy týkající se silniční dopravy. Vysvětluje, jak se rozdělují negativní externality silniční dopravy. Dále pak stručně popisuje jednotlivé externality. Vybrané externality jsou tu popsány více dopodrobna. Druhá část práce je pak zaměřena na provedené měření hladiny hluku a koncentrace polétavého prachu PM10 v pěti vybraných lokalitách. Zahrnuje metodický postup vlastního měření. Uvádí se zde jak zjištěné hodnoty měřených veličin, tak i další okolnosti nezbytné pro doplnění měření jako jsou: charakter dopravní trasy, druh a počet dopravních zařízení prostředí a počasí. Zkoumá se zde i jejich působení na lidské zdraví. V následující diskusi jsou vyhodnoceny naměřené hodnoty sledovaných externalit ovlivňujících lidskou společnost. Naměřené hodnoty jsou zde dány do souvislostí a porovnány s očekáváními výsledky uváděnými ve zkoumané literatuře a se stanovenými limity. V závěru práce jsou shrnuty negativní externality s uvedenými možnostmi a doporučeními pro zmírnění či úplné odstranění jejich dopadu na lidskou společnost a životní prostředí.
Zmírnění negativních externalit silniční dopravy
MATYS, Jaroslav
Tato diplomová práce na téma zmírnění negativních externalit silniční dopravy má za cíl provedení analýzy vybraných negativních vlivů pozemních dopravních zařízení na životní prostředí a na jejím základě vypracovat souhrn poznatků o úrovni negativních vlivů pozemní dopravy. Práce se v první části zabývá teorií o silniční dopravě, dopravních komunikacích, dopravním prostředí a negativních externalitách v dopravě. V druhé části se zaměřuje na praktické měření hmotností koncentrace polétavého prachu v ovzduší a hluku.
Prostorové externality v dopravě na příkladu Prahy
Tomášek, Radek ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jakub (oponent)
Prostorové externality v dopravě na příkladu Prahy Souhrn: Tato diplomová práce se zabývá prostorovými externalitami v dopravě, konkrétně záborem ploch v centru města Praha. Je rozdělena do celkem 11 kapitol, které jsou dále členěny na jednotlivé podkapitoly. Literární rešerše, v níž je obsažena teoretická část této práce, se věnuje problematikám externalit, dopravy ve městě a oceňování nemovitostí a je uvedena v kapitolách č. 4 - 7. Praktická část práce, která se věnuje především kvantifikaci a hodnocení záboru ploch, je obsažena v kapitole č. 8. V jejím úvodu je též uvedena metodika práce, včetně použitých dat a programů. Dále je součástí stručný popis sledovaného území. Na základě výsledků kvantifikace a hodnocení záboru ploch dopravní infrastrukturou je následně rozpracována diskuze možného využití získaných poznatků. 9. kapitolou je závěr, ve kterém jsou zopakovány cíle této práce a díky jejich naplnění také uvedeny odpovědi na výzkumné otázky, které si autor v úvodu položil. Klíčová slova: externality, udržitelná doprava, zábor ploch, hodnocení pozemků, zóny placeného stání
The Family as an Externality within a Market Economy: Evidence from the Czech Republic
Sivková, Olga ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlčoch, Lubomír (oponent) ; Hašková, Hana (oponent)
Rodina jako externalita v tržní ekonomice: Poznatky z dat České republiky Dizertační práce je zaměřena na pokles plodnosti ve vyspělých zemích z perspektivy vztahu rodiny a tržní ekonomiky. Rodina je sice nezbytnou součástí teoretických konceptů a samotného hospodářství, neboť je primárním zdrojem pracovní síly a lidského a sociálního kapitálu, nicméně její přínos není plně zohledněn ani v jedené ze zmiňovaných oblastí. Proto je na rodinu nahlíženo jako na externalitu. Práce se zabývá vymezením pojmu rodina, jejím vývojem v čase a vztahem k ekonomice. Diskutována je i otázka začlenění rodiny do mikroekonomických a makroekonomických modelů, přičemžanalytická část práce je zaměřena na data České republiky v období transformace. Zatímco makroanalýza studuje vztah plodnosti a ekonomické výkonnosti, mikroanalýza se zabývá finanční podporou rodin s dětmi v rámci sociálního a daňového systému České republiky v období 1989-2010. Klíčová slova: rodina, plodnost, ekonomika, Česká republika, sociální systém, daňový systém
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty
Tomášek, Radek ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty Souhrn Tato bakalářská práce se zabývá externalitami v dopravě, přičemž důraz je kladen na prostorové externality. Celkem je rozdělena do sedmi kapitol, které jsou poté členěny na jednotlivé podkapitoly. V kapitole základní pojmy je obsažena teoretická část charakterizující fenomény dopravy a externalit, možnosti kvantifikace, řešení a internalizace dopravních externalit a současný stav v ČR. Kapitola praktická část obsahuje konkrétní výzkumy a jejich výsledky. Nejdříve je popsáno modelové území Výtoň a uvedeny alespoň základní informace ohledně fungování světelných signalizačních zařízení, následuje vlastní metodika průzkumu a jeho výsledky. Na tento průzkum dále navazuje dotazníkové šetření zabývající se pěší dopravou v Praze. Oba průzkumy směřují ke stejnému cíli, tedy zjištění vlivu fragmentace krajiny na životy obyvatel města. Tento cíl byl splněn v závěrečné kapitole, kde jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z obou průzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA: Externality, prostor, fragmentace, silniční doprava, město, přechod pro chodce se SSZ
Demokratická legitimace politiky: volební právo a logika voleb
Vorlíček, Jan ; Buben, Radek (vedoucí práce) ; Znoj, Milan (oponent)
Vlastním cílem předkládané práce je analýza legitimace politiky. K jeho uspokojivému naplnění bylo ale třeba vyjít z podrobnějšího zkoumání základního účelu společenských institucí. Práce je proto rozčleněna (kromě úvodu) do tří kapitol. První kapitola se věnuje právu jakožto základnímu systému uspořádání společenských vztahů. Objasňuje jeho základní společenskou úlohu (snížení transakčních nákladů společenského jednání) a jeho vliv na vývoj civilizace. Podrobně rozebírá fungování vlastnického práva coby fundamentu každého reálného právního systému, a to jak na rovině čistě právní, tak ekonomické (tj. jak dochází v systému vlastnického práva ke koordinaci společenských aktivit a k alokaci vzácných zdrojů, jak v něm vzniká elita, kdy dochází k poruchám efektivity tohoto procesu, atd.). Druhá kapitola se zabývá společenskými povinnostmi. Ukazuje, že plnění určitých povinností je nutnou podmínkou fungování práva. Tyto povinnosti označuje jako daně (na rozdíl od berní, které základ v povinnosti udržovat právní systém nemají, a jsou tedy svou podstatou jen výpalným). Zvláštní pozornost pak věnuje spravedlivému rozdělení těchto povinností (tzv. teorii daňové spravedlnosti) a rovněž vlivu zdanění na fungování a rozvoj společnosti. Poslední (třetí) kapitola se již věnuje vlastnímu institucionálnímu...
Uhelné elektrárny: levná elektřina vs. čisté životní prostředí
Krydl, Ondřej ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Kozák, Jan (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat význam uhelných elektráren na současném trhu elektrické energie s důrazem na aspekty, které zásadně ovlivňují jejich produkci. Uhelné elektrárny patří v dnešní době mezi společensky nepopulární zdroj elektřiny. V posledních dekádách intenzivně sílí zájmové skupiny, které podporují státní zásahy a regulace energetického sektoru. Jedná se především o masivní podporu obnovitelných zdrojů energie na úkor elektráren spalujících fosilní paliva. Analýza jednotlivých zdrojů elektrické energie dokládá, že i přes současná restriktivní opatření uvalená na elektrárny spalující fosilní paliva a především elektrárny uhelné, je elektřina vyráběná z uhelných zdrojů stále konkurenceschopná, a i přes některé nevýhody má řadu pozitivních vlastností. Uhelné elektrárny produkují vyšší množství skleníkových plynů a ostatních znečišťujících látek než ostatní typy elektráren. Na druhé straně jsou schopny poskytovat stálé dodávky elektřiny do rozvodové sítě a tím částečně kompenzovat vysoce volatilní dodávky elektřiny z obnovitelných zdrojů energie. Cenu elektřiny z uhelných elektráren lze ve srovnání s ostatními zdroji energie považovat za relativně nízkou. Z provedené analýzy vyplývá, že z hlediska praktické hospodářské politiky není ekonomicky opodstatněné snižovat podíl uhelných elektráren na celkové produkci elektrické energie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.